Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes-AMG C63 S E Performance (2023)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Mercedes-AMG C63 S E Performance (2023)

    MERCEDES-AMG C 63 S E PERFORMANCE: GRENSVERLEGGEND STERK

    VIER CILINDER MINDER, 170 PK MEER







    Mercedes-AMG presenteert de gloednieuwe Mercedes-AMG C 63 S E Performance. Een hele mond vol. Kort samengevat is de nieuwe C 63 vier cilinders 'kwijt', maar heeft-ie wel mooi 170 pk meer dan zijn voorganger. Alles dankzij elektro-ondersteuning.

    Na de komst van de nieuwe Mercedes-AMG C 43 was het wachten natuurlijk op de nog heftigere C 63-versie. Dat wachten houdt nu op. De nieuwe Mercedes-AMG C 63 zal bij de liefhebbers ongetwijfeld wat stof doen opwaaien, want zoals reeds bekend was is de V8 van de vorige generatie er niet meer bij. Voortaan moet zelfs deze heftige topversie het doen met vier cilinders. In de neus ligt namelijk de bekende en ook in de C 43 gelepelde viercilinder met elektronisch ondersteunde turbo, die in dit geval geen 408 pk maar maar liefst 477 pk sterk is. Absurd sterk voor een vierpitter. Daarmee benadert-ie zelfs al het vermogen van de vorige C 63 (510 pk), maar daar blijft het uiteraard niet bij.


    Sterker dan ooit


    De toevoeging 'E Performance' in de modelnaam verraadt namelijk dat het hier om een beresterke plug-in hybride gaat. De achterwielen worden immers aangedreven door een 204 pk sterke elektromotor, die de C 63 S E Performance samen met de brandstofmotor een systeemvermogen van maar liefst 680 pk en 1.020 Nm koppel oplevert. Met die waarden laat de nieuwe C 63 werkelijk alle serieproductie C-klasses ooit gemaakt ver achter zich. De focus van de aandrijflijn ligt overigens volledig op vermogen en niet zo zeer op elektrisch rijden, blijkt ook wel uit de elektrische actieradius van slechts 13 km. De Mercedes-AMG C 63 S E Performance heeft ook maar een 6,1 kWh groot accupakket, dat met maximaal 3,7 kW laadvermogen kan worden bijgeladen. Schakelen gaat middels een negentraps AMG Speedshift-automaat met dubbele koppeling, die vloeiender door zijn verzetten moet gaan dan voorheen. Overigens hangt er aan de elektromotor ook nog een transmissie met twee trappen, om 'm ook op hogere snelheden efficiënt mee te laten doen. Bijzonder detail: in elektrische modus heb je ook nog vierwielaandrijving, want de elektromotor drijft dan behalve de achterwielen via een cardanas ook de voorwielen aan.



    Nou ben je ongetwijfeld reuze benieuwd wat al dat moois betekent voor de prestaties. Nou, met 3,4 seconden speer je in de Mercedes-AMG C 63 S E Performance (zowel met de sedan als de Estate) van 0 naar 100 km/h. Dat is grofweg een halve seconde sneller dan bij de vorige C 63. De topsnelheid ligt op 250 km/h, optioneel op te hogen naar 280 km/h bij de sedan en 270 km/h bij de Estate. Machtig mooi natuurlijk, maar is het ook allemaal nog een beetje op de weg te houden? Nou, waarschijnlijk wel. Daar moeten onder meer de vierwielaandrijving, het verbeterde onderstel met adaptieve dempers, een meesturende achteras, dikke remschijven met zes zuigers per remklauw voor zorgen. Vooral dat laatste is geen overbodige luxe, want met 2.111 kilo is het bepaald geen lichtgewicht. De Estate is nog een tandje zwaarder; die weegt 2.145 kilo.


    Bekender recept


    Hoewel de Mercedes-AMG C 63 S E Performance beduidend krachtiger is dan zijn voorganger, betekent het niet dat-ie dat ook meer van zich afschreeuwt. In letterlijke zin niet omdat de vierpitter natuurlijk een wat minder oorstrelend geluid zal produceren dan de V8 van weleer, maar ook omdat de uiterlijke aanpak herkenbaar is. Mercedes-AMG voorziet de top-C onder meer van dikker bumperwerk met grotere luchtinlaten, een grille met verticale spijlen en een door vier uitlaateinden vergezelde dikke diffuser onderaan de achterbumper. Ook prijkt er een vrij subtiele spoiler op de kofferklep van de sedan. Een sleeper kun je het moeilijk noemen, zeker omdat de Mercedes-AMG C 63 S E Performance ook een slagje breder op zijn wielen staat dan de minder bedeelde versies, maar je ziet er niet direct aan af dat het één van AMG's sterkste auto's ooit is.



