Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes-AMG One (2022)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Mercedes-AMG One (2022)

    MERCEDES-AMG ONE IS LOS: 1.063 PK STERK DANKZIJ F1-AANDRIJFLIJN

    1.6 V6 EN VIER ELEKTROMOTOREN

    Al in 2017 liet Mercedes-AMG de Project One zien, een hypercar met Formule 1-techniek die daadwerkelijk in productie zou gaan. Obstakels tijdens de ontwikkeling van de auto zorgden ervoor dat de Mercedes-AMG One een kleine vijf jaar later nog altijd niet productierijp was. Was, inderdaad. Mercedes-Benz heeft de AMG One nu eindelijk gereed en heeft in het 55 jarig bestaan van zijn AMG-divisie het ideale haakje gevonden om de auto nu te presenteren.

    Highlights

    • Straatlegale hypercar met F1-aandrijflijn
    • 1.6 V6 en vier elektromotoren
    • 1.063 pk, 11.000 tpm, vierwielaandrijving en geautomatiseerde zevenbak
    • 0-300 km/h in 15,6 seconden

    De Mercedes-AMG One is misschien wel de meest absurde auto die Mercedes-Benz de laatste jaren heeft gepresenteerd. En dat zegt wat, we kennen immers modellen als de knotsgekke Mercedes-Maybach G650 Landaulet. Laat de ingrediënten van de AMG One even op je inwerken: een plug-in hybride hypercar met een 1.6 liter V6, vier elektromotoren en een systeemvermogen van 1.063 pk (!) die Mercedes-AMG samen met het team heeft ontwikkeld dat ook de F1-aandrijflijnen het levenslicht schenkt.

    De 1,6-liter kleine V6 van de machtige Mercedes-AMG One is een afgeleide van de krachtbron van de Mercedes-AMG F1 W07 Hybrid, de Formule 1-auto waarmee Nico Rosberg in 2016 wereldkampioen werd. Die kleine zescilinder, met cilinderpotjes van elk slechts 267 cc, is een extreem hoogtoerige machine die zijn maximale vermogen van 574 pk pas bij 9.000 tpm vrijgeeft. Pas bij 11.000 tpm hakt de begrenzer erin. Die grens ligt hoog, maar om een langere levensduur van de motor te garanderen fors minder hoog dan de toerentalgrens van een F1-auto.


    Mercedes-AMG One

    Die achter de voorstoelen gelegen 1.6 krijgt bijval van niet één, niet twee en ook niet van drie, maar van maar liefst vier elektromotoren. De AMG One heeft een 163 pk krachtige unit op de krukas, twee samen 326 pk sterke elektromotoren op de vooras en een elektrische uitlaatgasturbo die 122 pk kan leveren. Het levert de Mercedes-AMG One een systeemvermogen op van 1.063 pk. De AMG One heeft een geautomatiseerde handgeschakelde zevenbak die de krachten van de 1.6 overbrengen op de achterwielen. AMG's exces is - hoe kan het ook anders - simpelweg bloedsnel.

    De 4,76 meter lange, 2,01 meter brede en slechts 1,26 meter hoge Mercedes-AMG One legt ondanks zijn complexe aandrijflijn maar dankzij de veelvuldige toepassing van lichtgewicht materialen zoals koolstofvezel 1.695 kilo in de schaal. De vierwielaangedreven extremist stampt in 2,9 seconden naar de 100 km/h. Dat is rap, maar in hypercarland niets om je over te verbazen. Indrukwekkender zijn de slechts 7 tellen die AMG's automobiele hyperbool nodig heeft om de 200 km/h te bereiken en de 15,6 tellen waarna je vanuit stilstand met 300 km/h over het asfalt jaagt. De topsnelheid bedraagt een indrukwekkende 352 km/h. De vooras wordt nooit door de verbrandingsmotor aangedreven, de achterwielen worden door zowel de 1.6 V6 als de elektromotoren in beweging gezet. Koolstofkeramische AMG-remmerij is aanwezig om het gevaarte weer fatsoenlijk tot bedaren te kunnen brengen.


    Mercedes-AMG One

    Achter de voor 19- en achter 20-inch lichtgewicht wielen houden zich remschijven vrij van een formaat waarin je bij de lokale pizzeria net niet een pizza kunt bestellen. Voor hebben de schijven een diameter van 39,8 centimeter, achter zijn ze 38 centimeter groot. Zoals gezegd is de Mercedes-AMG One een plug-in hybride en dus is er een 8,7 k-h accu met een hoge vermogensdichtheid aan boord waar je tot 18,1 kilometer elektrisch mee kunt rijden. Opladen geschiedt middels een bescheiden 3,7-kW boordlader.


