Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volkswagen ID.3 - Facelift (2023)
Collapse
X
-
'PRODUCTIE VW ID3 EN CUPRA BORN VERMINDERD WEGENS VRAAG'
TOT TWEE WEKEN STILTE
Het lijkt erop dat Volkswagen en Cupra de vraag naar respectievelijk de ID3 en de Born hoger in hadden geschat dan in de praktijk het geval blijkt. De productie van de twee elektrische auto's wordt wat teruggeschroefd.
Voor de tweede keer in korte tijd is er opvallend nieuws over de EV-fabriek van de Volkswagen Group in Zwickau. Eerder deze maand bleek dat daar banen worden geschrapt omdat de vraag naar de auto's die er gebouwd worden terugloopt. Nu lijkt daarbovenop nog een maatregel te volgen als reactie op verminderde vraag. Automotive News zegt uit eerste hand van Volkswagen te hebben begrepen dat van 2 tot 13 oktober de productie van de Volkswagen ID3 en Cupra Born daar wordt teruggeschroefd. Dat valt samen met de lokale herfstvakantie. AutoWeek verneemt na navraag bij Volkswagen dat in Zwickau de 'productie meer wordt afgestemd op de marktvraag' en dat daarom de 'productie van voorraadmodellen teruggeschroefd wordt'.
Niet alleen in Zwickau, maar ook in de bijzondere glazen fabriek in Dresden wordt naar verluidt de productieplanning van de Volkswagen ID3 aangepast. Sterker zelfs; daar wordt de productie tijdelijk helemaal stilgelegd, zo begrijpt Automotive News. Het gaat daar ook om een wat langere periode, namelijk van 2 tot 16 oktober, twee weken dus. Eerder wist het Duitse Automobilwoche op basis van ingewijden te melden dat uiteindelijk zelfs de gehele ID3-productie in Dresden geschrapt wordt, alleen is ook daarover nog niets officieel bekend. AutoWeek begrijpt van Volkswagen met betrekking tot Dresden dat het 'ruimdenkend werkt aan een pakket aan prestatiemaatregelen', met als doel onder meer 'de wisselvallige marktsituatie aan te kunnen'.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
VOLKSWAGEN ID3 WÉÉR VERNIEUWD: MEER VERMOGEN EN VERBETERD INTERIEUR
BELANGRIJK IRRITATIEPUNT WEGGENOMEN
De elektrische Volkswagen ID3 werd een jaar geleden gefacelift en krijgt nu al een tweede opfrisbeurt. Vanbuiten verandert er niets, maar de ID3 krijgt wel een verbeterd binnenste en de ID3 Pro S is voortaan krachtiger dan voorheen.
De Volkswagen ID3 werd in maart 2023 gefacelift. Inmiddels zijn we een jaar verder en acht Volkswagen de tijd rijp voor een tweede moderniseringsronde voor z'n elektrische hatchback. De wijzigingen zijn niet uiterst ingrijpend, maar toch omvangrijk. De Volkswagen ID3 Pro S is en blijft de motorversie met het grotere 77-kWh accupakket. Dat voedt voortaan echter een elektromotor die 231 pk levert. Tot op heden was de Pro S net als de Pro-modellen 203 pk sterk. Een kleine 30 pk winst dus. Afhankelijk van de markt moet je hier overigens voor bijbetalen.
Dankzij het extra vermogen zoemt de ID3 Pro S in 7,1 seconden vanuit stilstand naar een snelheid van 100 km/h. Hier wint de ID3 Pro S dus 0,8 seconden. De actieradius is met 559 kilometer onveranderd. De software van de ID3 Pro S bereidt het accupakket voortaan voor op de volgende snellaadbeurt. Dat betekent dat je aan de DC-lader sneller met het maximale laadvermogen (175 kW) kunt laden. Dit moet met name in de winter enkele laadminuten schelen.
Volkswagen ID3: zonder keuzeknop aan het instrumentarium en met vernieuwd infotainmentsysteem.
