Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Maserati GranTurismo (Folgore) - (2023)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Maserati GranTurismo (Folgore) - (2023)

    ELEKTRISCHE MASERATI GRANTURISMO FOLGORE IN VOL ORNAAT

    EERSTE SPECIFICATIES BEKEND

    De geheel nieuwe Maserati GranTurismo Folgore laat zich al bijna helemaal zien. De volledige onthulling laat nog even op zich wachten, maar de eerste specificaties van de volledig elektrische Folgore zijn al bekend.

    De splinternieuwe Maserati GranTurismo staat te popelen om het stokje over te nemen van de in 2019 afgezwaaide eerste GranTurismo. Op de beelden die we nu voorgeschoteld krijgen, is goed te zien dat het lijnenspel van de nieuwe GranTurismo behoorlijk traditioneel blijft. De basisvorm ziet er vertrouwd uit, maar kleinere led-achterlichten en scherpere, meer verticaal georiënteerde en eveneens wat kleinere koplampen bepalen voortaan het gezicht van de GranTurismo. Het is weer een opvallende verschijning, al zul je hem niet snel horen aan komen rijden.

    Hier zien we namelijk de Maserati GranTurismo Folgore, waarbij 'Folgore' aangeeft dat het om een volledig elektrische auto gaat. Die aanduiding debuteerde bij de elektrische Maserati Grecale Folgore. Die komt volgend jaar op de markt, deze Maserati GranTurismo Folgore komt waarschijnlijk al iets eerder in 2023. In de video waarin Maserati hem (op de cockpit na) al uitgebreid laat zien, krijgen we direct wat specificaties voorgeschoteld. Die zijn indrukwekkend: de Maserati GranTurismo Folgore speert in 2,7 seconden van 0 naar 100 km/h en in 5 minuten laad je stroom voor 100 km aan actieradius bij. Het indrukwekkendst is echter de topsnelheid van 'meer dan 320 km/h'. Dat is voor een elektrische auto bijzonder snel. Wat de actieradius is, houdt Maserati nog even geheim. Ook krijgen we, zoals gezegd, het interieur nog even niet in zijn geheel te zien.

    De geheel nieuwe Maserati GranTurismo Folgore laat zich al bijna helemaal zien. De volledige onthulling laat nog even op zich wachten, maar de eerste specificaties van de volledig elektrische Folgore zijn al bekend.

    De splinternieuwe Maserati GranTurismo staat te popelen om het stokje over te nemen van de in 2019 afgezwaaide eerste GranTurismo. Op de beelden die we nu voorgeschoteld krijgen, is goed te zien dat het lijnenspel van de nieuwe GranTurismo behoorlijk traditioneel blijft. De basisvorm ziet er vertrouwd uit, maar kleinere led-achterlichten en scherpere, meer verticaal georiënteerde en eveneens wat kleinere koplampen bepalen voortaan het gezicht van de GranTurismo. Het is weer een opvallende verschijning, al zul je hem niet snel horen aan komen rijden.

    Hier zien we namelijk de Maserati GranTurismo Folgore, waarbij 'Folgore' aangeeft dat het om een volledig elektrische auto gaat. Die aanduiding debuteerde bij de elektrische Maserati Grecale Folgore. Die komt volgend jaar op de markt, deze Maserati GranTurismo Folgore komt waarschijnlijk al iets eerder in 2023. In de video waarin Maserati hem (op de cockpit na) al uitgebreid laat zien, krijgen we direct wat specificaties voorgeschoteld. Die zijn indrukwekkend: de Maserati GranTurismo Folgore speert in 2,7 seconden van 0 naar 100 km/h en in 5 minuten laad je stroom voor 100 km aan actieradius bij. Het indrukwekkendst is echter de topsnelheid van 'meer dan 320 km/h'. Dat is voor een elektrische auto bijzonder snel. Wat de actieradius is, houdt Maserati nog even geheim. Ook krijgen we, zoals gezegd, het interieur nog even niet in zijn geheel te zien.

    Bron: Autoweek











    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2
    Maserati GranTurismo Folgore. Roaring in California

    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      MASERATI GRANTURISMO: V6-VERSIE VOLOP IN BEELD

      NU MÉT KNALPIJPEN

      https://www.autoweek.nl/autonieuws/a...olop-in-beeld/
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        Nu ook met naft verkrijgbaar


        NIEUWE MASERATI GRANTURISMO: ALS EV, MAAR OOK MET BITURBO V6

        MET 761 PK ELEKTRISCH GELADEN DRIETAND

        Maserati heeft eindelijk de opvolger van de in 2007 op de markt gebrachte en er in 2019 van verdwenen GranTurismo gepresenteerd. De nieuwe Maserati GranTurismo wordt de eerste elektrische Maserati ooit die op de markt komt, maar komt ook met een biturbo V6 beschikbaar.