    Mercedes-AMG One

    Het kan niet anders dan dat de AMG One een visueel spektakelstuk is. De Mercedes-AMG One lijkt als twee druppels water op de Project One uit 2017, al nemen we in de achterzijde onder meer parkeersensoren en een camera waar. Ook de definitieve One heeft dus vlinderdeuren. De met actieve aerodynamica doorspekte AMG One heeft een middels airbrush aangebrachte Mercedes-ster op zijn front, gigantische koelopeningen in zijn bumper, actieve kleppen in de voorschermen en een fikse luchthapper op het dak die overloopt in wat Mercedes-AMG een haaienvin noemt: een verticale spoiler op de achterzijde die de stabiliteit in bochten ten goede moet komen. De V6 houdt zich schuil onder twee uit koolstofvezel opgetrokken kappen en aan het eind van de bilpartij vinden we een enorme achtervleugel met een tweedelig intrekbaar blad en een verstelbare flap. Rond de achterlichten - met een naar het AMG-logo verwijzende indeling - vinden we gaaswerk en onder aan de achterzijde zit een enorme diffuser met daarin centraal een enorm uitlaateindstuk dat wordt vergezeld door twee kleine ronde openingen.

    De Mercedes-AMG One is gebouwd rond een uit koolstofvezel monocoque waar een uit hetzelfde lichtgewicht goedje vervaardigde carrosserie omheen is gebouwd. De AMG One heeft een uit aluminium vervaardigd onderstel met aan zowel voor- als achterzijde vijf draagarmen en twee instelbare veerpoten. De schroefveren zijn niet verticaal, maar dwars op de rijrichting gemonteerd. De demping is uiteraard adaptief, met als gevolg dat er diverse modi zijn om uit te kiezen. In tegenstelling tot een F1-auto heeft de AMG One uiteraard wel ABS en ESP aan boord. Tienspaaks lichtmetaal met een centrale wielmoer is standaard, maar Mercedes-AMG levert tegen meerprijs negenspaaks magnesium exemplaren. Om het lichtmetaal zijn Michelin Pilot Sport Cup 2R M01-banden gevouwen waar je op de wangen ervan het silhouet van de AMG One herkent.


    Mercedes-AMG One
    DRS

    Net als de Formule 1-auto heeft de Mercedes-AMG One een zogeheten Drag Reduction System (DRS). Met een druk op de knop trekt de achterspoiler zich terug en worden diverse lamellen gesloten om de neerwaartse druk met 20 procent te verminderen en zo de rechtuitsnelheid te verhogen. DRS wordt automatisch uitgeschakeld zodra de bestuurder afremt.

    Meer F1-invloeden nemen we in het interieur waar. De AMG One heeft een basaal binnenste waarbij functie van elk deel tijdens de ontwikkeling voorrang kreeg boven de vormgeving ervan. We zien een F1-achtig stuurwiel - dat net even anders van vorm is dan het exemplaar in de Project One - kuipstoelen met slechts in twee standen verstelbare rugleuningen, een mechanisch in elf stappen in te stellen set pedalen en slechts een minimale hoeveelheid comfortverhogende zaken. Achter het stuurwiel zit een 10-inch instrumentarium en centraal op het dashboard staat een 10-inch display dat bij het infotainmentsysteem hoort. Mercedes-AMG spreekt van de aanwezigheid van airco, elektrisch bedienbare zijruiten en vanwege het gebrekkige zicht recht naar achteren een digitale binnenspiegel. We lezen verder over een opbergvak en twee mini-usb-aansluitingen, maar daar lijken we de creature comforts wel mee te hebben gehad.


    Mercedes-AMG One

    Jochem Hermann, technisch directeur van Mercedes-AMG, noemt de totstandkoming van de One zowel een vloek als een zegen. "Vooral de uitlaatgasnabehandeling was een ongekende uitdaging, maar we hebben het met obstakels bezaaide pad bewandeld." De Mercedes-AMG lust conventionele super plus-benzine, heeft twee keramische katalysatoren en twee partikelfilters. De CO2-uitstoot per kilometer bedraagt op papier 198 gram. Ter vergelijking: de tevens plug-in hybride Ferrari SF90 Stradale met 4.0 V8 stoot 154 gram CO2 per kilometer de lucht in. Hoe de AMG One zich op de weg gedraagt? Daar gaan slechts weinigen achter komen. Mercedes-AMG gaat namelijk slechts 275 exemplaren van de One bouwen en ze zijn allemaal al vergeven.

