Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AUDI Q8 e-tron - Facelift (2023)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten

    Elk auto heeft zijn publiek , als je dit niet wil of kan betalen ( of niet in je leasebudget krijgt ) moet je simpelweg iets anders kiezen natuurlijk... je kan dan mekkeren dat hij te duur is maar dat heeft toch geen zin ? Genoeg mensen aan wie ze er wel gaan slijten hoor ... ( mensen die er over mekkeren zijn meestal gefrustreerd omdat ze hem niet in hun budget krijgen ... dat terzijde )

    Een kennis van me heeft er recent eentje besteld , redelijk goed uitgerust en idd 100.000 euro rond, maar zoals ik zei , ieder moet bepalen voor zichtzelf als hij dit wil of kan betalen...
    Ja, tuurlijk, niks mis mee als Audi dit blijft doen. Ik vrees alleen dat er meer en meer mensen hun buik vol hebben van die eindelozen optielijsten.
    Wat ze daar als een business pack bij doen, dat zou toch gewoon standaard moeten zijn.

    De vorige eTron vond ik een drama, te kleine batterij, te veel verbruik, maar wel snel laden. Dat zou bij deze een pak beter moeten zijn.
    Maar de nabije toekomst gaat ons vertellen of ze tegenover Tesla voldoende verschil kunnen maken om niet te veel marktaandeel te verliezen.

    Comment


    • #22
      Iemand een idee wanneer deze bij de dealers zou staan?

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Kama Bekijk Berichten
        Iemand een idee wanneer deze bij de dealers zou staan?
        De facelift van de in Brussel gebouwde e-Tron bezorgt de elektrische SUV een nieuwe naam en een groter rijbereik. Wat heeft de Audi Q8 e-Tron nog te bieden?


        Tegen de lente van 2023 worden de eerste exemplaren verwacht bij de lokale Audi verdeler. Voorzie daarvoor minstens 76.500 euro (50 e-tron), 88.300 euro (55 e-tron) of 99.700 euro (e-tron S). In het geval van de blitse Q8 e-tron Sportback moet je 2.000 euro opleggen. Met zijn “meer aerodynamische koetswerkvorm” geraakt deze trouwens iets verder (600 ipv 582 km) op een volle batterijlading.

        Bron: https://www.groenlicht.be/2023/01/16...ron-paleis-11/


        Voor de zekerheid zou ik toch eens een dealer contacteren
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

          Ja, tuurlijk, niks mis mee als Audi dit blijft doen. Ik vrees alleen dat er meer en meer mensen hun buik vol hebben van die eindelozen optielijsten.
          Wat ze daar als een business pack bij doen, dat zou toch gewoon standaard moeten zijn.

          De vorige eTron vond ik een drama, te kleine batterij, te veel verbruik, maar wel snel laden. Dat zou bij deze een pak beter moeten zijn.
          Maar de nabije toekomst gaat ons vertellen of ze tegenover Tesla voldoende verschil kunnen maken om niet te veel marktaandeel te verliezen.
          Vraag me af welke Tesla je dan tegen deze Q8 gaat zetten ? Toch niet de spuglelijke X met die vleugeldeuren ( die je gelukkig maar amper ziet bij ons ) ? Iemand die in de markt is voor een auto in het genre Q8 zal weinig intresse hebben in een Tesla en omgekeerd ook niet denk ik...
          Persoonlijk vond ik dit op het salon een van de mooiere wagens die er waren , niet dat ik in de markt ben voor suv achtige modellen maar deze wagen zit echt wel knap in elkaar zowel exterieur als interieur . Dat de prijs hoog is, tja dat is een keuze die iedereen moet maken natuurlijk... Ik zie bij een paar bedrijven deze toch heel veel als firmawagen onder de kont geduwd worden voor de bedienden met een hogere functie , in datzelfde bedrijf bestelden ze onlangs nog 50 stuks Q4 etrons ...

          Comment


          • #25
            Je moet idd de spuuglelijke Model X vergelijken met deze Audi Q8 etron. Zelf heb ik ruim 4 jaar een Model S gereden, die ik knap vond, en waar ik steeds heel tevreden van ben geweest. Sinds een maand rijd ik met een etron GT, en dat is qua afwerking en rijplezier toch wel een heel andere auto. Qua infotainment is het dan weer een stap terug. Het is dus maar wat je wil...
            OO 00 OO

            Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten

              Vraag me af welke Tesla je dan tegen deze Q8 gaat zetten ? Toch niet de spuglelijke X met die vleugeldeuren ( die je gelukkig maar amper ziet bij ons ) ? Iemand die in de markt is voor een auto in het genre Q8 zal weinig intresse hebben in een Tesla en omgekeerd ook niet denk ik...
              Persoonlijk vond ik dit op het salon een van de mooiere wagens die er waren , niet dat ik in de markt ben voor suv achtige modellen maar deze wagen zit echt wel knap in elkaar zowel exterieur als interieur . Dat de prijs hoog is, tja dat is een keuze die iedereen moet maken natuurlijk... Ik zie bij een paar bedrijven deze toch heel veel als firmawagen onder de kont geduwd worden voor de bedienden met een hogere functie , in datzelfde bedrijf bestelden ze onlangs nog 50 stuks Q4 etrons ...
              De X vind ik ook lelijk.
              Qua binnenruimte doet de Model Y het gewoon beter dan een Q8...
              Maar dan boet je wel wat in op gebied van "prestige", "badge" etc, net dingen die mij niks maken.

              Comment


              • #27
                Ik ben zeker ook geen badge fanaat, maar de look and feel van een auto kan je ook gewoon niet altijd met subjectieve maatstaven vergelijken hé?

                Het rijgevoel in een Q8 zal sowieso toch wel een stuk anders aanvoelen dan in een Y.

                Voor ieder zijn smaak en beurs hé?

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                  Ik ben zeker ook geen badge fanaat, maar de look and feel van een auto kan je ook gewoon niet altijd met subjectieve maatstaven vergelijken hé?

                  Het rijgevoel in een Q8 zal sowieso toch wel een stuk anders aanvoelen dan in een Y.

                  Voor ieder zijn smaak en beurs hé?
                  Laat het wel wezen, ik heb nog niet met een eTron of Q8 eTron gereden.
                  Ik heb wel recent mee gereden in een GLE 350de, en vroeger ook eens met een X5 gereden.
                  Ik vind het rijgedrag van die auto's gewoon niet goed, altijd voorkeur gehad voor een goede break.

                  Als je die GLE 350de vergelijkt op specs met een model Y, dan kom je op verschillende punten wat tekort:
                  - entertainment : Y
                  - koffervolume : dat was de grootste tegenvaller van de Mercedes. Niks frunk, niks ruimte onder de vloer.
                  - prestaties... Y

                  Het enige waar de GLE beter op scoort is de ruimte op de achterbank. De auto is breed, en biedt daar echt wel veel plaats.

                  Comment


                  • #29
                    Zonder polemiek te willen starten, maar mensen die een Benz of een Audi kopen gaan écht niet malen om een frunk of een betere infotainment.
                    Dat zijn mensen die een Skoda of een VW nemen (mezelf incluis dus)

                    Het premium gevoel van een Audi of een Benz, heb je écht niet in een Y, dat moet je ook durven toegeven.

                    Dat heeft met veel meer dan objectieve argumenten te maken, dat is mijn punt.

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                      Zonder polemiek te willen starten, maar mensen die een Benz of een Audi kopen gaan écht niet malen om een frunk of een betere infotainment.
                      Dat zijn mensen die een Skoda of een VW nemen (mezelf incluis dus)

                      Het premium gevoel van een Audi of een Benz, heb je écht niet in een Y, dat moet je ook durven toegeven.

                      .
                      Wel... ik had meer premium gevoel in de Y dan in mijn Volvo. Maar dat zal persoonlijk zijn.
                      Het lag vooral aan het rustige interieur, aan de doordachtheid van de bediening, en de kwaliteit van heel het entertainment speelt voor mij een enorme rol.
                      Dat in zo'n auto van 100k de navigatie (met laadplanning etc) nog niet perfect is, dat kan er bij mij echt niet in.

                      Geluidskwaliteit is ook top, en dat zonder dat je nog eens 5k moet bijleggen voor Bose of Burmester...

                      Comment


                      • #31
                        Je bent duidelijk Y fan... dus I rest my case

                        Moest de prijsverlaging er een maand eerder geweest zijn, had ik hem ook zeker boven de ID4 verkozen, maar dat neemt niet weg, dat ik er toch ook wel wat bedenkingen bij heb, qua "gevoel", zeg maar.

                        Alleen al die klinken bv, het lijken zo'n iele dingetjes. Zitcomfort vond ik in de ID4 ook wel een stuk beter, maar de zetels in de Y zijn zeker ook niet slecht.

                        Zoals ik al zei, een heel subjectief gegeven zoiets..

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

                          Alleen al die klinken bv, het lijken zo'n iele dingetjes. Zitcomfort vond ik in de ID4 ook wel een stuk beter, maar de zetels in de Y zijn zeker ook niet slecht.

                          ..
                          Ik heb onlangs zetels gezien van een model 3 met 100k op de teller , die zetels waren kompleet naar de kloten om het zo uit te drukken... , die mens zit in de "groene" energie branche waardoor hij 2 jaar terug zo eentje gekocht had ... ( doet wel 40 a 50dzd km/jaar ) ... daarvoor reed hij met een A6 C7 model , zijn vrouw gebruikt die auto nog altijd met inmiddels al 250 dzd km op de teller , naar zijn zeggen zien die zetels er nog 10 keer beter uit dan die in zijn Tesla...
                          Nu na veel frustraties over bereik ( is al meerdere keren plat gevallen of moet op de snelweg de helft van de tijd achter vrachtwagens hangen... ) en veel teveel laad-tijdverlies heeft hij een MB GLE diesel plugin hybride besteld ... hij had het helemaal gehad... ( maar dat staat los van Tesla natuurlijk , puur EV voor dergelijk gebruik is waardeloos voor hem )
                          Last edited by Audidriver; 08/02/2023, 16:48.

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                            Wel... ik had meer premium gevoel in de Y dan in mijn Volvo. Maar dat zal persoonlijk zijn.
                            Als je in een Y een meer premium gevoel had dan in een Volvo dan zal dat vooral aan jou Tesla roze bril liggen denk ik ... maar daar is niks mis mee , als je maar gelukkig bent met je keuze... Er is alvast één pluspunt aan een Tesla tov een Volvo , die laatste kan geen scheetgeluiden produceren

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                              Er is alvast één pluspunt aan een Tesla tov een Volvo , die laatste kan geen scheetgeluiden produceren
                              ’t Is maar wat ge een pluspunt noemt...

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten

                                Ik heb onlangs zetels gezien van een model 3 met 100k op de teller , die zetels waren kompleet naar de kloten om het zo uit te drukken... , die mens zit in de "groene" energie branche waardoor hij 2 jaar terug zo eentje gekocht had ... ( doet wel 40 a 50dzd km/jaar ) ... daarvoor reed hij met een A6 C7 model , zijn vrouw gebruikt die auto nog altijd met inmiddels al 250 dzd km op de teller , naar zijn zeggen zien die zetels er nog 10 keer beter uit dan die in zijn Tesla...
                                Nu na veel frustraties over bereik ( is al meerdere keren plat gevallen of moet op de snelweg de helft van de tijd achter vrachtwagens hangen... ) en veel teveel laad-tijdverlies heeft hij een MB GLE diesel plugin hybride besteld ... hij had het helemaal gehad... ( maar dat staat los van Tesla natuurlijk , puur EV voor dergelijk gebruik is waardeloos voor hem )
                                Voor échte veelrijders, lijkt mij een EV nog altijd niet de juiste combo inderdaad. Maar laat ons eerlijk zijn, dat zijn ook wel de uitzonderingen natuurlijk.

                                Over de zetels daarentegen heb ik al wel meer horen klagen, maar er zou nu wel verbetering zijn op de laatste modellen.

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten

                                  Ik heb onlangs zetels gezien van een model 3 met 100k op de teller , die zetels waren kompleet naar de kloten om het zo uit te drukken... , die mens zit in de "groene" energie branche waardoor hij 2 jaar terug zo eentje gekocht had ... ( doet wel 40 a 50dzd km/jaar ) ... daarvoor reed hij met een A6 C7 model , zijn vrouw gebruikt die auto nog altijd met inmiddels al 250 dzd km op de teller , naar zijn zeggen zien die zetels er nog 10 keer beter uit dan die in zijn Tesla...
                                  Nu na veel frustraties over bereik ( is al meerdere keren plat gevallen of moet op de snelweg de helft van de tijd achter vrachtwagens hangen... ) en veel teveel laad-tijdverlies heeft hij een MB GLE diesel plugin hybride besteld ... hij had het helemaal gehad... ( maar dat staat los van Tesla natuurlijk , puur EV voor dergelijk gebruik is waardeloos voor hem )
                                  Hij zal zich toch moeten aanpassen... In 2025 moeten alle nieuwe bedrijfsvoertuigen electrisch zijn.

                                  Er is bij Tesla overigens veel gebeurd op gebied van kwaliteit tussen 2019 en nu. Maar dat zetels versleten zijn op 2 jaar is niet aanvaardbaar natuurlijk.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                                    Hij zal zich toch moeten aanpassen... In 2025 moeten alle nieuwe bedrijfsvoertuigen electrisch zijn.

                                    Er is bij Tesla overigens veel gebeurd op gebied van kwaliteit tussen 2019 en nu. Maar dat zetels versleten zijn op 2 jaar is niet aanvaardbaar natuurlijk.
                                    Vandaar dat hij nu een verstandige beslissing neemt en een diesel/pluginn heeft aangeschaft waar hij de komende 6-8 jaar zal mee bollen. En dat aan quasi 100% gelijke fiscale gunsten dan zijn huidige Tesla maar met alle voordelen dat hij geen enkel tijdverlies of stres meer heeft om zijn klantenbezoeken af te werken... Draai of keer het zoals je wil maar met de huidige infrastructuur en technologie is een EV op vandaag waardeloos voor veelrijders... en dat hoor ik best veel ... ik zou er op vandaag nooit of te nimmer eentje moeten hebben maar dat dit binnen 5-10 jaar anders zal zijn wil ik best geloven...

                                    Ik mag hopen dat er qua bouwkwaliteit bij Tesla toch een evolutie is want als je ziet wat het in de beginjaren was ... mijn vrouw haar 2 bazen hebben elk een eerste model S ( denk inmiddels al een10jaar ofzo ) , in die 10 jaar wil je niet weten wat er aan die wagens allemaal defect is gegaan... er gaat op vandaag nog bijna geen 3 maand voorbij of ze komen één van die auto's terug opladen om herstellingen uit te voeren....

                                    En dat dat infotainment gebeuren bij Tesla allemaal zoveel fantastisch beter zou zijn... tja , tis maar wat je wil natuurlijk maar vrienden van ons hebben ts kerst en nieuw hun nieuwe Y firmawagen gekregen ... toen ze op oudjaar bij ons kwamen dan begon die wagen kerstliedjes af te spelen , flikkerende lichten overal en de kofferklep open en dicht zwieren... zijn vrouw had plaatsvervangende schaamte... ik heb totaal geen intresse in al zo een zaken maar ik stel alleen maar vast dat er voor zo een onozelheden toch op vandaag een bepaald doelpubliek is die zo een zaken fantastisch vinden ... om van de scheetgeluiden nog maar te zwijgen... ik zou me zelfs principieel nooit met een dergelijke auto willen vertonen eigenlijk...
                                    Last edited by Audidriver; 09/02/2023, 08:21.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten

                                      Vandaar dat hij nu een verstandige beslissing neemt en een diesel/pluginn heeft aangeschaft waar hij de komende 6-8 jaar zal mee bollen. En dat aan quasi 100% gelijke fiscale gunsten dan zijn huidige Tesla maar met alle voordelen dat hij geen enkel tijdverlies of stres meer heeft om zijn klantenbezoeken af te werken... Draai of keer het zoals je wil maar met de huidige infrastructuur en technologie is een EV op vandaag waardeloos voor veelrijders... en dat hoor ik best veel ... ik zou er op vandaag nooit of te nimmer eentje moeten hebben maar dat dit binnen 5-10 jaar anders zal zijn wil ik best geloven...

                                      Ik mag hopen dat er qua bouwkwaliteit bij Tesla toch een evolutie is want als je ziet wat het in de beginjaren was ... mijn vrouw haar 2 bazen hebben elk een eerste model S ( denk inmiddels al een10jaar ofzo ) , in die 10 jaar wil je niet weten wat er aan die wagens allemaal defect is gegaan... er gaat op vandaag nog bijna geen 3 maand voorbij of ze komen één van die auto's terug opladen om herstellingen uit te voeren....

                                      En dat dat infotainment gebeuren bij Tesla allemaal zoveel fantastisch beter zou zijn... tja , tis maar wat je wil natuurlijk maar vrienden van ons hebben ts kerst en nieuw hun nieuwe Y firmawagen gekregen ... toen ze op oudjaar bij ons kwamen dan begon die wagen kerstliedjes af te spelen , flikkerende lichten overal en de kofferklep open en dicht zwieren... zijn vrouw had plaatsvervangende schaamte... ik heb totaal geen intresse in al zo een zaken maar ik stel alleen maar vast dat er voor zo een onozelheden toch op vandaag een bepaald doelpubliek is die zo een zaken fantastisch vinden ... om van de scheetgeluiden nog maar te zwijgen... ik zou me zelfs principieel nooit met een dergelijke auto willen vertonen eigenlijk...
                                      Die auto doet die kerstshow en die scheten natuurlijk enkel als je dat vraagt hé.
                                      Dat is niet direct iets waar ik waarde aan hecht.
                                      Maar Audi heeft blijkbaar toch de nood gezien een paar van die dingen te copiëren: https://youtube.com/shorts/Dd_LJWGvnfc?feature=share

                                      Een perfecte laadplanning voor lange trips, een goede navigatie met verkeersinfo en goede muziekkwaliteit standaard vind ik wel belangrijk.
                                      Je kijkt weer naar auto's van 10 jaar oud, dat waren de absolute beginjaren van Tesla.

                                      Ik denk dat ik principieel anders ingesteld ben.
                                      Ik weet dat electrisch rijden gewoon de toekomst is, en ik denk dat jij dat ook beseft. Ik wil dan zo snel mogelijk met een EV rijden. Als je je moet aanpassen, dan liever vandaag dan morgen.
                                      En andere mensen proberen het zo ver mogelijk uit te stellen.

                                      Dat je vandaag als veelrijder niks kan doen met een EV, daar ben ik het niet mee eens. Als je een lange rit doet, dan stop ik wel eens, en als je dat op de juiste plaats doet is je auto opgeladen.
                                      In België geraak je overal, en om terug te komen heb je eventueel een stopje nodig van 10 min.
                                      Je moet dan natuurlijk wel een goede auto kiezen met degelijke range, en goede laadsnelheid.
                                      De oude etron... nope, maar alle Tesla's met long range, de EQE, EQS Q8 etron, EtronGT, Taycan die zouden allemaal OK moeten zijn. En als er bij een paar van je klanten een laadpaal staat, aangesloten op LMS, dan wordt het nog makkelijker.
                                      Last edited by Tommie1; 09/02/2023, 14:14.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Audi SQ8 e-tron im Test (2023) Wir fahren das Performance-Facelift! Fahrbericht | Review | Preis
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • #40


                                          ook weer de knappe werking led in de mist, fascinerend

                                          Comment

                                          Working...
                                          X