        Er waait een enorme wind der vernieuwing door het voorheen zo conservatieve Maserati. Met de Grecale presenteerde het merk onlangs een kleinere SUV-broer van de Levante. Die Grecale krijgt verbrandingsmotoren, maar werd direct ook als elektrische Grecale Folgore gepresenteerd. Hoewel de Grecale dus de eerste elektrische Maserati was die het merk voorstelde, wordt het niet de eerste EV van het merk die je ook daadwerkelijk kunt kopen. Dat wordt namelijk de elektrische versie van deze splinternieuwe GranTurismo.


        Maserati GranTurismo Folgore


        Folgore


        Jawel, ook de Maserati GranTurismo krijgt namelijk een volledig elektrische versie die Folgore heet. Dat is bepaald geen kinderachtige auto. De Maserati GranTurismo Folgore krijgt namelijk drie elektromotoren die samen goed zijn voor een systeemvermogen van 761 pk en - schrik niet - maximaal 1.350 Nm koppel. Die aandrijflijn helpt de GranTurismo Folgore in 2,7 seconden aan een snelheid van 100 km/h en wie in totaal 8,8 tellen het pedaal tegen de bodem getrapt houdt, zoemt met een snelheid van 200 km/h over het asfalt. De topsnelheid van deze vierwielaangedreven elektrische GranTurismo bedraagt een voor een EV zeer behoorlijke 320 km/h.

        De Maserati GranTurismo Folgore heeft een 92,5 kWh accupakket in zijn bodem, een set batterijen waarvan 83 kWh daadwerkelijk valt te gebruiken. Maserati geeft nog niet vrij hoeveel kilometers de 2.260 kilo wegende GranTurismo daar uit weet te persen. Het maximum laadvermogen bedraagt dankzij 800v-boordspanning 270 kW. De elektrische aandrijflijn van de GranTurismo Folgore neemt wel een hap uit de bagageruimte. Je kunt er namelijk 270 liter in kwijt terwijl je in de versies met hitsige V6 310 liter kwijt kunt.


        Maserati GranTurismo Modena


        Modena en Trofeo


        Inderdaad: de Maserati GranTurismo komt namelijk ook beschikbaar met de Nettuno-V6 die in de MC20 debuteerde. In de GranTurismo levert geen enkele versie van die 3.0 V6 echter 620 pk zoals in de MC20. Maserati heeft voor de GranTurismo twee versies met de biturbo V6 bedacht: de Modena en de Trofeo. Die eerste heeft een 490 pk en 600 Nm sterke variant van de zescilinder in zijn neus liggen, goed voor een 0-100-sprint in 3,9 tellen en een topsnelheid van 320 km/h. Daarboven staat de in elk opzicht sportievere GranTurismo Trofeo. De V6 is in die versie goed voor 550 pk en 650 Nm en helpt de GranTurismo in 3,5 seconden aan een snelheid van 100 km/h. In 11,4 seconden beuk je er vanuit stilstand mee naar de 200 km/h. Z'n topsnelheid: 320 km/h. In de benzineversies ligt een achttraps automaat. Zoals je dat mocht verwachten ligt het gewicht van de Modena en Trofeo met 1.795 kilo fors lager dan dat van de Folgore.


        Maserati GranTurismo Trofeo


        Maserati GranTurismo


        De nieuwe Maserati GranTurismo is vanuit elke hoek als GranTurismo herkenbaar. Net als zijn voorganger heeft de auto een lange snuit en is de carrosserie relatief klassiek gelijnd dankzij de vele welvingen. Agressieve vouwen, scherpe hoeken en spoilers die de aandacht van de basisvorm afleiden schitteren dan ook door afwezigheid.

        Met zijn lengte van zo'n 4,96 meter is de GranTurismo 8 centimeter langer dan het model dat hij vervangt. De wielbasis van de nieuwe GranTurismo is met 2,93 meter echter een ruimte centimeter korter. Opvallend, dat zien we niet vaak bij een generatiewissel. De Folgore en de versies met benzinemotor vallen onder meer van elkaar te onderscheiden door te kijken naar de bumpers. Daarbij heeft de Folgore blauwe openingen op de voorschermen en vind je de laadklep onder het linker achterlicht. Bij de GranTurismo met benzinemotor zit er aan de linkerzijde een tankklep boven de achterste wielkast. Daarbij vind je onderaan de bilpartij van de elektrische Folgore uiteraard geen uitlaateindstukken. De Trofeo-versie heeft extra spoilerwerk en onder meer extra zwarte accenten.

