Mededeling
Collapse
No announcement yet.
DS 7 - Facelift (2022)
Collapse
X
-
Hallo mensen, Vorige week heb ik een lekke band gehad met mijn DS7 en DS-assistance gebeld. Het nummer 00800 24 24 07 07 in het boekje gevonden en dacht dat dit een drukfout was dus 0800 24 24 07 07 gebeld en kwam steeds terecht bij het wit-gele kruis. Met de garage erop uit gekomen dat je werkelijk de extra 0 moet ervoor zetten, maar enfin...
Eindelijk DS-Assistance (Touring dus) aan de lijn gehad en die wisten me te zeggen dat mijn wagen ouder dan 2 jaar was en ik geen recht meer had op de pech verhelping!
Nogthans staat duidelijk in het instructie boekje dat als je ieder jaar op onderhoud gaat bij een officiele DS-garage de assistance voor een jaar verlengt wordt. Ik heb dus zelf een sleepdienst moeten bellen en opdraaien voor de kosten terwijl ik van de DS garage de dag erna hoorde dat ik zowiezo wel recht had op deze pech vermelding zoals aangegeven in het boekje bij de wagen.
Dus naar DS klantendienst gebeld op het nr 0800/19550 en als je keuze 1 maakt voor DS assistance kom je bij touring terecht. Daar hebben ze me gezegd dat de stellandis groep verschillende van hun merken bij touring hebben weg getrokken! Dus vroeg ik me af wie dan wel de pechverhelping deed van mijn wagen en belde ik terug naar DS klantendienst en nam optie 2 om eindelijk iemand aan de lijn te krijgen die me wist te zeggen dat de verlenging van de assistance sinds februari 2023 is gestopt.
De garages zouden hiervan per mail op de hoogte gebracht zijn maar niet de klanten. DS heeft een klantenlijst van iedereen die ze kunnen gebruiken voor een eventuele terugroep actie en voor de enquete na een onderhoud dus waarom hebben ze die lijst niet gebruikt om de klant persoonlijk op de hoogte te brengen?
Voorts eisen ze van de DS-garages dat alles piccobello verloopt, de garages doen serieuse inspanningen op DS als premium-merk uit te stallen en na ieder onderhoud moeten we een vragenlijst invullen die enkel over de garage gaat maar niet over het merk DS op zich! Dit buiten beschouwing gelaten had ik op mijn vorige ford wagens steeds een automatische jaarsverlenging na ieder onderhoud bij touring terwijl ford geen premium merk is.
Nu wordt dit door het "premium merk DS-automobile" gewoon afgeschaft zonder meer. Het voelt als een paraplu-verdediging van de hoofdzetel die dit op de garage wil schuiven terwijl dit mijn inziens de verantwoordelijkheid is van DS-automobile.
De DS garages zijn hier ook niet mee opgezet want waarom zou een klant bij hun terugkomen voor onderhoud als die assistance niet meer aangeboden wordt bij een onderhoud in een officiele garage? Neen nu moeten ze hun klanten zeggen dat dit afgeschaft is maar dat je wel tegen extra betaling terug bij touring kan aangesloten worden!
Is dit een premium service waardig? Dat ze dit dan invoeren voor wagens aangekocht na februari 2023 met de duidelijke vermelding ervan maar toch niet voor de bestaande wagens die aangekocht zijn voor die periode en daarbij andere niet premium merken doen dit wel...
Ik speel met het idee van de nieuwe electrische wagen tussen de DS7 en DS9 die in de zomer van 2024 uitkomt aan te kopen maar nu begin ik echt te twijfelen...
Er zijn goedkopere Chinese merken waar dit wel aangeboden wordt direct voor 5 jaar... Dan vragen Europese constructeurs waarom ze zoveel klanten verliezen...
In ieder geval heb ik vandaag naar DS gebeld en gevraagd wie mijn sleepkosten gaat terug betalen want ik ben als klant niet officieel op de hoogte gebracht dat de assistance afgeschaft was in Februari 2023. Ik laat jullie allemaal het vervolg weten en post dit op dit forum. Eerst dit artikel nog eens in de Franse groep gooien...
Comment
-
Thanks for sharing!
Het is idd een dikke schande wat sommige merken zich tegenwoordig veroorloven, de klant is niet meer belangrijk enkel de kassaEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Ondertussen heeft DS-Automobile contact met me opgenomen en een voucher van 150€ incl btw geschonken als compensatie en die ik enkel mag gebruiken bij een volgend onderhoud of aankoop bij mijn DS garage.
Hiermee wordt eigenlijk toegegeven dat ze foutief waren in het op de hoogte brengen van hun klanten!
Hiermee is dan wel mijn faktuur voor de sleepkosten betaald maar op mijn vraag of ze bij de nieuwe volledig elektrische DS crossover die uitkomt in de zomer van 2024 terug een assistance gaan aanbieden en of dit ook gaat stoppen na de 2 jaars garantie heb ik nog niets gehoord!
Met alle elektrische problemen is een assistentie geen luxe zeker voor een nieuwe wagen die rond 80K zal aangeboden worden.
Nu moet ik zelf voor een assistance zorgen op mijn huidige DS7 die 2,5 jaar oud is! Dit zou een keuze zijn van de groupe Stellandis maar voor hun premium merken zou dit niet mogen...Last edited by janlannoy; 14/12/2023, 17:23.
Comment
-
Dus de nieuw aangekochte wagens hebben maar 2 jaar pech verhelping?
Heb hier een buur met een DS7 en ene met zo een berline.
Die laatste sprak ook over verlenging elk jaar bij onderhoud.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
Comment