Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Polestar 3 (2023)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Polestar 3 (2023)

    POLESTAR 3: ELEKTRISCHE SUV OP NIEUWE BASIS

    VOLLEDIG NIEUW PLATFORM VAN VOLVO

    ​De Polestar 3 is de eerste SUV van het van Volvo losgeweekte elektrische merk. Het duurt nog een jaar voordat we hem echt op de weg zien, maar we kunnen je nu al, vanaf de wereldpremière in Kopenhagen, alle ins en outs verklappen.



    Highlights
    • Tot 610 km WLTP
    • 489 of 517 pk
    • Uit China en de VS
    • Komt vierde kwartaal 2023

    De Polestar 3 is het logische gevolg op de Polestar 2 en niet alleen in naam, want wie in deze tak van sport echt wil scoren, ontkomt uiteraard niet aan een SUV en dit is dan ook de enige juiste aanvulling op de sedan waar het sportieve submerk van Volvo zo mooi mee scoort.

    Dankzij dikke, contrasterende dorpels doet het zijaanzicht best rank en laag aan, waarbij de enorme C-stijl weer extra opvalt. De koplampen komen uit de gereedschapskist van de oude Thor en vormen zodoende een knipoog naar moedertje Volvo. Daar tussenin zit niet zoals sinds mensenheugenis een grille, maar de zogenaamde Smart Zone, een paneel waarachter hardware voor de ADAS schuil gaat. Het achteraanzicht oog ook redelijk laag en rank, wat is bereikt door de lijnen laag en horizontaal te houden.


    Polestar 3


    Interieur


    Vanbinnen is het allemaal typisch Zweeds design, met zachte, koele kleuren, natuurlijk aanvoelende materialen en vooral veel minimalisme. De primaire functies zitten in het kleine display dat de oude klokken heeft verdrongen, al het andere schuilt achter het enorme, staande display in het midden. Het infotainment werkt op basis van Google. Door middel van ecologisch gecertificeerde materialen als bio-Micro Tech (leer met aandacht voor dierenwelzijn, wat opmerkelijk is, omdat Volvo leer voor nieuwe modellen volledig in de ban heeft gedaan) probeert Polestar de voetafdruk van de 3 te verkleinen. Interieursensoren nemen de geringste bewegingen waar, wat een uitkomt moet zijn voor mensen die verstrooid genoeg zijn om hun kind of hond per ongeluk in de auto achter te laten. Verder, zo jubelt Polestar, waakt de klimaatbeheersing er over dat je niet onderkoeld raakt of een zonnesteek oploopt; een tamelijk omslachtige manier om te zeggen dat de Polestar 3 automatische airco heeft. Standaard met drie zones, by the way. De bagageruimte meet 484 liter, uitbreidbaar naar 1.411 liter. In de frunk kun je ook nog eens 32 liter bagage kwijt.


    Polestar 3


    Motorisering


    De Polestar 3 is de eerste auto op een volledig nieuw, door Volvo ontwikkeld elektrisch platform. Hij heeft twee elektromotoren, een voor en een achter, wat hem 4WD maakt. Niet altijd overigens, want de achterste is uit te schakelen om wat langer met een acculading te doen. Het systeemvermogen bedraagt 489 pk en het maximale koppel is 840 Nm. Wie net even wat extra's wil, kiest het Performance Pack met 517 pk en 910 Nm. Dan gaat hij in 4,7 seconden van 0 naar 100 km/h, tegenover 5,0 seconden voor de gewone versie. Dan is bovendien de (standaard) luchtvering met dynamische demping net wat sportiever afgestemd en krijg je 22 in plaats van de standaard 21-inch wielen. In beide gevallen is de topsnelheid 210 km/h.

    Als je daar ver genoeg bij uit de buurt blijft, moet een actieradius van 610 km (560 km voor de snellere versie) mogelijk zijn met het 111 kWh (107 effectief) accupakket. Laden daarvan gaat AC met 11 kW (van 0 naar 100 procent in 11 uur) en DC met maximaal 250 kW (van 10 naar 80 procent in een halfuur) en vehicle to grid behoort tot de mogelijkheden. De mate van regeneratief remmen bij gas los is naar eigen smaak in te stellen tot standje one pedal drive.


    Polestar 3


    Wanneer


    Enthousiast geworden? Dan volgt nu de cursus geduld oefenen voor gevorderden, want we moeten nog een jaar wachten tot de Polestar 3 daadwerkelijk de weg op komt. Des te opmerkelijker is dat we desondanks de prijs al weten. Het eerste jaar komt de Polestar 3 standaard met Pilot Pack en Plus Pack (later opties). Dan kost hij €89.900 en voor dat geld heb je onder meer 360 graden view, een berg ADAS, elektrisch bedienbare achterklep, elektrische stoelbediening en -verwarming voor en drie jaar internet. De Performance Pack kost €6.600 extra.

    De productie van de Polestar 3 start medio volgend jaar in Chengdu, China en een paar maanden later ook in het Amerikaanse Ridgeville, South Carolina.

    Bron: Autoweek
























    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2
    'koopje'
    www.peugeotforum.be

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
      'koopje'
      Is wel Hollandse prijs veronderstel ik maar veel zal het niet uitmaken, toch niet op EV's.
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        2023 Polestar 3 SUV – Ready to fight the Tesla Model X

        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          2023 Polestar 3 walkaround review: The BMW iX, EQE & e-tron competitor!

          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6
            Polestar 3 (2022) | Das erste SUV feiert seine Weltpremiere - ein Auto, das fasziniert |

            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7
              Weet nog niet goed wat ik van het uiterlijk moet denken. Er zijn knappe elementen, maar ook mindere. Vooral de snuit vind ik nogal complex, met die 'motorkap' die onder een soort frontvleugel door duikt. De achterkant vind ik geslaagder, maar de zeer strakke lijnen daar zouden veel beter uitkomen als die ruitenwisser was weggewerkt onder de spoiler.
              Het dashboard design is bijna een exacte copie van dat van een andere Chinese constructeur (Nio), maar dan minder geslaagd (vb. minder elegant, zichtbare luchtroosters,...)

              Mixed feelings...

              Comment


              • #8
                Ben ook niet zo kapot van het design. Prijs is ook weer om U tegen te zeggen.
                Maar dat wordt blijkbaar het nieuwe normaal in EV Land zeker?

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                  Ben ook niet zo kapot van het design. Prijs is ook weer om U tegen te zeggen.
                  Maar dat wordt blijkbaar het nieuwe normaal in EV Land zeker?
                  Yep

                  Comment


                  • #10
                    Is dit dé nieuwe elektrische Performance SUV?! | Polestar 3

                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #11
                      Polestar 3 - Eerste Kennismaking

                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #12
                        Polestar 3 (2022) | Neues Elektro-SUV: So sitzt es sich im Polestar 3

                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13
                          Een Volvo C40 & XC40 in een KitchenAid gegooid.


                          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                          Comment


                          • #14
                            Everything you need to know about the Polestar 3

                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                              Een Volvo C40 & XC40 in een KitchenAid gegooid.


                              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                              en dat voor de schamele prijs van 90K ... ik ben begin dit jaar met een polestar 2 gaan rijden... nee dank je ... een stukje snelweg van amper 10-12km netjes aan 120 en ik zag gewoon de batterij autonomie wegsmelten... met de vorm van deze wagen moet dat nog slechter worden dan...

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten

                                en dat voor de schamele prijs van 90K ... ik ben begin dit jaar met een polestar 2 gaan rijden... nee dank je ... een stukje snelweg van amper 10-12km netjes aan 120 en ik zag gewoon de batterij autonomie wegsmelten... met de vorm van deze wagen moet dat nog slechter worden dan...
                                bedankt voor die ongenuanceerde mening. welke versie?
                                ik heb hier een DMLR staan en haal netjes 18kwh /100km -> daarmee kom ik op 380 a 400km (en ja, ik doe vrijwel enkel autosnelweg). af en toe eens 10min snelladen en nog nooit in de problemen gekomen.

                                Comment


                                • #17






                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #18
                                    The new EV star? Polestar 3 SUV - REVIEW

                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #19
                                      zeggen dat dit dezelfde basis is als de EX90 - maar ben er helemaal niet wild van. Voor deze prijs zijn er wel betere dingen te koop.
                                      BMW 320D - F30 (2013)

                                      Comment


                                      • #20




                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment

                                        Working...
                                        X