    Bron: Autoweek















    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2
    Mercedes-AMG ONE 1000 hp Hypercar REVEAL with Lewis Hamilton’s F1 engine inside!

    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      Wat een beest!
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        Mercedes-AMG ONE: was het het wachten waard?

        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          Mercedes-AMG One im Test (2022) So krass ist das Hypercar ab 2,75 Mio €! Review | Sound | 0-100

          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6
            ZO VEEL FORMULE 1-TECHNIEK ZIT IN DE MERCEDES-AMG ONE

            MET MOTOR DIE HAMILTON IN 2016 GEBRUIKTE

            'Bijna productierijp’ kopten we toen Mercedes ruim vier jaar geleden de Project One presenteerde, een hypercar met heuse F 1-techniek. Er moesten echter flink wat obstakels worden overwonnen om het 1.063 pk sterke beest straatlegaal te krijgen. Gelukkig wordt het geduld van de 275 kopers beloond, want zij kunnen komende periode de sleutels van hun AMG One nu écht in ontvangst nemen. Wij mochten er alvast kort aan snuffelen.

            Het moet de ingenieurs bij AMG aardig wat hoofdpijn hebben bezorgd. Toen het studiemodel Project One in 2017 werd onthuld, was het verhaal dat de auto binnen een jaar of twee klaar zou zijn. Die belofte was voldoende om de oplage van 275 stuks meteen kwijt te raken. Het prijskaartje van een slordige 2,5 miljoen euro – exclusief belastingen – was blijkbaar geen enkele hindernis voor de beoogde doelgroep. Sterker nog, de wachtrij met potentiële kopers was dusdanig groot dat Mercedes een streng selectie­beleid moest hanteren om, à la Ferrari, te bepalen wie een exemplaar mócht kopen.

            Eindelijk in productie

            Nu, bijna vijf jaar later, is de ultieme straatracer eindelijk in productie genomen. De aandrijflijn komt uit Brixworth, daar waar ook Mercedes’ F1-motoren worden gemaakt; de assemblage van de extreme plug-in hybride vindt elders in Engeland plaats.

            Nooit eerder zo veel tastbare F1-techniek in straatauto

            De Mercedes-AMG One kun je gerust betitelen als de bijzonderste hypercar die ooit het levenslicht heeft gezien. Nooit eerder is er zoveel tastbare Formule 1-techniek verwerkt in een straatauto. De 1,6-liter V6 stamt rechtstreeks af van de kracht­bronnen waarmee Lewis Hamilton en Nico Rosberg elkaar in 2016 bestreden. Hoewel in de Mercedes-communicatie vooral aan eerstgenoemde wordt gerefereerd, leed de Brit dat jaar een pijnlijke nederlaag tegen zijn teamgenoot, maar dat terzijde.

            W07 F1-motor

            Projectleider Marco Lochmahr bezweert dat de benzinemotor nagenoeg identiek is aan het exemplaar dat de Mercedes W07 F1-bolide aandreef. “Het grootste verschil is dat de behuizing is gegoten in plaats van gefreesd”, aldus Lochmahr. Zaken als de krukas, zuigers en drijfstangen zijn allemaal exact eender. Hetzelfde geldt voor de dubbele nokkenassen met pneumatisch bediende kleppen, die een toerental van 11.000 per minuut mogelijk maken. Omwille van de levensduur is dat iets ‘beperkter’ dan het origineel. Vanwege diezelfde betrouwbaarheid zijn ook de elektromotoren die aan de krukas zijn gekoppeld (MGU-K, 163 pk) en turbo (MGU-H, 122 pk) fractioneel aangepast. Wel volledig identiek is de (enkele) uitlaatgasturbine, die een maximale boost van 3,5 bar genereert en 100.000 toeren kan draaien.



            Euro 6

            Aanvullend zijn er twee elektromotoren in de neus gemonteerd, die exclusief de voorwielen aandrijven. Deze zijn níet van de W07 gepikt. Bij elkaar voegen ze nog eens 326 pk toe, waarmee het totale vermogen van de One uitkomt op een duizelingwekkende 1.063 pk. Dat is niet veel meer dan dat van een Ferrari SF90, denk je misschien. Dat klopt, alleen heeft die Italiaan daar een vierliter-V8 voor nodig. Nog een paar cijfers: de One weegt 1.695 kilo (flink meer dan de eerder begrote 1.300 kilo), stampt vanuit stilstand in 15,6 seconden naar 300 km/h en heeft een topsnelheid van 352 km/h.

