Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hyundai Ioniq 6 (2022)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
    IN DETAIL: HYUNDAI IONIQ 6

    100 KILOMETER VERDER DAN IONIQ 5

    De supergestroomlijnde Hyundai Ioniq 6 kennen we al sinds 28 juni, maar toen ging het nog om een zogenaamde preview. De specificaties ontbraken nog, maar daarin komt vandaag verandering. De Ioniq 6 blijkt even zuinig als de oorspronkelijke Ioniq en komt op dezelfde lading stroom veel verder dan een Ioniq 5.

    De Hyundai Ioniq 6 is het tweede model in de elektrische Ioniq-reeks van Hyundai en het broertje van de al bekende Ioniq 5. Sinds eind juni weten we definitief dat Hyundai bij de auto’s van dit elektrische label geen coherent design nastreeft, al zijn er wel wat details die de familieband verraden. In grote lijnen zijn de Ioniq 5 en Ioniq 6 echter totaal verschillend. Niet alleen is de ‘5’ een cross-over en de ‘6’ een gestroomlijnde sedan, ook zijn er bij het nieuwste model veel rondere vormen en vloeiender lijnen gebruikt dan bij de vierkante 5. Ontwerper Niels van Roij denkt daar het zijne van, maar opvallend is de Ioniq 6 zonder meer.

    Hoewel de specificaties officieel nog niet bekend waren, was het vanaf het begin duidelijk dat de Ioniq 6 veel techniek zou delen met de Ioniq 5 en diens broertje Kia EV6. Qua wielbasis zit de nieuwkomer precies tussen die twee platformgenoten in, met 2,95 meter. De Ioniq 6 is 4,86 meter lang, 1,88 meter breed en 1,46 meter hoog. Daarmee is hij duidelijk langer dan een Ioniq 5, die zich over 4,63 meter uitstrekt, maar ook 14 centimeter lager. Anders dan je misschien zou denken is de Hyundai Ioniq 6 geen liftback, maar een sedan. De achterklep opent dus net als bij onder meer de Porsche Taycan, Mercedes-Benz EQE en Tesla Model 3 onder de ruit. Hoewel bagage er precies in de auto kan worden verstouwd, is helaas nog altijd niet bekend.

    Zuinig

    Hoewel Hyundai ook nog steeds niet alle aandrijfspecificaties uit de doeken doet, leren we vandaag wel de belangrijkste zaken in die categorie. Zo is duidelijk dat de Ioniq 6 net als zijn technische broertjes leverbaar wordt met twee accupaketten. De kleinste daarvan heeft een capaciteit van 53 kWh. Dat is opvallend, aangezien de lichtste Ioniq 5 58 kWh meekrijgt. Wellicht heeft dat te maken met het feit dat de hogere, minder gestroomlijnde ‘5’ met 53 kWh niet ver genoeg zou komen, want op dat vlak verslaat de 6 hem met gemak. De lichtste versie van de Hyundai Ioniq 6 heeft een WLTP-verbruik van minder dan 14 kWh per 100 kilometer. Dat is akelig goed vergelijkbaar met de 13,8 kWh/100 km die werd opgegeven voor de Ioniq Electric, het zuinigheidswonder dat onlangs uit productie ging.

    610 km

    Duurdere uitvoeringen krijgen net als bij de Ioniq 5 een accu van 77,4 kWh mee. Deze kan worden gecombineerd met één of twee elektromotoren, dus met achter- of vierwielaandrijving. De krachtigste versie levert 325 pk en 605 Nm en sprint in 5,1 seconden van 0 naar 100. Wie het verst wil komen op een lading, moet echter genoegen nemen met minder vermogen. De achterwielaangedreven Hyundai Ioniq 6 met het grootste accupakket krijgt volgens Hyundai een WLTP-actieradius van meer dan 610 kilometer. Ter vergelijking: de Hyundai Ioniq 5 komt met deze aandrijflijn en de kleinste wielen maximaal 507 kilometer ver. Een enorm verschil, en het ultieme bewijs dat cross-overs en SUV’s op dit vlak nooit de sedan kunnen verslaan.

