Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw m2 (2023)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Bmw m2 (2023)

    NIEUWE BMW M2 ZIT DE M4 OP DE HIELEN

    SLECHTS 20 PK MINDER DAN M4

    ​BMW trekt het doek van de gloednieuwe M2. Die is niet alleen een stuk krachtiger dan de vorige, maar zit zelfs akelig dichtbij grote broer M4.



    Highlights
    • 460 pk vermogen
    • Enkel achterwielaandrijving
    • Standaard met automaat, handbak optioneel
    • Snellere sprinter dan M4

    Bij de onthulling van de nieuwe BMW 2-serie Coupé vorig jaar werden we gelijk getrakteerd op de heftige M240i xDrive. Een 374 pk sterke variant met extra dikke aankleding. Hoewel we toen al wisten dat er ook nog een M2 zou komen, is dat al een knaller van formaat, omdat-ie al sterker is dan de vorige M2 in 'basistrim'. Dat beloofde wat voor de nieuwe M2! Nou, en of dat een krachtpatser is geworden. De gloednieuwe BMW M2 heeft namelijk een maar liefst 460 pk sterke 3.0 biturbo zes-in-lijn in zijn neus. Daarmee is-ie niet alleen 90 pk sterker dan zijn voorganger, maar ook slechts 20 pk minder sterk dan de M4. Dat gat is dus aardig gekrompen, want tussen de vorige M2 en vorige M4 zat nog een vermogensverschil van ruim 60 pk.


    BMW M2

    Begin je al te watertanden bij die cijfers, maar hoop je tegelijkertijd dat het qua aandrijving wel een beetje bij hetzelfde principe blijft? Dan is er goed nieuws. Ook de nieuwe BMW M2 is namelijk altijd achterwielaangedreven én wordt leverbaar met een handbak. Dat wil zeggen, standaard heeft de M2 een achttraps M Steptronic-automaat, maar tegen bijbetaling kun je 'm net als zijn voorganger met een handgeschakelde zesbak krijgen. In dat laatste geval lever je wel wat aan prestaties in, al is-ie ook met stevig poken nog altijd bloedsnel. De nieuwe BMW M2 speert namelijk in slechts 4,1 seconden van 0 naar 100 km/h met de automaat, o,1 seconde sneller dan de M4. Hij klaart de sprint in 4,3 seconden met handbak. De topsnelheid ligt zowel met automaat als handbak op 250 km/h, met het M Driver's Package is dat te verhogen naar 285 km/h.


    Schijn bedriegt


    De nieuwe BMW M2 maakt er uiteraard qua uiterlijk geen geheim van dat-ie heel veel in huis heeft. De M240i oogde al behoorlijk dik, maar met zijn uitgeklopte wielkasten, de veel hoekiger uitgebouwde bumpers, dikke diffuser en vier uitlaatpijpen is de M2 al helemaal verre van subtiel. Hij staat bovendien op behoorlijk forse wielen. Aan de voorzijde gaat het om 19-inch wielen (273/35) en achter 20-inch exemplaren (285/30), nota bene grotere wielen dan standaard op de M3 en M4 zitten. Nou is de 2-serie Coupé sowieso al wat forser dan zijn voorganger, maar zeker als M2 is het een flinke jongen. Toch is-ie nog altijd 21,4 cm korter dan een M4 Coupé. Een flink verschil, dat je er in het echt ongetwijfeld nog wel aan afziet.



    Je zou vanwege het formaatverschil misschien denken dat de M2 dan ook een stuk lichter is dan een M4 Coupé, maar dat is dan weer niet het geval. Via onze Duitse collega's van AutoBild begrijpen we dat de nieuwe M2 (met handbak) minstens op zo'n 1.700 kilo zit. Dat is niet mals, de M4 Coupé is met handbak slechts 75 kilo zwaarder. De nieuwe BMW M2 heeft immers ook weer een hoop techniek 'geleend' van de M4. Dat begint al bij de motor, die volgens BMW op slechts 'enkele punten' verschilt van de zespitter die in de M3 en M4 ligt. Ook de assen, voorste veerpoten en remmerij is geheel of grotendeels uit de grotere broer afkomstig. Uiteraard is de demping specifiek afgestemd op de kleinere M2. De M2 moet het overigens - in tegenstelling tot de M4 - altijd doen met stalen remmen. Koolstofkeramische remmerij is er niet bij.


    Kilo's schaven


    In het interieur van de nieuwe BMW M2 is het uiteraard in grote lijnen een bekend verhaal. Extra's zijn zaken als de M-knoppen op het stuur en de speciale graphics op het instrumentarium en het infotainmentscherm. Daarop kun je onder meer een heuse 'drift-analyser' tevoorschijn toveren. Via een setupknop in de middenconsole tover je de verschillende rijmodi op het scherm en kun je kiezen uit standaard rijmodi Road, Track en Sport, maar ook zelf aan de slag gaan met de afstelling. Daarmee pas je niet alleen het onderstel, maar ook zaken als de gas- en stuurrespons en de tractiecontrole aan.

    Optioneel kun je plaatsnemen in grotendeels uit koolstofvezel opgetrokken M Carbon-kuipstoelen, die zijn 10,8 kilo lichter dan de standaard sportstoelen of eveneens optionele met geperforeerd leer beklede M Sportstoelen. Een verdere gewichtsbesparing is mogelijk door voor een koolstofvezel dak te gaan, dat net als de koolstofvezel stoelen hoort bij het M Driver's Pack. Daar horen ook carbon interieurlijsten en circuitbanden bij.



    Prijzen van de nieuwe BMW M2 zijn er op het moment van schrijven nog niet. Wel weten we dat in Duitsland de nieuwe M2 grofweg €15.000 duurder wordt dan de M240i.

    Bron: Autoweek




































    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2
    Poeh, die kan ik nu totaal niet smaken op het eerste gezicht.

    lijkt wel een aftermarket bodykit bijna

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
      Poeh, die kan ik nu totaal niet smaken op het eerste gezicht.

      lijkt wel een aftermarket bodykit bijna
      Zelfde gevoel, is er net beetje over

      Comment


      • #4
        Bwa, valt wel mee maar doe mij toch maar de A45s
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          all-new BMW M2 Premiere 2023 REVIEW - is the last ever 6-cyl racer a retro E30 M ??

          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6
            BMW M2 (2022) | Das Auto für "only fans" von BMW

            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7
              Het valt me toch altijd op, niet zozeer in dit forum, maar in vele andere, dat BMW zo'n beetje met alles weg komt,... als het maar vooruit gaat.

              Geen afbreuk aan de rijkwaliteiten van BMW, absoluut niet, maar mocht bv Toyota dit presteren zou hij verguisd worden tot in de grond, mijn idee.

              Comment


              • #8
                Voor mij geslaagd.

                Maar te duur voor wat het is met zijn vanaf prijs van in de 70K.
                2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                  Het valt me toch altijd op, niet zozeer in dit forum, maar in vele andere, dat BMW zo'n beetje met alles weg komt,... als het maar vooruit gaat.

                  Geen afbreuk aan de rijkwaliteiten van BMW, absoluut niet, maar mocht bv Toyota dit presteren zou hij verguisd worden tot in de grond, mijn idee.
                  Hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind hé Ik heb er tot grote tevredenheid 3 gehad door de jaren heen en vond dat stuk voor stuk mooie wagens. BMW is voor sommigen dan ook het bashmerk bij uitstek.
                  Het zal hun daar in Munchen worst wezen want verkopen doen toch ze als zoete broodjes

                  Het is vooral een kwestie van smaak en ook wat fanboy zijn natuurlijk. Toyota heeft net als de meeste andere merken toch ook al wel een paar afschuwelijke modellen afgeleverd.
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #10
                    Ik heb zelf ook 2 keer een 3 reeks gehad, en nu de X1

                    Van de E46 was ik super tevreden. Zo'n beetje de leukste auto die ik ooit reed.

                    Nadien heeft het merk mij nooit nog echt kunnen bekoren.
                    Maar idd, de markt geef mij ongelijk ;-)

                    Comment


                    • #11
                      New BMW M2: The greatest BMW?!

                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #12
                        BMW M2 Performance Parts














                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13
                          Buiten de heel agressief getekende uitstulpingen met reflectoren in de achterbumper vind ik 'm best wel vrij oké ogen. Hij ziet er heel fors uit, maar dat is hij natuurlijk ook. De mega inox uitlaatpot had ook iets discreter zichtbaar mogen zijn wat mij betreft. Zwart lakken of die diffuser net iets verder doortrekken naar onderen toe had dat enigszins wat kunnen wegwerken. Groot pluspunt is ook dat je een manuele versie kunt aanvinken, in deze tijden toch wel stilaan vrij uniek aan het worden. Die M Performance uitvoering met de vier centrale uitlaten, spoilers en ander plakwerk is er dan weer flink over.

                          Comment


                          • #14
                            Wagen die door heel veel kopers zal gekocht worden om op te vallen. Doel.bereikt.
                            “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                              Wagen die door heel veel kopers zal gekocht worden om op te vallen. Doel.bereikt.

                              Respect voor de mensen die dit nu nog kopen. 460 Pk onder uw rechtervoet en nergens nog kunnen gassen, ik zou m'n kas nogal opvreten!
                              Opvallen is, voorlopig althans toch, het enigste dat nog kan en mag, dus... doel bereikt.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten


                                Respect voor de mensen die dit nu nog kopen. 460 Pk onder uw rechtervoet en nergens nog kunnen gassen, ik zou m'n kas nogal opvreten!
                                Opvallen is, voorlopig althans toch, het enigste dat nog kan en mag, dus... doel bereikt.
                                Respect is een groot woord.
                                De auto is duur, zeer schreeuwerig en opvallend, en waarschijnlijk niet sneller dan de Tesla M3 P.
                                En je kan dat vermogen vrijwel nergens legaal gebruiken.
                                Doe daar nog peperdure onderhoudsfacturen bij en je weet dat het publiek beperkt zal zijn.

                                Comment


                                • #17
                                  Er is van 0-100 km/h niets dat Tesla verslaat op dit moment. Het is bijwijlen zelfs hilarisch als je ziet dat de duurste sportwagens aan de verkeerslicht sprietjes moeten passen.
                                  “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                                    Respect is een groot woord.
                                    De auto is duur, zeer schreeuwerig en opvallend, en waarschijnlijk niet sneller dan de Tesla M3 P.
                                    En je kan dat vermogen vrijwel nergens legaal gebruiken.
                                    Doe daar nog peperdure onderhoudsfacturen bij en je weet dat het publiek beperkt zal zijn.
                                    Ik ben echt niet contra EV's, maar op dit moment zou ik als zuiver hebbeding toch nog liever deze M2 hebben dan een Tesla, ook al is die 10k goedkoper. Zowel naar afwerking als naar beleving toe.
                                    Mijn schoonbroer heeft een Tesla Model X, al plak je in de zetel en word je haast misselijk tijdens het accelereren. Het is allemaal zo 'gevoelloos'... en dan dat goedkoop uitziende en aanvoelende interieur. Sorry, ik ben op dit moment nog echt geen Tesla fan. Tuurlijk zal het publiek beperkt zijn voor zo'n M2, het blijft nog altijd een vrij exclusief en prestigieus iets zo'n M, de dure onderhoudsfacturen horen daar nu eenmaal bij...

                                    Comment


                                    • #19
                                      En dan hoor je overal dat het dure onderhoud hetgeen is dat dikwijls niet gedaan wordt.
                                      Deze met een volledig dealer onderhouden afgestempeld boekje zouden in de minderheid zijn.
                                      den borre


                                      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                      Int3x0r
                                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                      Comment


                                      • #20
                                        Vroeger stond "M" vooral voor Motorsport, actueel betekent "M" vooral "Money" voor BMW . Er is vraag naar en het verkoopt, dus wie kan hen ongelijk geven.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X