Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes E-Klasse (2023)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Mooie klassieke lijn wel. Maar zo'n interieur, ik kan daar toch maar niet aan wennen.
    Djeezes wat een glasplaat.
    Totale overkill voor mij.

Comment

New 2024 Mercedes E-Class! First look at HUGE Changes outside and in!
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Ik was al fan van de S- en C-klasse, maar deze E doet het nog net iets beter. Echt een heel mooi auto alweer. Daarom vind ik het des te meer zonde dat je dit niet als EV kan kopen, en je verplicht bent zo'n lelijk EQ-scharminkel te kopen als je elektrisch wil rijden.
        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

hoop toch echt voor mercedes dat de gewenningsfactor zijn werk nog wat gaat doen voor de eq-modellen...en dat bereik je aar natuurlijk door er wat van te kunnen slijten...lijkt toch niet te lopen zoals gehoopt

hoewel de auto op parkings toch veel meer als ooit verwacht een magneet is

Comment

NEW Mercedes E Class | Better than S Class? | Full Review Interior Exterior

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

dat front lijkt toch sterk op die EQ modellen met dat lelijke zwarte vlak tussen de grote grill en de koplampen (die ook veel minder vind dan de W213)
              intressant toch wel dat nieuws van de E63 die een 6 cilinder zou worden... dat wil zeggen dat AMG aan een 3 liter 6 cilinder aan het werken is!
              een 63 model met de AMG tuned V6 uit de vorige 43 modellen zouden ze nooit verkocht krijgen aangezien die niet door 1 persoon gebouwd is
              lets have some more member berries

Comment

Bij de plugins een koffer van 370l…. Dat is kleiner dan bij een Golf, en dat in een auto van bijna 5m lang.

Next…..

Comment

Comment

Chinese L-versie:

2024 Mercedes E-Class L Revealed Stretching Ahead Of Its Debut In China

The Chinese-spec long-wheelbase variant of the E-Class will serve as a cheaper alternative to the flagship S-Class

Comment

Mercedes E-Klasse im Test (2023) Das musst du über den NEUEN wissen! Review | Preis | Plug-in Hybrid

Comment

Mercedes-Benz E-klasse (2023) - Eerste kennismaking

Comment

2024 Mercedes E-Class vs BMW 5 Series comparison with i5 vs EQE

Comment

MERCEDES-BENZ E-KLASSE ESTATE: MINDER BAGAGERUIMTE, TOCH RUIMER

RIANTER ZITTEN HEEFT EEN PRIJS

​De splinternieuwe Mercedes-Benz E-klasse kennen we tot op heden enkel als Limousine, maar natuurlijk komt er ook weer een lekker ruime E-klasse Estate. Die is er nu. Wat blijkt? Hij is iets langer dan zijn voorganger, maar biedt toch enkele liters minder bagageruimte.

Vooropgesteld: de nieuwe Mercedes-Benz E-klasse Estate is bepaald geen model waarin je om vermogen verlegen zit. Maar zo ruim als de E-klasse Estate ooit was, wordt het niet meer. De vorige generatie schopte het zonder neergeklapte achterbank tot 640 liter en de voorganger daarvan - de S212 - slokte maar liefst 695 liter op. Deze splinternieuwe Mercedes-Benz E-klasse lust met de achterbank omhoog 640 liter en heeft daarmee een minder overdadige bagageruimte dan zijn twee voorgangers. Dat is opvallend, aangezien de nieuwe E-klasse Estate met een wagenlengte van 4,95 meter enkele millimeters groter is dan de stationwagon die hij vervangt. Daarnaast is de E-Estate bijna drie centimeter breder en heeft hij een ruim twee centimeter grotere wielbasis dan voorheen.

Zo ruim als de E-klasse Estate twee generaties terug was, wordt het nooit meer.