    Uiteraard worden ook alle snelle laad-opties overgenomen van de Ioniq 5. We hebben het over de 800 Volt-infrastructuur, waardoor de auto in minder dan 20 minuten van 10 naar 80 procent moet kunnen laden. De navigatie, zichtbaar op één van de twee 12-inch schermen, is in staat om zelfstandig een route langs snelladers te plannen. Ook Vehicle-to-load-technologie, waarmee de auto stroom kan terugleveren aan het net, is present.

    Twaalf kleuren

    Hyundai biedt de Ioniq 6 straks aan in twaalf verschillende kleuren, twee meer dan de Ioniq 5. Anders dan bij die auto spotten we een matte groen en een ‘Ultimate red’ tussen het aanbod. Het interieur is er in vier tinten, aangevuld met sfeerverlichting in 64 verschillende kleuren. Of alle opties ook hier in het aanbod verschijnen, weten we later dit jaar. Als alles volgens planning verloopt kunnen we nog dit jaar met de Ioniq 6 rijden, de eerste afleveringen volgen dan begin 2023.

    Bron: Autoweek


















    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #22
      Knap! Mij mogen ze één geven
      2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

      Comment


      • #23
        Is zo'n auto die je toch eerst in't echt moet zien, denk ik. Zo op foto vind ik het toch een beetje een raar design.

        Comment


        • #24
          RECORDAANTAL ORDERS VOOR HYUNDAI IONIQ 6 OP EERSTE DAG

          NOG POPULAIRDER DAN IONIQ 5

          De gladde, lage Hyundai Ioniq 6 bleek op zijn eerste dag op de Koreaanse markt nog populairder dan zijn minstens zo buitenissige broertje, de Ioniq 5. Bij de marktlancering in Zuid-Korea werden er maar liefst 37.446 bestellingen geplaatst.

          Het (pre-)orderen van de Hyundai Ioniq 6 ging op 23 augustus van start. Op die dag werd het genoemde aantal handtekeningen verzameld. Hoeveel dat precies is, illustreert de eerdere Hyundai Ioniq 5. Hoewel dat elektrische model evenmin over aandacht te klagen heeft, werden er destijds op de eerste dag ‘slechts’ 23.760 stuks besteld.

          Hyundai benadrukt dat naast het bijzondere uiterlijk ook het grotere rijbereik van de ‘6’ wordt gewaardeerd door de klanten in het thuisland. In Europa wordt dat voor de zuinigste versie zelfs 610 km, tegen 507 km voor een vergelijkbare Ioniq 5. In Korea liggen die aantallen door een andere testcyclus lager, maar blijft het verschil natuurlijk groot. Logisch, want de Ioniq 6 blinkt uit door zijn goede stroomlijn. De gedachte dat de sedan door de opkomst van de EV weleens een serieuze comeback zou kunnen maken, wordt in ieder geval gesterkt door deze hartelijke ontvangst voor de Ioniq 6.

          Bron: Autoweek
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #25








            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #26
              Extreem gestroomlijnde Hyundai Ioniq 6 in Nederland!

              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #27
                Eerste indruk | De Hyundai Ioniq 6 is beslist geen loze belofte

                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #28
                  ACTIERADIUS HYUNDAI IONIQ 6 BEKEND

                  2WD LONG RANGE KOMT HET VERST

                  ​De precieze actieradius van de Hyundai Ioniq 6 is vastgesteld. De versie met het grootste rijbereik volgens de WLTP-cyclus komt 614 km ver met een volle accu.


                  Aan het begin van afgelopen zomer presenteerde Hyundai zijn misschien wel meest belangrijke model in jaren: de Ioniq 6. De volledig elektrische en opvallend gelijnde broer van de Ioniq 5 belooft met zijn aalgladde carrosserie een behoorlijk efficiënte EV te worden en dat weerspiegelen de officiële WLTP-cijfers ook wel. Eerder werd al bekend dat de actieradius van de Hyundai Ioniq 6 net wat boven de 600 km uit zou komen, nu is volgens Hyundai de precieze actieradius van de Hyundai Ioniq 6 vastgesteld op 614 km. Ruimschoots meer dan de 507 km van de Ioniq 5.