        Beeld van het interieur van de nieuwe Maserati GranTurismo is op moment van schrijven nog niet beschikbaar. Wel spreekt Maserati over een slim infotainmentsysteem inclusief een digitale assistent waar je tegen kunt babbelen. Maserati kondigt direct een speciale introductieversie van het model aan: de PrimaSerie 75th Anniversary Launch Edition. Dat klinkt als een prima serie. Aanvankelijk sprak Maserati ook over de komst van een nieuwe GranCabrio, maar daarover laat het merk nu niets los. Tussen 2007 en 2019 heeft Maserati wereldwijd 28.805 GranTurismos en 11.715 GranCabrios gebouwd.
























        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          Voor mij knapper dan de meeste van de moderne Ferrari's

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
            Voor mij knapper dan de meeste van de moderne Ferrari's
            Inderdaad, echt de mooiste van het moment!

            Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk

            Comment


            • #7
              Wat is zo speciaal aan dat interieur dat het nog niet getoond kan worden?

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                Wat is zo speciaal aan dat interieur dat het nog niet getoond kan worden?
                Nog geen officiële foto's van het interieur blijkbaar, enkel deze van een prototype gevonden.

                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #9
                  En nog eentje en dat ziet er weer helemaal anders uit (verschil Folgore?). Het zal afwachten worden.
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #10
                    Ziet er een beetje zo uit, dat ze het design last minute nog hebben moeten omgooien owv de modernere multimedia.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                      Nog geen officiële foto's van het interieur blijkbaar, enkel deze van een prototype gevonden.

                      Dat is het dashboard van de Giulia dat er in zit

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten

                        Dat is het dashboard van de Giulia dat er in zit
                        Blijkt het huidig dashbord te zijn, ik zie nu dat er onderaan 'current' bijstaat. Te snel geweest. Het zal dat van post 9 zijn dan

                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13
                          MASERATI GRANCABRIO KOMT IN NAJAAR 2023

                          KORT NA COUPÉ

                          ​Toen Maserati maandag het doek trok van de nieuwe GranTurismo, spraken de Italianen met geen woord over de GranCabrio, de dakloze versie van de GranTurismo. Tegenover het Britse Autocar bevestigt het merk nu dat die er wel degelijk komt - en al snel na de dichte versie. Beiden komen nog volgend jaar.


                          Een verrassing was het niet, toen Maserati afgelopen maandag een nieuwe GranTurismo onder het doek vandaan toverde. Dat er een opvolger zou komen voor de vorige GranTurismo, die maar liefst van 2007 tot en met 2019 werd gebouwd, was al langer duidelijk.

                          Tegenover het Britse Autocar bevestigt Massimo Capaldi, head of global products bij het merk, nu ook wanneer de nieuwe GranCabrio komt. In het najaar van 2023, even nadat de leveringen van de dichte GranTurismo begonnen zijn, moeten de eerste GranCabrio's op de weg verschijnen. Het aandrijflijnenaanbod zal voor beide varianten hetzelfde zijn. Dat betekent dat ook de open versie met zowel een elektrische aandrijflijn (761 pk) als met een V6 (490 of 550 pk) verkrijgbaar wordt. De prijzen voor de GranCabrio zullen iets hoger liggen dan voor de GranTurismo.

                          De Maserati GranCabrio Folgore, zoals de elektrische variant heet, zal in 2023 de eerste in serie geproduceerde open elektrische auto zijn in een hoger segment. Tot dusver was je op een stadsauto aangewezen als je elektrisch én open wilde rijden: daarvoor kon je alleen bij Smart en Fiat terecht. Met de Polestar 6 en MG Cyberster zijn er nog minstens twee dakloze EV's op komst, maar die komen pas in respectievelijk 2026 en 2024.

                          Bron: Autoweek
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #14
                            Maserati GT Folgore (2023) | Der Folgore ist Maseratis Blitzschlag | Erste Fahrt

                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #15
                              Die lijn
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #16
                                Eindelijk de binnenkant. Werd tijd verdorie

                                Maserati Quietly Reveals The Interior Of The New GranTurismo

                                https://www.carscoops.com/2023/01/ma...w-granturismo/










                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #17
                                  Echt knap interieur!

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
                                    Echt knap interieur!
                                    Niet alleen het interieur















                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #19
                                      Nog wat detailfoto's:





























                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #20
                                        Deze boven élke nieuwe Ferrari momenteel.

                                        Damm die is toch knap.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X