Tijdens de generatiewissel zijn dus wat liters verloren gegaan. Net als bij Limousine komen de extra centimeters die de nieuwe E-klasse Estate wint ten opzichte van het vorige model vooral ten goede aan de passagiers op de achterbank. Gooi je de achterbank plat, dan profiteer je wél van zijn iets grotere formaat. Met - overigens in ongelijke delen - neergeklapte achterbank slurpt de nieuwe station-E tot 1.830 liter aan materiaal op. De vorige bleef met neergeklapte achterbank op 1.820 steken. Net als eerder moet je met plug-in hybride versies genoegen nemen met een kleinere bagageruimte. Door de plaatsing van het accupakket kun je achterin een stekker-E-Estate 460 liter kwijt (-155 liter). Met neergeklapte achterbank lusten de plug-in hybride Estates 1.675 liter.

Voor wie de nieuwste E-klasse Limousine kent zorgt deze Estate op uiterlijk vlak voor weinig verrassingen. Net als de sedan is de E-klasse Estate straks verkrijgbaar met een verlichte grille die doet denken aan de exemplaren die Mercedes-Benz op zijn EQ-modellen schroeft. In de portieren verzonken handgrepen? Van de partij. Net als de vierdeurs-E heeft de Estate achterlichten die zijn ingevuld met naar het Benz-logo verwijzende sterren. Voor het eerst zijn de achterlichten van de Estate visueel met elkaar verbonden.

Ook vanbinnen komt de Estate overeen met de sedan. Dat betekent, tegen meerprijs weliswaar, onder meer de aanwezigheid van het MBUX Supercreen met 12,3-inch instrumentarium, een ruim 14-inch infotainmentscherm en tegen bijbetaling (MBUX Premium Plus) een scherm met een diagonaal van 12,3 inch voor de bijrijder.

De E-klasse Estate komt net als de E-klasse Limousine in diverse lines beschikbaar (Avantgarde, Exclusive en AMG) en op motorenvlak valt nog meer te kiezen. Er komen mild-hybride benzine- en dieselmodellen met viercilinders (E200, E220 d) en een stel plug-in hybride varianten. De Mercedes-Benz E-klasse Limousine is al als E300 e, E300 e 4Matic en E400 e voorgesteld. De E-klasse Estate vooralsnog alleen als E200, E220d en als E300 e. Die plug-in hybride E300 e is daarbij wellicht direct de meest interessante. Hij bestaat uit een 204 pk en 320 Nm krachtige 2.0 viercilinder die de auto samen met een 129 pk krachtig elektrohart een systeemvermogen van 313 pk en 550 Nm oplevert. In 6,5 seconden bereik je er vanuit stilstand een snelheid van 100 km/h mee. Z'n topsnelheid: 227 km/h. Op enkel elektrokracht komt de E-klasse Estate E300 e tot 113 kilometer ver.

Prijzen zijn er op dit moment dan ook niet.

Comment

2024 Mercedes E-Class Estate REVEAL (all-new Wagon / T-Modell)

Comment

Ziet er echt knap uit!

Comment

Ik vind het ook een prachtige tourer. Zal wel weer een 100K en meer wagen worden
                                  Dog mobile - 2007 Mercedes Vito 111Cdi
                                  Daily - 2009 Smart fortwo cdi (van Bobo )
                                  (SOLD) Off road toy - 2007 Suzuki Jimny ddis

Comment

blijkbaar hebben hebben ze tik tak in de E gestoken. comfort optie om de kleine kinderen stil te houden zeker :p
                                    lets have some more member berries

Comment

Dat opstaande schermpje met de tellerpartij blijft voor mij toch een afknapper.
                                      freude am fahren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                        blijkbaar hebben hebben ze tik tak in de E gestoken. comfort optie om de kleine kinderen stil te houden zeker :p
                                        Ze zouden er beter de serie 'Criminal Minds' insteken, dat past beter bij hun huidig imago. Op een peperduur abootje meer of minder steekt het nu ook niet, dat kunnen ze zo bij een of ander nutteloos optiepakket zwieren

Comment

edit.

Comment

Working...
                                          X