Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Porsche Cayenne - Facelift (2023)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Porsche Cayenne - Facelift (2023)

    2024 Porsche Cayenne Revealed: Overhauled Cabin, More Power, And 650-HP Turbo GT

    https://www.motor1.com/news/662800/2...fficial-debut/


































    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2
    Porsche Cayenne (2023) - Eerste kennismaking
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      De vernieuwde Porsche Cayenne heeft méér cilinders!
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        New Porsche Cayenne 2024 REVIEW with design and tech upgrade!
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          Porsche Cayenne (2023) Wir zeigen euch das NEUE Facelift! Review | Test | Weltpremiere | E-Hybrid
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6
            New 2023 Porsche Cayenne: will it still be the benchmark sporty SUV?


            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7
              Porsche Cayenne (2023) - Review



              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #8
                Porsche Cayenne 2023: van A tot Z uitgelegd - REVIEW
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #9
                  Porsche Cayenne facelift (2023) rijtest
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #10
                    Porsche Cayenne S Coupé (2023) Wir fahren das NEUE V8 Facelift! Fahrbericht | Review | Test | POV
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #11
                      The most powerful Porsche Cayenne ever (2024): Prototype Video Review
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #12
                        PORSCHE CAYENNE TURBO E-HYBRID: 739 PK STERKE SUPER-PLUG-IN

                        MET AFSTAND DE STERKSTE CAYENNE OOIT

                        ​Sinds de grondige facelift ziet niet alleen de Porsche Cayenne zelf, maar ook het leveringsgamma van deze SUV er heel anders uit. Een absolute topversie was er nog niet, maar met de komst van deze Turbo E-Hybrid is die er wél. Met een systeemvermogen van dat 739 pk is dat namelijk de sterkste Cayenne ooit. En je kunt er nog elektrisch mee rijden ook.


                        Eerder dit jaar gaf Porsche de Cayenne een grondige opfrisbeurt. De Cayenne en Cayenne Coupé kregen een vernieuwd front, een gelifte kont én een compleet nieuw interieur. Maar er was meer. Veel meer. Zo behield de simpelweg Cayenne geheten basisversie zijn V6, maar die zescilinder kreeg er wel mooi kracht bij en is voortaan 353 pk sterk. Daarboven staat net als eerder de Cayenne S. Die heeft geen 440 pk sterke 2.9 V6 meer zoals het model van voor de facelift, maar een machtige V8 die het tot 474 pk schopt. Ook plug-in hybride E-Hybrid ging er aanzienlijk op vooruit. Die plug-in is met 470 pk weliswaar slechts marginaal sterker dan de E-Hybrid eerder was, maar kreeg wel een 40 pk sterkere elektromotor én een aanzienlijk groter accupakket dat een groter elektrisch bereik mogelijk maakt. En de Cayenne Turbo dan? Die komt niet meer terug. Althans, niet zonder stekker. In plaats daarvan vult Porsche het leveringsgamma van de Cayenne en Cayenne Coupé aan met de Turbo E-Hybrid. Dat is direct de sterkste Cayenne ooit.


                        Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid met grotere koelopeningen.

                        De nieuwe Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid is in elk opzicht een beul van een SUV. In de neus ligt namelijk een grondig gemoderniseerde variant van de 4.0 V8 met twee turbo's uit de Cayenne Turbo van voor de facelift waarin hij goed was voor 550 pk. In de vernieuwde Cayenne wekt die achtcilinder 599 pk op. Die machine krijgt bijval van een 176 pk sterke elektromotor die het systeemvermogen naar een duizelingwekkende 739 pk en 950 Nm tilt. Met dat vermogen dendert de Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid in 3,7 seconden naar een snelheid van 100 km/h. Z'n topsnelheid: 295 km/h. Oef.

                        De Cayenne Turbo E-Hybrid heeft niet alleen de elektromotor van de E-Hybrid, maar ook diens nieuwe accupakket. Dat betekent dat ook de Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid een 25,9-kWh accupakket onder de vloer van de bagageruimte heeft liggen. Dat fikse pakket maakt een elektrische actieradius mogelijk tot 82 kilometer. Uiteraard is een 11-kW boordlader van de partij. Zijn de Turbo E-Hybrids dan slechts E-Hybrids met een sterkere benzinemotor? Nee. De Turbo E-Hybrids hebben namelijk standaard adaptieve luchtvering en Torque Vectoring Plus. Dynamic Chassis Control en een mee- en tegensturende achteras is net als bij de E-Hybrid-zonder-Turbo overigens ook optioneel.


                        De Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid heeft vier uitlaateindstukken ...

                        Van buiten naar binnen

                        Vanbuiten herken je de Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid en Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé aan het heftigere smoelwerk dat bij de Turbo's hoort. De grille heeft aan weerszijden grotere openingen en wat Porsche airblades noemt. In tegenstelling tot bij de Cayenne, Cayenne S en Cayenne E-Hybrid zijn de wielkastranden in carrosseriekleur uitgevoerd, evenals een groter deel van de achterbumper. Onderaan die bumper zien we vier hoekiger vormgegeven uitlaateindstukken. Achter de wielen houden zich - net als bij de Cayenne S overigens - rode remklauwen schuil. Matrix-ledkoplampen zijn standaard.

                        Ook vanbinnen onderscheiden de Turbo E-Hybrids zich van hun minder bedeelde broeders en zusters. We zien aluminium sierstrips op de deurpanelen en in het dashboard. Een verwarmbaar GT-sportstuur is standaard, evenals een schakelaar om eenvoudig de gewenste rijmodus te selecteren. Achttienvoudig verstelbare en met leer beklede sportstoelen zijn ook van de partij. Zijn die je te hard, dan kun je voor veertienvoudig elektrisch verstelbare comfortstoelen gaan.


