Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw m2 (2023)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Merk van auto heeft mij nooit geinteresseerd , ik heb al vanalles gehad maar deze vind ik echt mooi en komt ook super goed uit de testen , is wel een kanshebber om mijn Civic Type R te vervangen......

Comment

Mooie keuze. Is echt een vet ding.
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

En dus ook al een facelift voor de M2:

BMW M2 COUPÉ: MEER VERMOGEN ÉN ZILVERKLEURIGE WIELEN

480 PK!

​De BMW 2-serie Coupé is subtiel vernieuwd en daar hoort natuurlijk ook een bijgepunte M2 Coupé bij! Wat blijkt: de optische wijzigingen zijn ook bij de M2 Coupé bescheiden van aard. Wel krijgt de BMW M2 Coupé meer vermogen én... zilverkleurige lichtmetalen wielen.

De uiterlijke wijzigingen die BMW doorvoert op de M2 Coupé zijn net als bij de reguliere vernieuwde 2-serie Coupé behoorlijk klein. We beginnen dan ook direct met het grootste nieuws: de M2 Coupé is nóg sterker dan hij al was. De M2 Coupé had al een 460 pk sterke 3.0 zes-in-lijn met twee turbo's, maar die zescilinder blaast voortaan 20 pk extra naar de wielen. Inderdaad: 480 stuks in totaal. Het maximumkoppel bedraagt 600 Nm. Althans, als je voor de M2 Coupé met de standaard aanwezige achttraps automaat gaat. De BMW M2 Coupé is er ook met handbak, maar dan moet je genoegen nemen met 550 Nm. BMW zegt onder meer de gasrespons en de diverse rijmodi in het M Setup-menu te hebben aangescherpt. Het vermogen van 480 pk is extra opvallend. Voor het eerst is de M2 Coupé daarmee net zo sterk als een M3, al hebben we het dan wel over de 'basis M3', dus een niet-Competition-versie met handbak.

Ongeacht de gekozen transmissie is de vernieuwde BMW M2 Coupé op 0-100-sprint 0,1 tel rapper dan de eerdere 460 pk M2. Kies je voor een M2 Coupé met automaat, dan zit je in 4 tellen al op de 100 km/h. De variant met handbak is met een sprinttijd van 4,2 seconden verwaarloosbaar minder rap. De sprint vanuit stilstand naar 200 km/h is met beide versies 0,6 seconden eerder achter de rug dan voorheen. De M2 Coupé met automaat beukt in 12,9 tellen vanuit stilstand naar de 200 km/h, de variant met handbak in 13,7 seconden. De topsnelheid bedraagt 250 km/h, maar die is met het optionele M Driver's Pack te verhogen naar 285 km/h.

Zaken als adaptieve ledkoplampen, donkerder uitgevoerde Shadow Line-kijkers én het M Carbon-dak dat het gewicht van de auto met zo'n 6 kilo verlaagt, zijn opnieuw optioneel verkrijgbaar. BMW introduceert onder meer nieuwe lakkleuren en nieuwe lichtmetalen wielen. Opvallend daarbij zijn de nieuwe dubbelspaaks zilverkleurige lichtmetalen wielen. Geen opfrisbeurt zonder de introductie van nieuwe stuurwielen en afwerkingsopties voor het interieur en dus is daar bij de vernieuwde M2 Coupé ook sprake van. In de M2 Coupé vind je net als in de vernieuwde 2-serie Coupé een groot gebogen paneel waarin een 12,3-inch digitaal instrumentarium én een 14,9 inch groot infotainmentsysteem zijn ondergebracht. Ook deze schermen draaien op BMW Operating System 8.5. Ook in de M2 Coupé zitten nu dus minder fysieke knoppen.

De eerste exemplaren van de vernieuwde BMW M2 Coupé verlaten in augustus de fabriekspoorten in Mexico.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Met 480 pk is de BMW M2 nu even krachtig als de basis-M3 en -M4. Maar er valt nog wel wat meer nieuws te melden.

Comment

Ik heb er verleden week eentje besteld in bovenstaande kleur , ook gekozen voor de carbon zetels,levering eind of begin volgend jaar....

Comment

Working...
            X