                  Actieradius Hyundai Ioniq 6 per versie


                  Dat bereik hoort bij de achterwielaangedreven versie met het 77,4 kWh Long Range-accupakket, mits de auto op 18-inch wielen staat. Wie diezelfde Ioniq 6 op 20-inch lichtmetaal zet, komt 545 km ver volgens de WLTP-cyclus. Ga je voor vierwielaandrijving dan kom je tot 583 km ver (met 18-inch wielen) en 519 km als je er 20-inch exemplaren onder zet. Met de standaardaccu met 53 kWh capaciteit, enkel verkrijgbaar in combinatie met achterwielaandrijving, kom je 429 km ver.

                  Dat de actieradius van de Hyundai Ioniq 6 zo gunstig uitpakt, is grotendeels te danken aan zijn aerodynamische koets met een cW-waarde van 0,21. De versie die 614 km ver komt verbruikt volgens Hyundai minder 14 kWh per 100 km. Mocht je toch weer bijna zonder stroom komen te zitten, dan kun je aan de snellader in een kwartiertje 351 km rijbereik bijladen.


                  First Edition


                  Prijzen van de Hyundai Ioniq 6 zijn nog niet bekend. Wel weten we al dat de hierboven afgebeelde Hyundai Ioniq 6 First Edition later deze maand wordt gepresenteerd en dan hebben we waarschijnlijk ook de eerste prijzen voor je.

                  Bron: Autoweek
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #29
                    IONIQ 6 GETEST in Korea: is Hyundai beter dan de Tesla Model 3 en Polestar 2?

                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #30
                      Hij is alvast nog lelijker dan een Model 3 of Polestar , die prijs heeft ie alvast al gewonnen

                      Comment


                      • #31
                        Hij gaat er niet minder voor verkocht worden, ik zou er als eerste EV wel ooit durven voor te kiezen. Wat een range Hyundai/Kia zijn nu eenmaal top wat EV's betreft.

                        En goedkoop is niks meer, auto's zijn gewoon te duur. Dan zou ik sowieso voor een Dacia kiezen, prijs-kwaliteit onklopbaar
                        Last edited by Jocar; 10/10/2022, 09:19.
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                          Hij is alvast nog lelijker dan een Model 3 of Polestar , die prijs heeft ie alvast al gewonnen
                          EV's gaan er nu eenmaal anders uitzien dan een modale auto in de toekomst.

                          Toen destijds de eerste Ford Sierra op de markt kwam, was ook iedereen het erover eens dat het een flop ging worden owv het aerodynamisch design.
                          Het tegendeel is waar gebleken.

                          In de juiste uitvoering vind ik deze nog best te pruimen qua tekening trouwens.

                          Comment


                          • #33
                            Hyundai IONIQ 6: sexy, 600 km range en betaalbaar

                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #34
                              NEW Hyundai Ioniq 6 review: rivals beware!

                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #35
                                Preview Hyundai Ioniq 6 2022 | Zuid-Koreaanse electro-sedan

                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #36
                                  HYUNDAI IONIQ 6 HAALT SAMEN MET 14 ANDERE AUTO'S 5 NCAP-STERREN

                                  ​Veiligheidsinstituut Euro NCAP heeft in november wel zestien auto's tegen zijn muren aan bonken gereden. Maar liefst vijftien daarvan haalden de hoogst haalbare score van 5 NCAP-sterren, waaronder de Hyundai Ioniq 6, de Nio ET7, de nieuwe Honda Civic, de Toyota bZ4X en de Nissan Ariya.

                                  Bron: Autoweek





                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #37




















                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #38
                                      The 2023 Hyundai Ioniq 6 Is a Daring, Futuristic Electric Sedan

                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #39
                                        prijzen voor Belgie staan eindelijk op de website, competitief geprijsd volgens mij, 47499 voor de basis met de kleine batterij, 52499 voor de grote batterij. Tesla 3 zal er een serieuze concurrent bij hebben. Levering van januari 2024

                                        Comment


                                        • #40




                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X