                        ... maar de extra heftige Coupé met GT-pakket heeft er twee in het midden.

                        GT-pakketpret

                        Moet het allemaal nog een tandje sportiever, dan is dat geen probleem. Porsche slijt het GT-pakket maar wat graag het. Dit alleen voor de Cayenne Coupé beschikbare pakket maakt de Turbo E-Hybrid Coupé namelijk nog dynamischer. Met GT-pakket ligt de SUV 1 centimeter dichter tegen het asfalt, heeft hij bredere voorwielen, andere wielgeometrie aan de voorzijde en keramische remmerij. 22-inch GT Design-wielen zijn standaard, net als Porsche Dynamic Chassis Control en de meesturende achteras. Vanbuiten herken je de Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé met GT-verwennerij aan zijn extra zwarte accenten, zwarte wielkastverbreders, uit koolstofvezel vervaardigde zijdelen van de dakspoiler, centraal geplaatste uitlaateindstukken van het nieuwe titanium uitlaatsysteem en een uit koolstofvezel opgetrokken diffuser achter. Ook het dak van de de Cayenne E-Hybrid Coupé met GT-pakket is van dit lichtgewicht goedje gemaakt. In 3,6 tellen ramt hij naar de 100 km/h en pas bij 305 km/h behoort versnellen tot het verleden.

                        De eerste exemplaren van de Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid komen in november naar Nederland. Prijzen volgen later.













                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13
                          Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé GT Package - Review
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #14
                            The 2024 Porsche Cayenne Turbo is their most powerful SUV ever! REVIEW
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #15
                              2023 All-New Cayenne Turbo w/ GT PACKAGE! A Proper Old School V8!

                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #16
                                2024 Cayenne S E Hybrid V6 Driven! Time to Dump that EV!
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #17
                                  2024 Porsche Cayenne e-Hybrid review – the ultimate family SUV, for right now anyway..
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #18
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #19
                                      PORSCHE CAYENNE GTS: STERKER, SNELLER EN STRAKKER

                                      ​Geen nieuwe of vernieuwde Porsche zonder een schier oneindige lijst motorversies. Dat geldt ook voor de vernieuwde Porsche Cayenne. De voorlopig nog grootste SUV van Porsche was er al in heel wat smaken en daar komt er nu een bij: de GTS.


                                      De medio 2023 vooral op technisch vlak grondig gefacelifte Porsche Cayenne is er net als voor de bijsnijsessie weer in twee carrossserievarianten. Hij is er als simpelweg Cayenne én als Cayenne Coupé met een vanaf de B-stijl rap omlaag duikende daklijn. Beide varianten zijn al in heel wat motorversies te bestellen. Het Cayenne-avontuur begint bij de basiversies met 353 pk sterke V6, er zijn Cayennes S met 474 pk krachtige V8, er zijn 470 pk sterke plug-in hybride E-Hybrids, 519 pk krachtige Cayenne S E-Hybrids en zelfs 739 pk krachtige Turbo E-Hybrids. Begin je het overzicht kwijt te raken? Berg je dan maar. Er komt namelijk nog een versie bij.

                                      Maak kennis met de vernieuwde Porsche Cayenne GTS. Voor de facelift had de Cayenne GTS een 460 pk sterke 4.0 V8 en ook deze vernieuwde versie heeft weer een dikke achtcilinder met twee turbo's. Ditmaal brengt die 4.0 echter 500 pk op de been. Hoe je de GTS moet plaatsen? Zie het als de motorversie die het gat opvult tussen de Cayenne S en de Cayenne Turbo E-Hybrid, al is het uiteraard geen plug-in hybride. Het maximumkoppel bedraagt 660 Nm. Deze krachten worden via een aangepaste Tiptronic S-automaat met acht versnellingen over de wielen verdeeld. Het resultaat? Een 0-100-sprint in 4,4 tellen en een topsnelheid van 275 km/h.

                                      Sterker, maar ook strakker

                                      Geheel volgens traditie is de GTS niet alleen iets sterker dan de S-modellen, maar vooral strakker en dynamischer. Daarmee genieten de Cayenne GTS en Cayenne GTS Coupé van een vleugje Cayenne Turbo GT. Zo zijn de fuseelagers op de vooras van die in Europa niet geleverde variant afkomstig. Van die Turbo GT leent de Cayenne GTS ook het koelsysteem voor de verdeelbak van het vierwielaandrijfsysteem. De negatieve wielvlucht (camber) is daardoor met 0,58 graden vergroot. De GTS'en hebben adaptieve luchtvering met Porsche Active Suspension Management (PASM) én Porsche Torque Vectoring Plus. Alle softwarematige controlesystemen zijn daarbij herzien.

                                      Vanbuiten herken je de Porsche Cayenne GTS - geheel volgens GTS-traditie overigens - onder meer aan z'n donkerder uitgevoerde verlichting rondom, rode remklauwen en zwarte accenten. Het Sport Design-pakket is standaard en alles wat bij dat pakket hoort is ook in het zwart uitgevoerd. Denk bijvoorbeeld aan de wielkastranden. De uitlaateindstukken die voorheen juist in het zwart uitgevoerd waren, herken je nu aan hun bronskleur. De sloffen: antracietkleurige 21-inch RS Spyder Design wielen. De Cayenne GTS Coupé heeft als extraatje onder meer een vast panoramisch glazen dak én een uitschuifbare achterspoiler.






















                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ook de vernieuwde Porsche Cayenne krijgt een GTS-sportversie die zich presenteert als de 500 pk sterke lightversie van de extreme Turbo GT.
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment

                                        Working...
                                        X