Oorspronkelijk geplaatst door RX-8
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Honda Civic Type-R (2023)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk BerichtenVanaf 55000€, djeezes. Zal em ni worden vrees ik, had mij er al een beetje op verheugd eigenlijk, maar dees is er gewoon over.
Waar sportauto's trouwens met een manuele bak goedkoper waren zie ik nu net het omgekeerde, wtf wtf, wil iedereen ineens weer aan de bak ofzo? Snap er niks meer van.
Mijn 206'je gaat maw nog niet meteen de deur uit… en de Mazda al zeker niet.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- gelimiteerdere productie dan bij de FK8
- zelfs een kortere productie run, had ik ergens op het Civic forum gelezen
- sowieso laatste pure ICE Type R
- 1 vd weinige handbak hothatches die je kan kopen momenteel
=> de combinatie van die elementen alleen al
En dat van die manuele bak is toch ook heel makkelijk te verklaren?
Je zegt het zelf, men zoekt NU een sportwagen met een manuele bak, daar waar dit vroeger de standaard is, maar men kan er NU bijna geen meer vinden, wat krijg je dan volgens basic economics?
Een vraag die groter is dan het aanbod, neem daarbij die boven vermelde elementen specifiek voor de Type R, en dan is de 'aantrekking' voor de Type R, die zich trouwens heel erg slim profileert als de 'enige' hot hatch als een 'pure, mechanische' sportwagen met ditto feel, heel gemakkelijk te begrijpen.
Honda en Japanners zijn in het algemeen kut in marketing, maar dit spelen ze heel goed en slim uit.
55K is veel, en je hebt er wss een Golf R voor met een dual clutch en 4WD en komt in de buurt van de echte premium merken, veronderstel ik, maar ik verwijs naar de Type R als merk op zijn eigen en de hierboven vermelde elementen, en dan heb je een mooie niche product, wat de Type R, en zeker deze, aan het worden is.
Zij maar zeker dat de Honda nerds (ja, ik reken me erbij ), los zullen gehen als Honda eindelijk zijn Nordschleife rondetijden voor deze FL5 generatie zal loslaten op de wereld...
Dat zullen de marketing boys bij Honda wel makkelijk kunnen uitbuiten me dunkt.
Honda nerd of niet, ik ga het laatste weekend naar het autosalon, en ik durf wedden dat je veel niet Honda fanaten rond de Type R zal zien rondzwermen, en ik vermoed dat ze bij Honda niet zo dom gaan zijn om deze 'gewoon' tussen de rest van hun gamma te laten pronken, maar die wel mooi zullen aankleden.
Dat prijskaartje verdient dat wel he
3 of 4 jaar geleden toen ik de Type R op het salon bekeek, hoorde ik letterlijk wat pubers errond hangen en elkaar vindend in uitspraken als: wat een lelijk ding, een gedrocht, beh, eikes, etc...
'55K voor ne Honda'- volk zal er sowieso ook wel bij zijn, maar zoals ik zei, ik wed dat dit toch 1 van de must sees zal zijn voor velen die het salon gaan bezoeken...
En ik herhaal het nogmaals, deze heeft Honda niet scherp geprijsd, maar volgens de niche en de hype, terecht of onterecht, maar de hybride is wél scherp geprijsd.
Zie hybride topic aldaar voor de bewijzen.
Oorspronkelijk geplaatst door evoIX Bekijk BerichtenProductie 2023 voor België (18 stuks) is al van begin december 2022 uitverkocht.
Productie 2024 ook al naar het schijnt.
gek
anderzijds niet zo gek als je weet dat Honda productie exclusief houdt natuurlijk, had alleen niet gedacht dat ze het zó gelimiteerd gingen uitbrengen...
Ik lees dezelfde dingen over de Oceaan trouwens.
Tis dus geen typische verschil in markten ding, maar bewuste keuze/strategie van Honda blijkbaar.
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk BerichtenJe zal sowieso nog kunnen bestellen, maar de levering zal lang duren, zoals bij elke nieuwe wagen.
ja, wachten tot 2025...das ook zoals bij elke nieuwe wagen zeker?
18 stuks voor dit jaar en klaar
2024 ook al klaar
Ja, je moet lang wachten, soms een jaar en langer, maar geen +2 jaar he....
Sorry, maar dat is dus niet 'zoals bij elke nieuwe wagen'
Die cijfers, die ik zelfs niet wist, bewijzen wat ik allemaal hierboven beschreef van gelimiteerd, niche, speciaal, uniek etc...Last edited by E-riko; 07/01/2023, 18:22.The Power Of Dreams
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door E-riko Bekijk Berichten.. ik verwijs naar de Type R als merk op zijn eigen ..
.. 3 of 4 jaar geleden toen ik de Type R op het salon bekeek, hoorde ik letterlijk wat pubers errond hangen en elkaar vindend in uitspraken als: wat een lelijk ding, een gedrocht, beh, eikes, etc..
- Likes 2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door E-riko Bekijk Berichtenlol?
ja, wachten tot 2025...das ook zoals bij elke nieuwe wagen zeker?
18 stuks voor dit jaar en klaar
2024 ook al klaar
Ja, je moet lang wachten, soms een jaar en langer, maar geen +2 jaar he....
