Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alfa Romeo Giulia - Facelift (2023)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Alfa Romeo Giulia - Facelift (2023)

FACELIFT VOOR ALFA ROMEO GIULIA EN STELVIO

NIEUWE VERLICHTING EN DIGITAAL INSTRUMENTARIUM

De Alfa Romeo Giulia en Stelvio zijn achtereenvolgens zeven en zes jaar oud, maar tijd voor opvolging is het nog niet. Wél voert Stellantis een facelift door op het tweetal, al is die niet zo ingrijpend als je gezien de leeftijd van de modellen wellicht zou verwachten.

Highlights
    • Nieuwe koplampen
    • Herziene grilles, bumpers en achterlichten
    • Digitaal instrumentarium
    • Opvolgers worden elektrisch

Terwijl Stellantis het ene na het andere nieuwe model met plug-in hybride of zelfs volledig elektrische aandrijflijnen presenteert, mogen de op FCA-leest geschoeide Giulia en Stelvio er nog even tegenaan. Een facelift moet de in 2015 gepresenteerde Alfa Romeo Giulia en de een jaar later verschenen Stelvio actueel houden, maar heftig worden de twee Italianen niet vernieuwd.

De vraag is overigens of het ook wel nodig was om de Giulia en Stelvio op designvlak hardhandig aan te pakken. Alfa Romeo is in ieder geval van mening dat een reeks subtiele wijzigingen voldoende was om de twee modellen actueel te houden. Zowel de Giulia als Stelvio krijgt herzine koplampen. Hoewel de basisvorm van de lichtunits ongewijzigd bleef, is de invulling ervan wél nieuw. De twee Alfa's krijgen nieuwe adaptieve led-matrixunits met wat Alfa Romeo het '3+3 design' noemt. In de koplampen zien we dan ook drie min of meer losse modules. Helemaal uit de lucht komt dit niet vallen. Ook de Alfa Romeo Tonale en eerdere modellen als bijvoorbeeld de 159 en Brera hebben koplampen die uit drie elementen bestaan. Dynamische richtingaanwijzers zijn eveneens nieuw.

Alfa Romeo voert verder wijzigingen door aan de 'Tribolo', Alfa's benaming voor de combinatie van de kenmerkende en Scudetto geheten schildvormige centrale grille en de twee horizontale grilles aan weerszijden ervan in de bumper. Ze krijgen fris gaaswerk en het bumperwerk dat de luchtinlaten in de bumper huisvest is subtiel anders vormgegeven. Meer klein nieuws vinden we achter op het tweetal. Alfa Romeo past de bumpers aan en geeft de achterlichten van de Stelvio volledig kleurloze beglazing. De achterlichten van de Giulia zijn juist donkerder uitgevoerd dan voorheen.

Interieur en motoren

In het interieur zijn er eveneens subtiele aanpassingen. Zo geeft Alfa Romeo de Giulia en Stelvio voor het eerst een volledig digitaal en in drie thema's instelbaar instrumentarium dat 12,3 inch meet. Ook past Alfa Romeo de varianten aan waarin het tweetal verkrijgbaar is. Net als de Tonale zijn de Alfa Romeo Giulia en Stelvio er straks als Super en als Ti. De Super-versies zijn tegen meerprijs uit te rusten met het Sprint-pakket. De Ti-smaken zijn daarnaast op te waarderen met het Veloce-pakket vol sportieve lekkernijen. Alfa Romeo spreekt verder over de komst van een achterwielaangedreven uitvoering met een 160-pk dieselmotor, al is maar de vraag of die naar Nederland komt. Alfa Romeo noemt verder het bestaan van de bekende 280 pk sterke 2.0 benzinemotor en maakt melding van een diesel met 210 pk. De 200 pk sterke benzinemotor keert net als de machtige Quadrifoglio niet terug. Een beperkt motorgamma.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Yummie yummie

Comment

Ziet er goed uit!
        Maar spijtig zakelijk niet interessant meer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
          Ziet er goed uit!
          Maar spijtig zakelijk niet interessant meer.
          Prive ook niet... Benzine met 280pk als basis is net teveel van het goed

Echt stom dat ze daar nooit een 150pk versie van uitgebracht hebben... of gewoon een 1.6JTD 130pk....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten

Prive ook niet... Benzine met 280pk als basis is net teveel van het goed

Echt stom dat ze daar nooit een 150pk versie van uitgebracht hebben... of gewoon een 1.6JTD 130pk....
            In 2016 was er een versie met 150pk, en 16-duimers, voor een co2 van 105g/km. Ik heb er zo een.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
              In 2016 was er een versie met 150pk, en 16-duimers, voor een co2 van 105g/km. Ik heb er zo een.

Dat was enkel diesel he?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten

Dat was enkel diesel he?
                Ja. In 2016 waren de benzines een louter symbolische aanwezigheid in de catalogi.

Comment

prachtige wagen
                  lets have some more member berries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
                    Ja. In 2016 waren de benzines een louter symbolische aanwezigheid in de catalogi.

Jep, altijd wat jammer gevonden... voor veel mensen was een basis versie op benzine welkom geweest...

Blijft wel zalige auto!

Hebben een Giulletta van 9 jaar en gaat nog lang bij ons blijven...

Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk

Comment

Nog steeds een bloedmooie sedan!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Alfa Romeo Giulia/Stelvio (2023) | Frische Optik und ein verbessertes Infotainment

Comment

2023 Alfa Giulia facelift REVIEW - can this ??beauty beat Audi BMW Mercedes?

Comment

De nieuwe Alfa Romeo Giulia en Stelvio | 0,0 innovatie, wel lekker

Comment

Alfa Romeo Giulia & Stelvio (2023) - Fun, maar weinig vernieuwend - REVIEW

Comment

Dit blijven toch beauty's.

Comment

Amper veranderd, maar wat ze hebben veranderd is wel een verbetering en het design blijft fris. Om te rijden komt er nog steeds niets in de buurt wat mij betreft. Heb de mijne nu vier jaar en het blijft een fantastisch apparaat. Elke rit is een feest, zelfs al klinkt de diesel als een tractor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                                    Amper veranderd, maar wat ze hebben veranderd is wel een verbetering en het design blijft fris. Om te rijden komt er nog steeds niets in de buurt wat mij betreft. Heb de mijne nu vier jaar en het blijft een fantastisch apparaat. Elke rit is een feest, zelfs al klinkt de diesel als een tractor
                                    Als Giulia-rijder kan Ik dat beamen. En ja, tractorrijden is nog nooit zo plezant geweest!

Comment

Alfa Romeo Giulia: Italy's executive has just had a facelift

Comment

Is de Alfa Romeo Giulia Q leuker dan een BMW M3?

Comment

Working...
                                        X