Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes A-klasse + A-sedan - Facelift (2022)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mercedes A-klasse + A-sedan - Facelift (2022)

Bron: [www.motor1.com]​
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Mercedes A- und B-Klasse (2022) | Ein kleines Facelift für die Kompakten

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Mercedes A-Klasse im Test (2023) Wir zeigen euch das NEUE Facelift! Review | Preis | AMG Line A250e

Comment

Niet veel wijzigingen. Goed zo, moest ook niet. Nieuw lichtdesign en stuurwiel, de touchpad op de middenconsole verdwenen en dat vind ik persoonlijk minder leuk. Gelukkig zit het nog op de mijne.

Comment

Comment

Comment

MERCEDES-BENZ A-KLASSE ÉN B-KLASSE GEFACELIFT

MEER BEREIK VOOR PLUG-INS

​Mercedes-Benz presenteert de gefacelifte B-klasse en de geüpdatete versie van zowel de A-klasse sedan als de hatchback. Ook de AMG-varianten van de A-klasse zijn opgefrist. De plug-ins van zowel A- als B-klasse kunnen voortaan sneller laden en hebben een groter elektrisch rijbereik. Ook brengt Mercedes de nieuwste versie van het MBUX-systeem naar zijn kleinste modellen.

Highlights:
              • Meer bereik en sneller laden voor plug-ins
              • Benzineversies voortaan altijd mild-hybride
              • Iets rijkere standaarduitrusting
              • Nieuwste versie MBUX-infotainmentsysteem, zónder touchpad
              • Op details strakgetrokken in- en exterieur, ook voor AMG-varianten

De Mercedes-Benz A- en B-klasse kwamen in respectievelijk 2018 en 2019 op de markt. Dat betekent dat de tijd rijp is voor de facelift die we al evenaan zagen komen. Mercedes' kleinsten mogen zich met een op details aangepakt in- en exterieur opmaken voor de laatste jaren waarin het merk uit Stuttgart deze modellen voert. De verwachting is namelijk dat Mercedes na 2025 niet met opvolgers voor de A- en B-klasse zal komen.

Bijgepunt

Aan de buitenzijde van de auto's komt Mercedes niet verrassend uit de hoek en hebben we te maken met een klassieke facelift. Alle varianten (A-klasse sedan en hatchback en B-klasse) krijgen daarbij nieuwe lichtunits aangemeten. Waar de leddagrijverlichting van de A-klasse vóór eerder in een hoek liep, volgt die nu een rechte lijn. Ook de dagrijverlichting van de B-klasse is iets anders getekend. Voor beide modellen geldt dat de achterlichten voortaan altijd ledlichtjes huizen. Dat was eerder niet zo.

Op een nieuwe motorkap met twee 'ribbels' (of 'power bulges', zoals Mercedes ze noemt) voor de A-klasse na, zijn de overige aanpassingen aan het uiterlijk subtiel. Zo is de indeling van de grille voortaan iets rustiger en krijgt de A-klasse een iets anders getekende voorbumper. Ook aan de onderzijde van de achterbumper voert Mercedes-Benz bij de A-klasse kleine wijzigingen door, waardoor de sierstrip op de uitvoering zonder AMG-pakket vanaf heden aansluit op de quasi-uitlaatsierstukken. Voor de AMG-line-uitvoering geldt dat het contrasterende stripje juist verdwijnt. Voor alle uitvoeringen zijn enkele nieuwe wielontwerpen te kiezen.

Touchpad verdwijnt

Aan de binnenzijde van beide modellen kennen de facelifts enkele overeenkomsten. Zo krijgen zowel A- als B-klasse een nieuw ontwerp voor de stoelen en zet Mercedes een aantal nieuwe bekledingskleuren op de optielijst. De belangrijkste wijzigingen in het interieur bestaan uit een nieuw stuur, dat standaard in Nappa-leer wordt gewikkeld, en het nieuwe MBUX-systeem. Tot op heden schroefde Mercedes nog het uitgaande MBUX-systeem in zijn A- en B-klasse.

Een nieuw stuur en een opbergvakje op de oude plek van het touchpad.

Dat systeem biedt voortaan standaard ook zicht achter de auto, want Mercedes rust beide modellen vanaf nu altijd uit met een achteruitrijcamera. De bediening geschiedt voortaan slechts via het touchscreen, de knoppen op het stuur of met spraakbediening: het touchpad op de middentunnel verdwijnt. Mercedes' nieuwste versie van zijn MBUX-systeem behelst meer bedieningsgemak, een snellere werking, meer mogelijkheden en een uitgebreidere spraakassistent. Ook achter de schermen verandert er het een en ander. Zo hebben de Duitsers de rij-assistentiesystemen van de A- en B-klasse waar nodig verbeterd en zou onder meer het lane keeping-systeem voortaan een stuk verfijnder te werk gaan.

Meer bereik

Wat de aandrijflijnen van de twee modellen betreft, is de verandering vooral te vinden in het elektrische gedeelte. Zo zijn de benzinemodellen na de facelift allemaal mild-hybrides, wat betekent dat een 48V-accu en een startergenerator zorgen voor soepeler starten en wegrijden en de mogelijkheid bieden om te 'zeilen', waarbij de benzinemotor geheel uitschakelt.

Van de plug-in hybride-modellen A250e en B250e verbeterde Mercedes het accupakket. Ondanks dat het qua capaciteit gelijk blijft, neemt de range daardoor toe. De A-klasse komt voortaan 72 tot 82 kilometer ver op één lading, de B-klasse 67 tot 77 kilometer (WLTP). Ook werden de laadsnelheden van beide modellen verbeterd, waardoor laden nu kan met tot 11 kW aan een wisselstroomlader en met tot 22 kW aan een gelijkstroomlader. Het laatste elektronieuws: de elektromotor van de 250e-aandrijflijn werd geüpgraded, waardoor het piekvermogen daarvan met ongeveer 7 pk toeneemt. AMG's

Tot slot mochten de AMG-varianten van de A-klasse niet achterblijven. Zowel de A35 (sedan en hatchback) als de A45 (alleen hatchback) krijgen onder meer dezelfde nieuwe lichtunits als de minder sportieve uitvoeringen. Bovendien krijgen alle nieuwe Mercedes-AMG's, dus ook de A-klasse, voortaan het nieuwe AMG-logo boven de grille in plaats van een Mercedes-logo. Daarnaast heeft de A35 voortaan een acht- en geen zeventraps transmissie. De A45 had die al.

De Street Style Edition van de A45 S maakt het met zijn feloranje details aardig bont.

Om het feest compleet te maken, lanceert Mercedes-Benz in beperkte oplage de Street Style Edition van de A45 S AMG. Die is afgeladen met opties, altijd gestoken in het matgrijs, voorzien van het aero-pakket en - voor deze uitnodiging unieke - feloranje details. Voor de fijnproevers onder de allerlaatste A-klasse-kopers, zullen we maar zeggen.

De prijzen van de vernieuwde Mercedes-Benz A- en B-klasse volgen eind deze maand. Vanaf begin 2023 staan de gefacelifte versies bij de dealer.

Bron: Autoweek

Comment

FIRST LOOK: 2023 Mercedes A-Class Sedan And Hatch Facelift

Comment

Die a sedan slaat toch nergens op? Niet mis maar je hebt de mooiere cla en de c sedan die amper groter is
                  lets have some more member berries

Comment

MERCEDES A-Class Sedan 2023 (Facelift) - FIRST LOOK & details

Comment

Zoek de 7 verschillen inderdaad. Wat op zich niet slecht is.
                      Leek me ook nog totaal niet verouderd.

Die PHEV range is wel puik te noemen.

Comment

La Révolution ? Nouvelle Mercedes Classe A 2023

Comment

Vergelijking voor en na:

VOOR

NA

VOOR

NA

VOOR

NA

VOOR

NA

Comment

Amai daar moet je écht toch al wel een kenner voor zijn, om die verschillen te spotten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                              Amai daar moet je écht toch al wel een kenner voor zijn, om die verschillen te spotten.
                              Zeg dat wel. De AMG uitvoering is knapper bij de PFL, net zoals het vorige lichtdesign. Die powerdome op de motorkap bij de nieuwe vind ik ook maar niks, de oude lijkt slanker en mooier zonder.

Maar ok, ik blijf het een knappe auto vinden en ga zo ook niks missen met mijn 'oud' exemplaar

Comment

De nieuwe zijn achterlichten lijken enorm gedateerd en hij is nog niet eens op de markt.
                                Geef mij maar de oude.

Comment

Gisteren ff op de Duitse configurator gezeten om de gefacelifte A-klasse eens samen te stellen. Pre-facelift begon bij 31500, nu 36866. Van inflatie gesproken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                    Gisteren ff op de Duitse configurator gezeten om de gefacelifte A-klasse eens samen te stellen. Pre-facelift begon bij 31500, nu 36866. Van inflatie gesproken.
                                    Niet normaal idd, om wat deftige opties te hebben raak je niet meer onder de 40k. En dan moeten al de abo's nog betaald worden

Het is wel zo dat het voor de facelift begon met de A160 en die is niet meer verkrijgbaar, nu is het vanaf de A180.

Comment

Mercedes AMG A 35 im Test (2023) So krass ist das neue Facelift der A-Klasse! Review | Limousine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Niet normaal idd, om wat deftige opties te hebben raak je niet meer onder de 40k. En dan moeten al de abo's nog betaald worden

Het is wel zo dat het voor de facelift begon met de A160 en die is niet meer verkrijgbaar, nu is het vanaf de A180.
                                        Tja de c ging 10k naar boven tegenover de 205.
                                        de cla hinkt al aan tegen de prijs van een 205.
                                        Je moet eens de prijs van de sl naast die van gt roadster leggen ...
                                        lets have some more member berries

Comment

Working...
                                        X