Ook is er nieuws dat betrekking heeft op elke ID3 en dus niet slechts op de Pro S. De Volkswagen ID3 wisselt zijn 12-inch infotainmentscherm namelijk om voor een groter display met een diagonaal van 12,9 inch. Het scherm is dus groter, maar er draait ook vernieuwde software op die onder meer een aangepaste menustructuur naar het systeem brengt. Maar er is meer. Kijk maar eens naar het digitale display achter het stuurwiel. Daaraan zat eerder nog de draaiknop waarmee je de rijrichting kon kiezen. Die draaiknop verhuist een verdieping omlaag en keert terug in de vorm van een 'stengel' die aan de rechterzijde van de stuurkolom is gehuisvest. Net als in de ID7. Dat betekent ook dat de stengel waarmee je de ruitenwissers bediende hier verdwijnt. De ruitenwissers bedien je nu met de stengel aan de linkerzijde van de stuurkolom.
Ook vernieuwd: het stuurwiel. De volumeknoppen op de rechterspaak zijn verdwenen en keren in de vorm van een zogenoemde slider op de linkerspaak terug. Naar een volgend of vorig nummer of radiostation springen gaat voortaan met behulp van een vergelijkbare slider op de rechterspaak. Volkswagen neemt een veelgehoord punt van irritatie weg door de aanraakgevoelige sliders die onder het infotainmentscherm zitten nu wél te verlichten, een aanpassing die we al bij de facelift van vorig jaar verwachtten. De kunstmatige intelligentie aan boord van de ID3 is voortaan ook aan ChatGPT geknoopt en dat betekent dat de spraakcommando's die je kunt geven een stuk natuurlijker moeten voelen.
Volkswagen voegt verder onder meer uitstapwaarschuwing toe aan het leveringsgamma van de ID3. Ook nieuw is wat Volkswagen de Wellness App noemt: een in het infonmaintsysteem ondergebrachte applicatie waarmee je standen kunt selecteren als Fresh Up, Calm Down en Power Break. In deze modi worden onder meer de sfeerverlichting, het volume en de klimaatregeling aangepast. Tot slot introduceert Volkswagen een uitgebreid audiosysteem van Harman Kardon in de ID3 Pro S, al is dit systeem optioneel.
Prijzen en specificaties volgen.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Vanmiddag de bestelling voor mijn vrouw doorgegeven. 58kw pro performance business met Alcantara interieur. Knappe zetels wel. Toch ook nog even de ex30 gaan bekijken maar die is echt wel overprijsd wat mij betreft.Last edited by Bud Wijzer; 05/05/2024, 18:30.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenVanmiddag de bestelling voor mijn vrouw doorgegeven. 58kw pro performance met Alcantara interieur. Knappe zetels wel. Toch ook nog even se ex30 gaan bekijken maar die is echt wel overprijsd wat mij betreft.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Eigenlijk geen facelift maar een update.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Nice, mooie keuze! Heeft die de nieuwe facelift al?
verwachtte levertijd is september.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenVanmiddag de bestelling voor mijn vrouw doorgegeven. 58kw pro performance business met Alcantara interieur. Knappe zetels wel. Toch ook nog even de ex30 gaan bekijken maar die is echt wel overprijsd wat mij betreft.
De Nederlanders gaan massaal aan de EX30, verkoopt er beter dan de Tesla Model Y.
2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
2023 Skoda Enyaq SUV Coupé
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk BerichtenProficiat, een batterij broertje van mijn enyaq
De Nederlanders gaan massaal aan de EX30, verkoopt er beter dan de Tesla Model Y.
En een EX30 zal wel een stuk goedkoper uit vallen dan een Y.
Comment
-
Y en Ex30 is echt wel appelen met peren vergelijken hoor.
Y Is véél meer auto voor zijn geld.
Met een beetje range is de Volvo zelfs duurder.
Maar tijdens ons bezoekje aan de garage zagen we ook wel dat hij heel populair was. Vooral vrouwelijke leaserijders leek mij.Last edited by Bud Wijzer; 07/05/2024, 17:07.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenY en Ex30nis echt wel appelen met peren vergelijken hoor.
Y IS véél meer auto voor zijn geld.
Met een beetje range is de Volvo zelfs duurder.
Maar tijdens ons bezoekje aan de garage zagen we ook wel dat hij heel populair was. Vooral vrouwelijke leaserijders leek mij.
Comment
-
Op mijn vrouw haar werk heeft men een hoop ID.3's gekocht. Nu blijkt dat een ID.3 waarbij men de boodschap tot onderhoud genegeerd heeft (30.000 en 60.000km) plots niet meer wil rijden.
Klopt het echt dat men dit bij VW heeft geprogrammeerd?
Of is dit een ongelukkig toeval?
Een collega zei dat vrienden met een Polestar hetzelfde voorhadden.
Comment
Comment