Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 408 (2023)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Tis wa dage fun noemt natuurlijk.

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
      ik ben'm al beu gezien... teveel vlakken en lijnen dooreen
      Ik heb juist hetzelfde eigenlijk.

      In't begin echt zo efkes een wow effect gehad, maar hoe meer ik hem bekijk, hoe minder hij mij aanspreekt.

      Comment


      • #63
        Ik moest vroeger ook nooit een automaat, dat was iets voor mietjes. Tot als je er eentje gehad hebt en dan wil je niks anders meer

        Van de andere kant kan ik ook nog wel eens genieten van in de naft te roeren, maar niet met mijn eigen auto
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #64
          Voor mij is het ook nog altijd een dubbele.

          Schakelen heeft mij nooit gestoord.
          En in veel gevallen vind ik het ook nog altijd net dat tikkeltje "interactiever" autorijden.

          Zelfs bij een goede automaat zijn er toch nog altijd momentjes, dat ik denk...nu had ik zelf anders geschakeld.

          Maar binnenkort bij de EV zal het sowieso allemaal verleden tijd zijn natuurlijk.

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
            Maar binnenkort bij de EV zal het sowieso allemaal verleden tijd zijn natuurlijk.
            Niet alleen bij EV. Mercedes stopt dit jaar al met handgeschakelde bakken. Die stoppen ook met kleine modellen.

            Dat merk is dan ook binnen tot ze hopelijk eens goed op hun bek gaan. Ik kijk er naar uit

            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

              Zelfs bij een goede automaat zijn er toch nog altijd momentjes, dat ik denk...nu had ik zelf anders geschakeld.
              Een goede automaat zal dat waarschijnlijk veel frequenter van u denken.

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                Voor mij is het ook nog altijd een dubbele.

                Schakelen heeft mij nooit gestoord.
                En in veel gevallen vind ik het ook nog altijd net dat tikkeltje "interactiever" autorijden.

                Zelfs bij een goede automaat zijn er toch nog altijd momentjes, dat ik denk...nu had ik zelf anders geschakeld.

                Maar binnenkort bij de EV zal het sowieso allemaal verleden tijd zijn natuurlijk.
                Daarvoor hebben we dan de schakelpeddels achter het stuur waarmee je nog altijd zelf kunt schakelen.
                Ik moet zeggen dat ik die dingen eigenlijk bijna nooit gebruik bij mijn huidige auto (Renault Megane GT), terwijl ik die bij mijn vorige auto (Citroën C4) zo goed als altijd gebruikte. De Megane schakelt echt perfect zelf, iets wat van de C4 niet gezegd kon worden.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

                  Een goede automaat zal dat waarschijnlijk veel frequenter van u denken.
                  Zou kunnen, maar de meeste moderne automaten zijn allemaal afgesteld op zuinigheid... lees erg lage toeren.
                  Zelfs bij een koppelrijke diesel als de mijne, vind ik dat vaak te laag.

                  Maar als ik hem dan in S gooi, is het ook weer zo'n mixed bag, van soms té veel toeren, en té laat opschakelen.

                  Maar akkoord het is een beetje muggenziften, want in 95% van de gevallen doet dat ding wel gewoon wat het moet doen uiteraard.

                  Comment


                  • #69
                    ik rijd met de automaat quasi altijd in de manuele stand. Schakelen doen ze veel te vroeg en bij het vertragen is er quasi geen motorrem. Dan kies ik zelf wel de versnelling. Maar zonder linkervoetje en dat vind ik prima zo.
                    www.peugeotforum.be

                    Comment


                    • #70
                      We gaan off topic, maar toevallig vanochtend een 320i met handbak gekregen als vervangwagen.

                      Toch nog wel eens zalig om zo terug zelf in de bak te roeren.

                      Was nu echt wel meer dan een jaar geleden dat ik nog's handgeschakeld reed, maar eigenlijk verleer je dat toch niet.

                      Comment


                      • #71
                        ik moet vaststellen als ik langs iemand zit die handgeschakeld aan het rijden is, dat die bijna altijd niet weet waarmee die bezig is, waarom ze nu eigenlijk al die handelingen aan het doen zijn... en vooral dat men het koppelingspedaal heel vaak fout gebruikt.
                        Roeren in de pot kan iedereen, efficiënt en correct schakelen daarentegen...
                        www.peugeotforum.be

                        Comment


                        • #72
                          Dat is iets wat ik ook vaak merk ja.
                          Ofwel schakelen ze (veel) te vroeg, ofwel te laat.
                          Ook schakelen ze vaak niet terug naar een juiste versnelling bij afremmen.
                          ....
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                          Comment


                          • #73
                            A budget Lamborghini Urus?!
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #74
                              Mooi!



                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment

                              Working...
                              X