Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes GLA/EQA - Facelift (2023)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mercedes GLA/EQA - Facelift (2023)

MERCEDES-BENZ GLA GEFACELIFT

BEKEND VERHAAL

Mercedes-Benz facelift de GLA en GLB volgens een bekend recept. De twee delen immers hun platform met de eerder al gefacelifte A-, B- en CLA-klasse. Bij de GLA en GLB vinden soortgelijke wijzigingen plaats. Ook die twee krijgen voortaan een iets ruimere standaarduitrusting, een marginaal gewijzigd in- en exterieur, wat nieuwe aankledingsopties en mild-hybride benzinemotoren.

Na het facelifts van de Mercedes-Benz A- en B-klasse en de CLA-klasse, zijn nu de GLA en GLB aan de beurt. Ook dit tweetal staat op Mercedes' voorwielaangedreven platform. Het zijn de laatste twee modellen op dat platform die de facelift nog moesten ondergaan en dat gebeurt nu. 'De facelift', ja, want de twee opgehoogde modellen krijgen min of meer dezelfde behandeling als de A, B en CLA (klik hier voor een uitgebreide uiteenzetting daarvan).

Marginaal andere bumpers, een nieuwe indeling van voor- en achterlichten en grille, wat verse kleuren voor in- en exterieur en een nieuwe wieloptie: daarmee heb je de uiterlijke wijzigingen - die eveneens bij de genoemde eerdere facelifts aan bod kwamen - wel gehad. Alhoewel: de GLA krijgt voortaan altijd meegespoten wielkastranden, waar die eerder in zwart plastic waren uitgevoerd. De cross-over verliest daarmee een klein beetje van zijn 'cross'-uitstraling. De GLB behoudt die wel.

In het interieur vind je voortaan geen touchpad meer om het infotainmentsysteem te bedienen. Die is voor de bediening van het jongste MBUX-besturingssysteem overbodig. Verder krijgen de GLA en GLB bij de facelift een ander stuurwiel, zijn de eerder optionele comfortstoelen standaard en hebben de twee vanaf heden altijd een 360-gradencamera als parkeerhulp en draadloos Android Auto en Apple CarPlay.

Alle benzine-aandrijflijnen bijgepunt

Onder de kap van de Mercedes-Benz GLA en GLB zijn - net als bij de overige modellen op dit platform - de benzinemotoren voortaan altijd mild-hybride - ook die van de 35 AMG-varianten. Laatstgenoemde krijgt overigens een 8- in plaats van een 7-traps automaat aangemeten. Verder werd de 250 e-plug-in-hybrideaandrijflijn een tandje krachtiger en efficiënter.

Kortom: de GLA en GLB zijn met hun infotainment en standaarduitrusting weer klaar voor de komende jaren, compleet met licht bijgepunte aandrijflijnen en uiterlijkheden en enkele nieuwe personalisatiemogelijkheden. Bestellen kan vanaf 'binnenkort', de prijzen zijn nog niet bekend.

Bron: Autoweek

GLA35 AMG

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

New Mercedes-Benz GLA FACELIFT 2024 | FIRST LOOK, Exterior, Interior & Specs
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

goei resultaat

Comment

Zou graag eens eqa/eqb rijden

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment

Nu ook de EQA facelift:

Electric crossover and SUV get new star-pattern grilles plus Plug & Charge connectivity, more range, upgraded infotainment and new subscription features

Comment

Blijft knap, die GLA/EQA.

Comment

...las hier zelfs, door een andere link van u
              In navolging van de GLA en GLB hebben nu ook de elektrische afgeleiden EQA en EQB recht op een opfrisbeurt. Die brengt enkele optimalisaties met zich mee zodat ze verder geraken met een volle acculading. En dat is niet het enige interessante nieuws.

560km voor de eqa 250+ en da een flinke lap...maar dat zou een tikfout kunnen zijn

persoonlijk liever de eqb kwa design, maar ieder het zijn

Comment

Comment

Comment

Comment

Comment

de toekomstige van onze jongste collega (op 20 ipv 18")
                        ...lijkt hier toch goed aan zijn 100kw te geraken

Comment

Working...
                        X