            Geluid en emissie

            Marco Lochmahr geeft toe dat het nogal is tegengevallen om die complexe F1-techniek geschikt te maken voor straatgebruik, vandaar de vertraging. “De grootste uitdaging was om het geluid en de emissie aan de wettelijke normen te laten voldoen”, vertelt hij. “Daarnaast moet een normale consument eenvoudig met de auto kunnen wegrijden. Als Lewis Hamilton zijn auto wil starten, is daar een handvol engineers met laptops voor nodig. Wij hebben die racecrew als het ware verwerkt in de soft- en hardware van de One – ze rijden virtueel met je mee.”

            Energiemanagement

            Een andere uitdaging was het energiemanagement. “In de Formule 1 wordt alles van bocht tot bocht geprogrammeerd, wanneer en waar de elektromotoren hun kracht leveren en wanneer het systeem recupereert. Ook kun je de warmteontwikkeling heel exact managen. De One daarentegen moet onder een veel breder scala aan omstandigheden functioneren, van een trackday tot in de file. Als je stilstaat, draait de motor geen 5.000 toeren zoals in de Formule 1, maar slechts 1.250.”



            Lochmahr verwijdert de afdekplaten van de achtersteven en gunt ons een blik in de motorruimte. Ondanks de uiterst compacte V6 is het er opvallend volgebouwd. Net als bij een Le Mans-prototype of een F1-wagen is de motor direct aan de koolstofvezel monocoque geschroefd, dus zonder gebruik te maken van een subframe. Daarachter huist de versnellingsbak, met daaraan de ophanging met dubbele wishbones en pushrods. Een huzarenstuk is de complexe uitlaat, met een systeem van vier verwarmbare, metalen katalysatorelementen en twee keramische, alsook twee partikelfilters. Daarmee voldoet de One aan de Euro 6-normen. Daarnaast moest er in de motorruimte plek komen voor de compressor die nodig is om de pneumatische kleppen te bedienen.

            Doet denken aan Ford GT

            Lochmahr laat ons ook even achter het stuur plaatsnemen. De kale, functioneel ogende cockpit – het koolstofvezel komt je aan alle kanten tegemoet – doet een beetje denken aan die van de Ford GT. De stoel is gefixeerd, maar met een hendel die in het midden van de zitting is verwerkt kun je de pedalen naar voren of achteren bewegen. Meer is niet nodig, zo blijkt, want in combinatie met het elektrisch verstelbare stuur is een perfecte zitpositie te vinden.

            Hoge energiedichtheid

            Onder de stoel is een 8,7-kWh accu gemonteerd, vier keer groter dan in de Formule 1, maar wel met dezelfde, vloeistofgekoelde technologie. Pluggen gaat met een bescheiden 3,7-kW boordlader, maar dat is net als de elektrische actieradius van 18,1 kilometer een beetje symbolisch. Waar het vooral om gaat, is dat de batterij een enorm hoge energiedichtheid heeft en daarmee tijdens het rijden extreem snel kan opladen, met restenergie van de motor of door recupe­ratie van de remmen. Vervolgens kan het pakket razendsnel de elektromotoren van stroom voorzien. Prestaties gaan boven benzine sparen. Wat dat betreft is het hybride-systeem een beetje vergelijkbaar met dat van de onlangs geïntroduceerde AMG GT 63 S E Performance.

            SE

            Voor ons zien we twee 10 inch metende displays die herkenbaar AMG zijn, al zijn de digitale interfaces van de huidige generatie Mercedessen intussen alweer een flinke stap verder. Evengoed heeft de One onder meer navigatie, een parkeerhulp, een audiosysteem en een digitale binnenspiegel.

            De flippers achter het F1-achtige stuur doen ietwat klein aan, maar waarschijnlijk gebruik je zo weinig stuuruitslag dat grotere schakelhendels niet nodig zijn. Ze zijn overigens verbonden met een specifiek voor de One ontwikkelde gerobotiseerde handbak met zeven versnellingen. Die heeft helemaal niets te maken met een van rechte vertandingen voorziene F1-transmissie; dat zou een te grote concessie zijn qua comfort en geluid. In plaats van een DCT is gekozen voor een bak met enkele (vierplaats) koppeling, volgens AMG een lichtere, compactere en – gezien het vermogen plus toerentallen – betrouwbaardere oplossing.

            DRS

            Herkenbaar van onder meer de AMG GT zijn de knoppen op de twee onderste stuurspaken, waarmee je de wagendynamische systemen op vergelijkbare wijze bedient als in die modale broer. Naast bekende zaken als de dempers, motor- en versnellingsbak-karakteristiek en het ESP kent de One een aantal specifieke variabelen. Zo wordt in de Race-modus de wagenhoogte rigoureus verlaagd, 37 mm aan de voorkant en 30 mm achter.



