Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes GLC-Klasse (2022)
Collapse
X
-
NIEUWE MERCEDES-BENZ GLC COUPÉ: GROTER ELEKTRISCH BEREIK DAN GLC
NOG GELIKTER
Mercedes-Benz breidt de nieuwe GLC-familie uit met een carrosserievariant waarvan je natuurlijk wist dat hij ging komen. Dit is de nieuwe Mercedes-Benz GLC Coupé, speciaal voor wie zijn sterker aflopende daklijn fraaier vindt of voor wie aan een elektrisch bereik van 120 kilometer niet genoeg heeft. De plug-in hybride smaken van de nieuwe GLC Coupé komen namelijk iets verder op enkel elektrokracht.
In juni 2022 trok Mercedes-Benz het doek van de tot op het kleinste moertje nieuwe GLC. Net als bij de vorige generatie komt er ook naast de GLC weer een GLC Coupé te staan, de zogenoemde 'coupéversie' met een sterker aflopende daklijn en dus minder hoofdruimte, maar wél een gunstigere aerodynamica. De nieuwe GLC Coupé snijdt met een Cw-waarde van 0,27 zelfs weer wat gunstiger door de lucht dan zijn voorganger (Cw: 0,30).
Bij wie de nieuwe GLC en de vorige GLC Coupé helder op het netvlies heeft staan, zorgt de nieuwe GLC Coupé voor weinig visuele verrassingen. De daklijn loopt vanaf iets voorbij de A-stijl naar achteren toe af en eindigt in een bilpartij die wél noemenswaardig anders is dan die van het vorige model. De achterlichtpartij doet wat vorm betreft enigszins denken aan die achterop de EQE en EQS, met als groot verschil dat de achterlichten van de GLC Coupé met elkaar zijn verbonden door een kunststof sierstrip in plaats van een daadwerkelijk verlicht deel.
Mercedes-Benz GLC Coupé
De nieuwe GLC Coupé is 4,76 meter lang en dat maakt hem 3,1 centimeter langer dan z'n voorganger. Daarbij is hij 0,5 centimeter hoger dan het model dat hij vervangt. De bagageruimte bedraagt 545 liter en daarmee overtreft hij de vorige generatie GLC Coupé met 45 liter. Met de achterbank plat kun je tot 1.490 liter meebrengen, 90 liter meer dan in het vorige model. Ga je voor een plug-in hybride? Dan zul je met 390 tot 1.335 liter genoegen moeten nemen. Het dashboard van de GLC Coupé is geheel volgens verwachting gelijk aan het exemplaar dat je in de GLC vindt.
Plug-in hybride
Op de internationale motorenlijst komen drie plug-in hybrides te staan. De GLC 300 e 4Matic en GLC 400 e 4Matic zijn de stekkerversies met een benzinemotor. De GLC 300 e 4Matic heeft een 204 pk en 320 Nm sterke 2.0 die samenwerkt met een 136 pk en 440 Nm krachtig elektromotor. Het systeemvermogen bedraagt 313 pk en 550 Nm. De 31,2 kWh accu - die je in elke plug-in hybride GLC vindt - levert het model een elektrische actieradius op van 119 tot 131 kilometer. Ook de GLC 400 e heeft een 2.0, al is die benzinemotor 381 pk en 650 Nm sterk. Samen met de 136 pk krachtige elektromotor levert dat de GLC 400 e een systeemvermogen op van 381 pk en 650 Nm. Ook met deze plug-in kom je tot 130 kilometer ver op enkel elektrokracht.
Mercedes-Benz GLC
De derde en laaste plug-in hybride aandrijflijn heeft geen benzinemotor, maar een 2.0 viercilinder diesel. Die 194 pk en 440 Nm krachtige machine levert de GLC 300 de 4Matic een systeemvermogen op van 335 pk en 750 Nm. Je raad het al: ook met deze plug-in hybride kom je tot 130 kilometer ver op een volle accu.
Mild-hybride
Alle andere aandrijflijnen in de Mercedes-Benz GLC zijn mild-hybride machines. Er is een 204 pk sterke GLC 200, een 258 pk krachtige GLC 300 en een tweetal diesels: de 197 pk sterke GLC 220d en de 269 pk krachtige GLC 300 d. De GLC Coupé heeft altijd 4Matic-vierwielaandrijving.
z29ykiibxe11_800.jpg
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Comment
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment