Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Honda Civic Type-R (2023)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

blijkbaar zijn verwarmde stoelen deze keer wel mogelijk in de nieuwe Type R met zijn nieuwe bucket seats, verbaasd dat te zien gezien de vorige die optie niet eens had, althans niet in Europa.
    Want onderstaande foto is ook van de Japanse persvoorstelling, zou wel weer een Japan only optie kunnen zijn vrees ik:

The Power Of Dreams

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door E-riko Bekijk Berichten
      Ja zou wel es kunnen dat ze ooit ergens rond de 45K stonden, maar meen me te herinneren, dat naarmate einde productie die bijna shockerend laag stonden...
      Sowieso geloof ik wel onder de 50K voor de nieuwe ja.

Ja de Type R staat wel bekend als een daily die je ook perfect voor het circuit kan gebruiken, gewoon banden in de ruime koffer en je kan er al mee weg, dus niet per se voor de rijke mensen lol.
      Lijkt me tof, maar zou nooit mijn daily op circuit willen gebruiken.
      2de hands eentje zien staan, vorige model, voor 36000€ in zeer mooie staat met weinig km's, in deze tijden moeilijk verkocht te krijgen denk ik. Alhoewel echte autoliefhebbers...
      Aankoop, taksen, brandstof, banden en dan nog soms is wa brokken rijden op circuit, kweetni, dan moet je toch al over wat centen beschikken.

blijkbaar zijn verwarmde stoelen deze keer wel mogelijk in de nieuwe Type R met zijn nieuwe bucket seats, verbaasd dat te zien gezien de vorige die optie niet eens had, althans niet in Europa.
      Want onderstaande foto is ook van de Japanse persvoorstelling, zou wel weer een Japan only optie kunnen zijn vrees ik:

Nooit echt het idee gehad, thoh had mijn zetel nu maar verwarmd geweest, ma goed, mijn auto's staan dan ook altijd binnen. Ik hoor zelf mensen die het nu nog gebruiken terwijl het 's morgens nog 20° is buiten... Terwijl ik cabrio naar het werk rij, ideale T°!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
        Zou, nu het nog kan, graag nog is iets zot kopen en deze of de GR86 zou ideaal zijn, maarja...
        Je hebt een MX-5, waarom zou je dan een GR86 willen ?

Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
        Zoiets koop je om af en toe een circuit te gaan opzoeken denk ik, ma da doe ik ook niet, das voor rijke mensen of als het je enigste hobby is.
        Oh, ik wist niet dat ik een rijke mens was ..

Comment

Soit, ander kleurtje eens! (Sonic Grey)

Samen met het reeds geziene Championship White, my lievelingskleur voor de nieuwe R.
          Ben stiekem ook wel benieuwd hoe de R eruit ziet in dat donker blauw en vooral in het zwart....
          Rood is de minste imo (te zien op de VS voorstellingsvideos)
          The Power Of Dreams

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

Je hebt een MX-5, waarom zou je dan een GR86 willen ?

Oh, ik wist niet dat ik een rijke mens was ..
            Ga jij regelmatig op het circuit rijden dan? Heb je je MX-5 nog trouwens?

Comment

Ja, ik heb die zeker nog
              Nee, niet met mijn MX-5, maar vroeger met mijn RX-8 wel 5 keer gedaan. Daar hoef je helemaal niet rijk voor te zijn hoor

Comment

Ja, ik heb die zeker nog
                Nee, niet met mijn MX-5, maar vroeger met mijn RX-8 wel 5 keer gedaan. Daar hoef je helemaal niet rijk voor te zijn hoor
                Ja 5 keer... Ik spreek over regelmatig, zoals je nu eenmaal een hobby uitoefent. Swat, kost veel geld, gelijk me elke hobby, ma als het je enigste is, zeker te doen! Ma als je het met een wagen gelijk deze wil doen ja, dan moet je rijk zijn. Aankoop alleen al... 50k alsof het niks is...

Als em tegen volgend jaar uitkomt en mits verkopen van mijn andere 2 auto's kan de aankoop misschien wel lukken, maar om daarmee dan op circuit te gaan rijden, oemf, het risico lopen om in de prak te rijden kan ik me dan niet meer veroorloven.
                Last edited by ; 07/08/2022, 17:22.

Comment

Ik denk dat je meer risico loopt op de openbare weg.

Comment

Ik denk dat je meer risico loopt op de openbare weg.
                    Geen idee, nog nooit circuit gereden, maar denk daje daar toch meer risico's neemt.

Comment

Veel veiliger op circuit dan op de weg.
                      Toch meer dan 15 jaar op circuit gereden zonder 1 probleem. (Moto / auto)
                      Ik ken maar 1 iemand die een wagen in de prak heeft gereden in al die tijd en dat was een goedkopere auto speciaal daarvoor aangekocht.
                      Niet dat het daarom minder spijtig was.