Sorry, maar dat is dus niet 'zoals bij elke nieuwe wagen'
Die cijfers, die ik zelfs niet wist, bewijzen wat ik allemaal hierboven beschreef van gelimiteerd, niche, speciaal, uniek etc...
Niet zoals bij elke nieuwe wagen nee, ma wel als ge iets speciaal wil.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
Type R is legendarisch, de huidige Civic is niet te vergelijken met de NSX R en Integra R van de jaren 90. Zelfs de Civics van die periode waren cool, maar de laatste generaties waren totaal fout. De nieuwe 2023 is nog te doen, maar heeft niet de uitstraling van weleer.
Sowieso was Honda in de jaren '80 en begin jaren '90 middenin hun golden days, bij uitbreiding waren dat de golden days van alles wat uit Japan kwam.
Nissan, Mitsubishi, Toyota met de de Supra, allen hadden ze technische hoogstaande staaltjes techniek uitgebracht die nu gewaardeerd worden, het was ook het ontstaan van Lexus met de LS400, de eerste keer dat iemand gevestigde Duitsers in het luxe segment pijn deden.
Dat was nogal een periode, dus daar zullen ze nog moeilijk aan kunnen komen.
Maar, de huidige Type R (en bij uitbreiding de huidige generatie Civic), pikt duidelijk wel weer aan met dat design van vroeger.
Wat die Civics, NSXs, en S2000 uit die periode zo gerespecteerd maakten, waren de clean looks.
Puur en simpele lijnen.
Je kan Honda allesbehalve verwijten dat ze nu weer met een druk design zijn afgekomen
Die hints naar een cleaner lijnenspel zijn duidelijk, maar er zijn er nog zoals de verlaagde gordellijn, de verbrede voorruit, de verlaagde motorkap.
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
Ik ken iemand die een Golf R heeft besteld die daar 2 jaar op aan het wachten is...
Niet zoals bij elke nieuwe wagen nee, ma wel als ge iets speciaal wil.
de Golf R en Type R zijn directe concurrenten, dusja, 2 jaar wachten, voor de speciallekes dan Last edited by E-riko; 08/01/2023, 14:31.The Power Of Dreams
Comment
-
i quote hem: 'I f*cking love this car, I f*cking love it'
De dag nadat hij een dragrace houdt met allemaal Duitse AWD DCT hot hatches en de Civic telkens het onderspit moest delven, behalve in de 'remtest'.
Nuja, hij weet ook dat de Civic niet shined in dragraces, maar op circuits
Hier een 2e video van de Type R van 1 van de betere car reviewers, savageese, die heeft dus eentje gekocht.
Daar zegt em letterlijk dat de bouwkwaliteit en de paintjob beter is dan toen de Civics uit de Swindon fabriek kwamen, auchThe Power Of Dreams
Comment
-
achterwielaandrijving is de max, duh!
maar wie anders dan Honda kan een voorwielaandrijver zijn achterkant zo doen uitbreken?
check die overstuur momenten op de Ring
Honda bewijst nogmaals waarom het de king is inzake voorwielaandrijvers.
En waarom een achterwielaandrijver niet per se de beste lay out is.
FenomenaalThe Power Of Dreams
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door E-riko Bekijk Berichtenachterwielaandrijving is de max, duh!
maar wie anders dan Honda kan een voorwielaandrijver zijn achterkant zo doen uitbreken?
check die overstuur momenten op de Ring
Honda bewijst nogmaals waarom het de king is inzake voorwielaandrijvers.
En waarom een achterwielaandrijver niet per se de beste lay out is.
Fenomenaal
Enkel wel nog twijfel over het koelingsprobleem, zoals je ziet dat die echt wel na 1 rondje op de limiet zit.
Je ziet wel echt dat die ps4s'en op de grens zitten. Als de temperaturen rond de 25 graden zitten is een cup2 (R) noodzakelijk, ik hoop dat deze nog worden gehomologeerd ervoor in de loop van het jaar.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Br3cht Bekijk BerichtenKlopt als een bus. Niks leuker als een wagen die om zijn as roteert. Zo benieuwd naar het stuur en schakel gevoel.
Enkel wel nog twijfel over het koelingsprobleem, zoals je ziet dat die echt wel na 1 rondje op de limiet zit.
Je ziet wel echt dat die ps4s'en op de grens zitten. Als de temperaturen rond de 25 graden zitten is een cup2 (R) noodzakelijk, ik hoop dat deze nog worden gehomologeerd ervoor in de loop van het jaar.
Maar dan wete nog nie, hoe lang of hoe ijtens men moest racen om koelingsproblemen te ondervinden...
Dat hebben ze dan aangepakt in de laatste productiejaren door de toegang naar de radiator achter de neus te vergroten, meer gaten en/of grotere opening waar de lucht door gezogen kan worden.
Tzou beter moeten zijn nu.
Terzelfdertijd ook de remmen aangepakt, meer geschikt voor circuit.
Online vinde daar wel de technisch uitleg voor.
Dus ik vermoed dat je met deze nieuwe CTR probleemloos en lang over circuits kan vlammen.
De luchtingang naar de radiator onderaan de neus is gigantisch als ge kijkt op foto'sThe Power Of Dreams
Comment
Comment