    In het interieur van de Mercedes-AMG C 63 S E Performance is de aanpak relatief subtiel: sportstoelen, geperforeerde pedalen en een sportstuur met draaiknoppen voor de rijmodi zijn de meest in het oog springende extra's. Uiteraard is het interieur van de Mercedes-AMG C 63 S E Performance naar eigen smaak in tal van qua kleuren en met verschillende materialen samen te stellen.

    Het is nog niet precies bekend wanneer we de Mercedes-AMG C 63 S E Performance in de showroom mogen verwachten, maar dat zal niet meer dit jaar zijn. Prijzen volgen ook nog.

    Bron: Autoweek




















    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2














    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        Wahnsinn!
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          2.2T voor de break, compleet ontspoord zijn ze.
          Het is vloeken in de kerk maar dan hadden ze beter voor EV gegaan.

          Comment


          • #6
            Mercedes-AMG C63 SE Performance (2022) | Zonder V8 maar met Formule 1-technologie





            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7
              New Mercedes-AMG C63 S: Everything you need to know!

              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #8
                Nieuwe C 63 AMG S: 680 pk / 1.020 Nm
                Vorige C 63 AMG S: 510 pk / 700 Nm

                Nieuwe C 63 AMG S: 3,4 sec van 0-100 km/h
                Vorige C 63 AMG S: 4,0 sec van 0-100 km/h

                Nieuwe C 63 AMG S: 2.111 kg
                Vorige C 63 AMG S: 1.655 kg​
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #9
                  170pk meer, 4matic en slechts 0.6sec sneller naar 100.
                  ik denk niet dat er veel kopers gaan zijn. C63 kopers gaan elders shoppen en de rest kiest gewoon de c43
                  lets have some more member berries

                  Comment


                  • #10
                    Denk dat er toch wat mensen kicken (ik ook) op 680pk/1020nm

                    Wat was't verschil 0-100 tss s63 en 65, of verschil sl65 en sl65 BS?

                    0,3 is al veel, 0,6 is belachelijk veel

                    Die hernemingen gaan mindblowing worden


                    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                    Comment


                    • #11
                      Tegenover een tesla plaid stelt het natuurlijk nix voor, das ook zo


                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        Denk dat er toch wat mensen kicken (ik ook) op 680pk/1020nm

                        Wat was't verschil 0-100 tss s63 en 65, of verschil sl65 en sl65 BS?

                        0,3 is al veel, 0,6 is belachelijk veel

                        Die hernemingen gaan mindblowing worden


                        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                        de meeste die daar op kicken hebben meestal zo geen auto (myself including)
                        90% van de AMG owners die ik ken kopen die auto als liefhebber van een comfortabele auto met grote motor en leuk geluid en gebruiken die pk's zelden tot nooit.
                        een ander deel van het clienteel kiest een C63 omdat die toch nog wat aan de kleine en lichte kant is tegenover de rest van het gamma (GT buiten beschouwing ma ni veel mensen die ik ken kunnen een nieuwe AMG puur als 2de wagen kopen) en dan kom je met een W206 die 2.2 ton weegt af. veel pk's kunnen dat gewicht wel verdoezelen op vlak van snel rechtdoor rijden maar niet op vlak van handeling en remmen.
                        soit het is melken over een auto die waarschijnlijk toch weer boven mijn budget ligt
                        lets have some more member berries

                        Comment


                        • #13
                          Mocht ik in de markt zijn voor een sportieve berline zou deze nu de allerlaatste zijn op mijn lijst.

                          Comment


                          • #14
                            Volk genoeg wat dit nog gaat kopen. Het downsizen van de motoren is nu toch al een tijdje bezig en persoonlijk heb ik er geen probleem mee. De goeie oude tijd komt niet meer terug

                            Geniet er snel nog maar wat van want de volgende is een AMG EV C63 en die gaat nog sneller zijn, zelfs met kunstmatig 8 cilinder geluid
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #15
                              Wie gaat er nu meer dan 100k betalen voor een obees viercilinderke?

                              Comment


                              • #16
                                Mercedes-AMG C63 im Test (2022) Die Weltpremiere des S E Performance T-Modells! Review | Preis | POV

                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #17
                                  2023 Mercedes AMG C63 S - NEW 680HP Sedan Review Sound Interior Exterior Infotainment



                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #18
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #19
                                      2023 Mercedes-AMG C63 S E-Performance Hybrid first ride with Race Start / Launch Control

                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #20
                                        Mercedes-AMG C63 im Fahrbericht (2023) So fährt der 4-Zylinder wirklich! Review | Test | Preis

                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment

                                        Working...
                                        X