Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Z4 - Facelift (2023)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW Z4 - Facelift (2023)

BMW Z4 KRIJGT KLEINE OPFRISBEURT

​De huidige BMW Z4 is inmiddels vier jaar oud en dus acht men in München de tijd rijp voor een facelift. Hoewel, facelift.. BMW geeft de Z4 een uiterst subtiele opfrisbeurt die waarschijnlijk alleen door de Z4-kenner wordt opgemerkt.

Zo grondig als BMW de X7 onlangs een facelift gaf, zo subtiel gaat het merk te werk tijdens het bijpunten van de Z4. De BMW Z4 M40i met 340 pk sterke 3.0 zes-in-lijn was altijd standaard uitgerust met het M Sport-pakket. Dit pakket - dat onder meer sportiever bumperwerk omvat - is in vernieuwde vorm nu standaard op alle Z4's. Inderdaad, dus ook op de Z4 met vierpitters. Dan hebben we het dus over de sDrive20i met 197 pk sterke 2.0 en over de sDrive30i met een 258 pk sterke variant van die tweeliter. De Advantage, Sport Line en de losse M Sport-optie komen over het gehele leveringsgamma te vervallen.

De BMW Z4 M40i pre-facelift

Ongeacht de gekozen motorversie heeft elke BMW Z4 nu een voorbumper met daarin drie grote openingen. Een andere interessante, maar nog altijd een subtiele wijziging vinden we bij de grille. Hoewel die zijn vorm behoudt zijn de nieren wel ingevuld met een rustiger ogend gaaswerk. De Z4 M40i herken je onder meer aan zijn trapeziumvormige uitlaateindstukken en aan de grijze zijspiegelkappen. BMW past verder onder meer nieuw M-lichtmetaal en drie nieuwe lakkleuren toe op de Z4. Verder is M Lights Shadow Line nieuw, een optie die je kunt bestellen in combinatie met de optie van adaptieve ledkoplampen. M Lights Shadow Line geeft de koplampen donkere inzetstukken. Elke Z4 is standaard onder meer voorzien van over twee zones gescheiden klimaatregeling, parkeersensoren voor en achter en stoelverwarming.

BMW Z4

Ook de vernieuwde BMW Z4 wordt gewoon weer in Oostenrijk gebouwd door Magna Steyr dat al zo'n 55.000 exemplaren van de huidige generatie Z4 heeft geproduceerd. Duitsland is met afstand de grootste markt voor de Z4, grofweg 26 procent van alle gebouwde exemplaren van de huidige Z4 rijdt daar rond. De opgefriste BMW Z4 moet omstreeks november op de markt komen. Net als voorheen is de sDrive20i er in andere markten weer met een handgeschakelde zesbak.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Dit blijft toch een razend knappe kar

Comment

Jammer dat het M sport pakket nu standaard is. Ik hou meer van elegantie dan van sportiviteit.

Comment

Working...
        X