Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
ware het niet van de belastingen he... start op 57k voor de nieuwe GT en je krijgt daar een leuke V8 voor in plaats van een 4 cilinder zoals bij de duitsers... een mustang is wel niet de meest verfijnde wagen maar vind hem wel mooi en interieur is acceptable geworden. De nieuwe CLE lijkt me niet te overtuigen en ik vrees voor de prijzen dus ik ben toch eens aan het wikken en wegen tussen mustang en een camaro
2025 Ford Mustang GTD Is A $300,000 Supercar With 800 HP+ And Chasing A Sub-7 Minute ‘Ring Time.
Just a day after it leaked online, the limited-edition Ford Mustang GTD has been unveiled as the ultimate road-going version of the beloved pony car. Ford says it was born from the concept of the Mustang GT3 which will race at the 24 Hours of Le Mans next year and will sit at the very top of the Mustang family.
The Mustang GTD is a track-focused street car in the purest sense.
It takes technology directly from the GT3 race car and Ford says it is targeting a sub-7 minute Nurburgring Nordschleife lap time with it.
Given its performance focus, it comes as little surprise that prices are expected to start at approximately $300,000.
It will start life at Ford’s Flat Rock Assembly plant before Multimatic in Canada will handcraft it into the beast it is.
Found at the heart of the Mustang GTD is a purpose-developed supercharged 5.2-liter V8 with dual air inlets and a dry-sump engine oil system.
Ford says this engine will rev to over 7,500 rpm and that it is targeting 800 hp, making it the most powerful Mustang ever.
As with any good track-focused weapon like this, the Mustang GTD is about much more than a powerful engine.
For example, it features advanced semi-active suspension with adaptive spool valve damper technology with hydraulically actuated dual spring rate and height adjustment.
The short-long arm front suspension is said to create more lateral stiffness and improved kinematics while the integral link pushrod and rocker arm architecture found at the rear is mounted within a motorsport-inspired tubular subframe.
Complementing the trick new suspension are 20-inch forged aluminum wheels (or forged magnesium wheels) wrapped in massive 325 mm front and 345 mm rear tires.
Hiding behind this aggressive wheel and tire package are Brembo carbon ceramic brakes.
There is even cooling ducts mounted below the rear suspension to help aid in cooling the rear brakes.
Ford’s engineers have also worked tirelessly on the car’s aerodynamics.
An underbody tray made from carbon fiber comes standard and there are hydraulically controlled front flaps to help manage air flow.
The fenders, hood, trunk lid, door sills, front splitter, rear diffuser, and roof have all been made from lightweight carbon fiber and the C-pillar mounted rear wing is hydraulically controlled to alter the levels of downforce.
Ford has not said how much downforce the car produces.
Photos of the car’s interior have not been released just yet.
Ford says the Mustang GTD comes equipped with Recaro seats as standard as well as 3D-printed paddle shifters, a rotary dial shifter, and a serial plate made from titanium parts off a Lockheed Martin F-22 fighter jet.
We also know that the rear seats have been removed and that there will be various Miko suede, leather, and carbon fiber components.
Buyers will also be able to order it in any color they wish and several interior color combinations will also be offered.
“Mustang GTD shatters every preconceived notion of a supercar,” Ford chief executive Jim Farley said.
“This is a new approach for us.
We didn’t engineer a road car for the track, we created a race car for the road.
Mustang GTD takes racing technology from our Mustang GT3 race car, wraps it in a carbon fibre Mustang body and unleashes it for the street.”
Unbridled power. Unyielding downforce. Unapologetic American spirt. Street-legal, track-ready supercar power with Mustang soul. Meet the first-ever Ford Must...
There are Pretenders among us..... Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Mustang GTD wordt volop getest, maar lijkt toch wel iets anders te worden dan de Concept.
Achter spatborden zijn anders, de achterspoiler staat lager, uitlaat is anders.
In de Verenigde Staten rijdt de nieuwe Ford Mustang reeds rond, maar nu kan je de zevende generatie van deze iconische sportwagen ook in Europa en dus België bestellen. Maar wel enkel met een dikke V8 onder de motorkap.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
De nieuwe Ford Mustang kent zijn prijs voor onze markt: vanaf 58.460 euro is hij van jou. Er is echter één probleem: de enige motor waarmee we hem kunnen krijgen is een lekker grote V8. Zo’n enorm blok ziet de fiscus natuurlijk graag komen... Dus hoeveel belastingen moet je bij die basisprijs optellen?
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
FORD MUSTANG GTD KOST IN NEDERLAND BIJNA HALF MILJOEN EURO
MET AFSTAND DE DUURSTE MUSTANG OOIT
De absolute topversie van de nieuwe Ford Mustang luistert naar de naam Mustang GTD. Is er anno 2024 in Nederland plek voor een extreme Mustang met een 800 pk sterke 5.2 V8? Volgens Ford wel! Je moet er wel heel diep voor in de buidel tasten, want de verwachte Nederlandse vanafprijs gaat richting de €500.000.
De nieuwe Ford Mustang is in Nederland al in diverse smaken te bestellen. Hij is er als Mustang GT met een 446 pk sterke 5.0 V8 en is met die achtcilinder als Fastback en als Convertible verkrijgbaar. Daarnaast kun je kiezen uit een handbak of een automaat met tien versnellingen. Zijn vanafprijs bedraagt €131.900. Voor wie dat niet genoeg is, heeft Ford de 453 pk sterke en enkel als Fastback verkrijgbare Dark Horse op de menukaart staan. Daar komt de reeds gepresenteerde Mustang GTD nog boven te staan. Nederlandse geïnteresseerden kunnen nu al intekenen voor een van de beschikbare exemplaren. De verwachte vanafprijs is helaas bepaald niet mals.
Wie een Ford Mustang GTD ambieert, moet even goed zijn of haar spaarsaldo checken. Ford meldt een verwachte Nederlandse vanafprijs van - houd je vast - €476.800. Voor dat bedrag kun je drie Mustangs GT met handbak aanschaffen en dan houd je nog een dikke €80.000 op zak. Wat je voor bijna half miljoen euro krijgt? Nou, heel wat. De Mustang GTD heeft een 5,2-liter V8 met een heftige supercharger, die het vermogen opschroeft tot ruim 800 pk. De Ford Mustang GTD is feitelijk de straatversie van de Mustang GT3-raceauto. Schakelen gaat met een bij de achteras gemonteerde achttraps automaat met dubbele koppeling. Uiteraard is ook het onderstel stevig aangepast, compleet met instepbare dempers en veren. Remmerij met schijven van het formaat pizza XL moeten de Mustang GTD weer fatsoenlijk tot bedaren brengen.
Ford doet er nog een schepje bovenop voor wie een nóg exteremere Mustang wenst. Zo komt het met een Performance-pakket dat onder meer aangepaste aerodynamica én het Lightweight-pakket bevat. Als onderdeel van het Lighweight-pakket heeft de Mustang GTD minder geluiddempend materiaal om gewicht te besparen. Verder maken 20-inch magnesium wielen eveneens deel uit van het pakket.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment