NIEUWE SUBARU IMPREZA: WACHTEN OP HYBRIDE
EN EUROPA?
Dit is de nieuwe zesde generatie Subaru Impreza. Op diverse vlakken gaat de Japanner met zijn tijd mee, maar een hybride of anderszins geëlektrificeerde aandrijflijn heeft de nieuwe Subaru Impreza vooralsnog niet.
Ruim zes jaar na de introductie van de huidige Subaru Impreza is het tijd voor een nieuwe. Maak kennis met de zesde generatie Subaru Impreza, die zojuist tijdens de Los Angeles Auto Show aan de Amerikaanse consument is voorgesteld. Vooralsnog alleen als vijfdeurs hatchback - de uitgaande Impreza is er ook als sedan - en vooralsnog zonder een geëlektrificeerde aandrijflijn. Mocht de jongste Subaru Impreza naar Europa komen, dan verwachten we op zijn minst een e-Boxer-aandrijflijn. Die heeft Subaru immers gewoon op de planken liggen.
De nieuwe Subaru Impreza deelt veel met de nieuwe XV/Crosstrek.
De nieuwe Subaru Impreza is direct als Impreza herkenbaar, al is er toch een boel anders. Voorop zien we het wat dynamischer ogende front dat in iets andere vorm onlangs op de technisch gerelateerde Crosstrek/XV debuteerde. De relatief grote achterlichten van die Crosstrek/XV vinden we op de Impreza terug. Sterker nog, praktisch de hele koets van die met cross-elementen overladen Subaru komt overeen met die van de nieuwe Impreza. Dat is wellicht goed nieuws. De nieuwe Impreza oogt met name van opzij net even ranker dan zijn ogenschijnlijk rationeler ingestelde voorganger. In het interieur zijn de overeenkomsten tussen de Impreza en de Crosstrek/XV eveneens evident. Ook in de nieuwe Impreza tref je een degelijk ogend dashboard met centraal een groot 11,6-inch verticaal georiënteerd infotainmentscherm.
Subaru zegt dat de nieuwe Impreza 10 procent stijver is dan zijn voorganger. Maar er verandert meer. De Subaru Impreza - natuurlijk weer met vierwielaandrijving - heeft voortaan Active Torque Vectoring en is in de Verenigde Staten - de grootste markt voor Subaru - uitgerust met een 147 pk en 197 Nm sterke 2.0 viercilinder boxermotor. Voor meer pit heeft Subaru een 2.5-boxermotor op de menukaart staan die het tot 185 pk en ruim 240 Nm schopt. Beide machines zijn gekoppeld aan een Lineartronic cvt-transmissie. Ga je voor de sportievere versie, dan kun je met schakelflippers je weg door acht virtuele versnellingen klikken. De verse Impreza profiteert van de stuurinrichting van de nieuwe WRX en moet ook nog eens lichter zijn dan zijn voorganger.
Wat veiligheidssystemen betreft hoeft de nieuwe Impreza zich nergens voor te schamen. Subaru geeft elke Impreza namelijk standaard het EyeSight Driver Assist Technology-pakket dat is volgestopt met passieve en actieve veiligheidssystemen. Van dodehoekdetectie tot een rijbaanasisstent, een reeks camera's rondom en Rear-Cross Traffic Assist.
Zoals gezegd hebben we het hier over de voor Amerika bestemde Subaru Impreza. Over de komst naar Europa is op het moment van schrijven nog niets bekend.
Bron: Autoweek
wskywyab0ltf_800.jpg
EN EUROPA?
Dit is de nieuwe zesde generatie Subaru Impreza. Op diverse vlakken gaat de Japanner met zijn tijd mee, maar een hybride of anderszins geëlektrificeerde aandrijflijn heeft de nieuwe Subaru Impreza vooralsnog niet.
Ruim zes jaar na de introductie van de huidige Subaru Impreza is het tijd voor een nieuwe. Maak kennis met de zesde generatie Subaru Impreza, die zojuist tijdens de Los Angeles Auto Show aan de Amerikaanse consument is voorgesteld. Vooralsnog alleen als vijfdeurs hatchback - de uitgaande Impreza is er ook als sedan - en vooralsnog zonder een geëlektrificeerde aandrijflijn. Mocht de jongste Subaru Impreza naar Europa komen, dan verwachten we op zijn minst een e-Boxer-aandrijflijn. Die heeft Subaru immers gewoon op de planken liggen.
De nieuwe Subaru Impreza deelt veel met de nieuwe XV/Crosstrek.
De nieuwe Subaru Impreza is direct als Impreza herkenbaar, al is er toch een boel anders. Voorop zien we het wat dynamischer ogende front dat in iets andere vorm onlangs op de technisch gerelateerde Crosstrek/XV debuteerde. De relatief grote achterlichten van die Crosstrek/XV vinden we op de Impreza terug. Sterker nog, praktisch de hele koets van die met cross-elementen overladen Subaru komt overeen met die van de nieuwe Impreza. Dat is wellicht goed nieuws. De nieuwe Impreza oogt met name van opzij net even ranker dan zijn ogenschijnlijk rationeler ingestelde voorganger. In het interieur zijn de overeenkomsten tussen de Impreza en de Crosstrek/XV eveneens evident. Ook in de nieuwe Impreza tref je een degelijk ogend dashboard met centraal een groot 11,6-inch verticaal georiënteerd infotainmentscherm.
Subaru zegt dat de nieuwe Impreza 10 procent stijver is dan zijn voorganger. Maar er verandert meer. De Subaru Impreza - natuurlijk weer met vierwielaandrijving - heeft voortaan Active Torque Vectoring en is in de Verenigde Staten - de grootste markt voor Subaru - uitgerust met een 147 pk en 197 Nm sterke 2.0 viercilinder boxermotor. Voor meer pit heeft Subaru een 2.5-boxermotor op de menukaart staan die het tot 185 pk en ruim 240 Nm schopt. Beide machines zijn gekoppeld aan een Lineartronic cvt-transmissie. Ga je voor de sportievere versie, dan kun je met schakelflippers je weg door acht virtuele versnellingen klikken. De verse Impreza profiteert van de stuurinrichting van de nieuwe WRX en moet ook nog eens lichter zijn dan zijn voorganger.
Wat veiligheidssystemen betreft hoeft de nieuwe Impreza zich nergens voor te schamen. Subaru geeft elke Impreza namelijk standaard het EyeSight Driver Assist Technology-pakket dat is volgestopt met passieve en actieve veiligheidssystemen. Van dodehoekdetectie tot een rijbaanasisstent, een reeks camera's rondom en Rear-Cross Traffic Assist.
Zoals gezegd hebben we het hier over de voor Amerika bestemde Subaru Impreza. Over de komst naar Europa is op het moment van schrijven nog niets bekend.
Bron: Autoweek
wskywyab0ltf_800.jpg
Comment