            Linksboven op het stuur treffen we een oranje knop met het opschrift DRS. Inderdaad, dat staat net als in de Formule 1 voor Drag Reduction System. Mocht de achtervleugel omhoog staan, dan klapt deze neer als je de knop indrukt, en de eventueel geopende lamellen boven de voorwielen sluiten zich. Bij het remmen of bij bepaalde bochtensnelheden wordt de aerodynamica weer geactiveerd. Tja, dan rest theoretisch slechts een druk op de startknop. Marco Lochmahr verzekert ons dat de aandrijflijn dan onmiddellijk tot leven komt. “Hooguit duurt het een moment om de katalysator op te warmen tot 500 graden Celsius voordat ook de benzinemotor aanslaat”, legt hij uit. Maar helaas, we mogen de grote, rode knop op de middenconsole niet beroeren. Dat feest gaat aan onze neus voorbij …




            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7
              2022 Mercedes-AMG One Technik vom Experten erklärt | Hypercar Daten Design Preis Motor Formel 1

              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #8
                Dno.... Grote AMG fan maar deze doet me echt niks
                lets have some more member berries

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                  Dno.... Grote AMG fan maar deze doet me echt niks
                  +1 Doet bij mij het bloed ook niet sneller stromen.

                  Comment


                  • #10
                    Hier net zo. Heeft voor mij ook niets meer met de AMG filosofie te maken. Zijnde, het upgraden van straat auto's.

                    Comment


                    • #11
                      Niet aantrekken, want de 275 stuks zijn al lang verkocht
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #12
                        Mercedes-AMG ONE Hypercar Preparation For Lap Record Attempt At The Nürburgring

                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13
                          IT'S FINALLY HERE! The AMG ONE Hypercar! First Look with Mr.AMG!

                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #14
                            AMG One - zo rijdt de krachtigste Mercedes-AMG ooit met een F1-motor

                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #15
                              I drove the Mercedes-AMG ONE around the Nürburgring!

                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #16
                                AMG ONE DRIVEN! Mr AMG on the F1 Powered Hyper Car!

                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #17
                                  MERCEDES-AMG ONE SNELSTE STRAATLEGALE AUTO OP NÜRBURGRING

                                  RINGKONING

                                  ​Het heeft wat voeten in de aarde gekregen om hem klaar te krijgen, maar het was het waard: de Mercedes-AMG One is officieel de snelste straatlegale productieauto ooit op de Nürburgring-Nordschleife.


                                  Voor autofabrikanten met bloedsnelle scheurmonsters in hun aanbod is er weinig zo prestigieus als het ronderecord op de Nürburgring-Nordschleife pakken. Al geruime tijd had Porsche het record voor straatlegale auto's in handen, maar nu gaat Mercedes-AMG ermee aan de haal. De bijzondere ruim 1.000 pk sterke Mercedes-AMG One is in 6:35.183 over het befaamde circuit in de Duitse Eifel gejaagd.

                                  Coureur Maro Engel stuurde de hybride hypercar met Formule 1-aandrijflijn op 28 oktober in recordtijd door de 'Groene Hel'. Dat het geen 'one lap wonder' was, blijkt wel uit het feit dat Engel eerder die dag ook al een recordtijd reed met de Mercedes-AMG One. De Duitser was niet helemaal tevreden met die ronde en ging vlak voor het sluiten van het circuit voor nog een laatste poging. Dat leverde de nog snellere tijd op, die nu in de boeken is gegaan. De tijd van 6:35.183 geldt voor de 20,832 km lange omloop. Op de kortere baanvariant die wordt gebruikt voor de zogenoemde Super Test voor sportauto's gaat het om een tijd van 6:30.705.



                                  Het vorige record was zoals gezegd in handen van Porsche. Dat ging in juni 2021 met een Porsche 911 GT2 RS van de vorige generatie in 6:40.30 de baan rond. De Mercedes-AMG One heeft daar even ruim 5 seconden van afgeschaafd. Overigens heeft Porsche nog wel het record voor snelste elektrische productieauto in handen. Afgelopen zomer ging de Porsche Taycan Turbo S in 7:33 de baan rond. De snelste ronde voor een niet straatlegale auto staat ook op naam van Porsche. In 2018 stuurde Timo Bernhard een aangepaste Porsche 919 Hybrid EVO in slechts 5:19.546 over de Ring.

                                  Bron: Autoweek




                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #18

                                    Comment


                                    • #19
                                      2024 Mercedes-AMG One 1.063 HP F1-Engined Hypercar Continues Testing At The Nürburgring
                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment

                                      Working...
                                      X