Verzonden vanaf Tapatalk
                      Last edited by Gixxer; 07/08/2022, 23:56.
                      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Risico nemen is niet hetzelfde als risico lopen.
                        Je sprak eerst over risico lopen. Je loopt minder risico op circuit. Iedereen rijdt in dezelfde richting, er zijn geen gevaarlijke kruispunten, geen bomen langs de weg ...
                        De meesten houden zich op circuit ook meer aan de regels dan op de openbare weg aan de wegcode ... op circuit rijden geen gekken gefrustreerd in de file om op tijd thuis te zijn na hun werk
                        Nadien zei je dat je denkt dat je meer risico neemt. Dat is misschien wel waar, maar omdat het ook kan daar. Je hebt geen tegenliggers, geen verlichtingspalen aan de kant van de weg, geen verkeerslichten of voetgangers om op te letten, brede uitloopstroken .. dus ja

Comment

Nja, onlangs nog meegevraagd geweest om is naar de Nürburgring te gaan, ma denk dat ik teveel youtube heb gekeken, het moet je eigen fout nog niet zijn en dan de steentjes die uit de grindbakken komen gevlogen, daarvoor hou ik teveel van mijn gerief denk ik. En ik blijf het zeggen, het kost toch allemaal wel wat. Geef mij een wagen waar ik niet naar moet omkijken en ik scheur zijn banden der vanaf denk ik.
                          En wat ervaring betreft, op de openbare weg heb ik 20 jaar ervaring, op het circuit daarentegen, 0,0.

Wat de Type R betreft, benieuwd naar de prijs en zal waarschijnlijk wel is gaan kijken, kopen ja geen idee, we zien wel.
                          Het is al even geleden dat we nog is een, we doen is zot, gedaan hebben. Weet ook niet of ik mijn MX-5 daarvoor zou kunnen wegdoen.
                          Last edited by ; 08/08/2022, 13:38.

Comment

The last GREAT hot hatch? | New Honda Civic Type R

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

nog leukere video, op een gegeven moment komt er een FK8 eigenaar bijzitten....

En nog eentje, van de UK (komt toch overeen met onze EU specs)

In de VS hebben ze geen parkeersensoren, geen alcantara stuurwiel (mss op zich niet een nadeel, qua onderhoud), en geen elektr inklapbare buitenspiegels.
                              Dat laatste vind ik opvallend, ik zie dat bij nog veel modellen voor de VS markt.
                              Ook is het verboden om daar een auto met elektronische buitenspiegels uit te brengen (Honda E, Lexus ES, Audi modellen,...)
                              Buitenspiegels en de VS, tis daar iets raars mee precies lol

Last edited by E-riko; 10/08/2022, 20:23.
                              The Power Of Dreams

Comment

'NIEUWE HONDA CIVIC TYPE-R 330 PK STERK'

TERECHTE CLAIM

Toen Honda in juli dit jaar de nieuwe Civic Type-R liet zien, riep het vol trots dat de nieuwe hot hatch de sterkste Civic Type-R ooit was zonder daarbij een daadwerkelijk vermogen op te geven. Honda's claim lijkt echter volkomen terecht.

De Civic-adepten van CivicXI.com hebben naar eigen zeggen de specificaties van de nieuwe Honda Civic Type-R opgedoken in de brochure van de nieuwe koning van het Civic-gamma. De nieuwe Honda Civic Type-R krijgt volgens die gegevens een 330 pk en 420 Nm sterke 2.0, een geblazen viercilinder benzinemotor. De motorcode in de brochure is gelijk aan die van de krachtbron in de vorige Type-R, wat erop wijst dat de 2.0 in de nieuwe Civic Type-R een doorontwikkeling is van het hart van de vorige.

In de vorige generatie Honda Civic Type-R was de 2.0 goed voor 320 pk en 400 Nm. De toerentallen waarbij het maximale vermogen en het maximale koppel wordt vrijgegeven, zijn met achtereenvolgens 6.500 tpm en 2.500 tpm onveranderd. Het wagengewicht van de nieuwe Type-R zou met 1.390 kilo echter 10 kilo boven dat van zijn voorganger liggen.

Hoe dan ook: de nieuwe Civic Type-R belooft weer een waar bommetje te worden waar auto's als de Volkswagen Golf GTI een behoorlijke kluif aan krijgen om 'm wat stuurpret betreft te verslaan.

Bron: Autoweek
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

ge ziet die thumbnails toch niet hier?
                                  Tip, redelijke goeie F1 piloot die ermee gaat rijden

alle accessoires (dus, identiek dezelfde als voor de niet Type R)

en hier nog talrijke high res fotos, van ALLE kleuren, dus ook zwart en blauw...
                                  Last edited by E-riko; 01/09/2022, 17:42.
                                  The Power Of Dreams

Comment

Bij u wel?? Aleja op de smartphone dan toch.

Toffe film'kes! Mooie foto's, maar niet high res...
                                    VeRstappen zag dat het goed was.
                                    Last edited by ; 02/09/2022, 13:02.

Comment

Pff dilemma's dilemma's, ik wil deze zo hard, maar wil er mijn Mazda'tje niet voor wegdoen.

Comment

een Type R specifiek bedoel je?
                                        of een gewone nieuwe hybride Civic?
                                        The Power Of Dreams

Comment

een Type R specifiek bedoel je?
                                          of een gewone nieuwe hybride Civic?
                                          We zitten in de Type R topic dus…

Comment

Working...
                                          X