MCLAREN 750S DOET 720S VERGETEN: 750 PK OP 1.200 KILO
IN 4 TELLEN DE NEUS OMHOOG
Nog altijd onder de indruk van de 720S die McLaren in 2017 presenteerde? Dan ga je smullen van deze nieuwe McLaren 750S. Die is in elk opzicht een tandje beter.
De McLaren 720S vindt opvolging in deze 750S en hij is er direct als coupé en als open Spider. Maar om een volledig nieuw model gaat het overigens niet. Feitelijk hebben te maken met een gemoderniseerde McLaren 720S. Dat model maakte zes jaar geleden zijn debuut. Grofweg 30 procent van de onderdelen van de 750S is volledig nieuw.
McLaren 750S
De McLaren 750S heeft net als de 720S een koolstofvezel basis. Hij legt onderaan de streep 30 kilo minder in de schaal dan de 720S. Achter de voorstoelen ligt net als in de 720S een 4.0 V8, maar die machine is in de 750S iets krachtiger. Zijn modelnaam verraadt het formaat van zijn spierballen: 750S en 800 Nm. Die krachten vinden hun weg via een zeventraps automaat met nieuwe bakverhoudingen naar de achterwielen. Hij sprint in 2,8 tellen naar 100 km/h en beukt in slechts 7,2 tellen richting 200 km/h. De open McLaren 750S Spider is 49 kilo zwaarder dan de dichte en heeft voor de 0-200-sprint slechts een tiende langer nodig.
McLaren heeft de aerodynamica verbeterd, wat de 750S volgens de Engelsen meer downforce en een betere balans moet opleveren dan de 720S. De spoorbreedte voor is met 0,6 centimeter vergroot en hij heeft nieuwe dempers en ProActive Chassis Control III. Het systeem dat de neus van de 750S omhoog laat komen - handig bij verkeersdrempels - werkt sneller dan ooit. In 4 tellen gaat de neus van zijn laagste naar hoogste stand. Bij de 720S duurde dat tafereeltje 10 seconden. De 750S heeft standaard koolstofvezel kuipstoelen en de lichtste wielen die McLaren ooit onder een productiemodel schroefde.
McLaren 750S Spider.
Zijn er ook uiterlijke wijzigingen? Zeker. De McLaren 750S heeft een nieuwe voorbumper en de openingen rond de koplampen zijn iets anders van vorm en iets kleiner. Ook aan de achterzijde is de 750S van de 720S te onderscheiden. De twee van elkaar afstaande knalpijpen maken plaats voor centraal in de bips geplaatste exemplaren. Daarbij is ook het achterdek licht gewijzigd.
In het binnenste past McLaren de overkapping van het digitale instrumentarium aan, er zijn nieuwe materialen en de schermen achter het stuurwiel en in de middenconsole zijn aangescherpt. Op termijn komt er van de 750S waarschijnlijk een krachtiger LT-versie.
Bron: Autoweek
IN 4 TELLEN DE NEUS OMHOOG
Nog altijd onder de indruk van de 720S die McLaren in 2017 presenteerde? Dan ga je smullen van deze nieuwe McLaren 750S. Die is in elk opzicht een tandje beter.
De McLaren 720S vindt opvolging in deze 750S en hij is er direct als coupé en als open Spider. Maar om een volledig nieuw model gaat het overigens niet. Feitelijk hebben te maken met een gemoderniseerde McLaren 720S. Dat model maakte zes jaar geleden zijn debuut. Grofweg 30 procent van de onderdelen van de 750S is volledig nieuw.
McLaren 750S
De McLaren 750S heeft net als de 720S een koolstofvezel basis. Hij legt onderaan de streep 30 kilo minder in de schaal dan de 720S. Achter de voorstoelen ligt net als in de 720S een 4.0 V8, maar die machine is in de 750S iets krachtiger. Zijn modelnaam verraadt het formaat van zijn spierballen: 750S en 800 Nm. Die krachten vinden hun weg via een zeventraps automaat met nieuwe bakverhoudingen naar de achterwielen. Hij sprint in 2,8 tellen naar 100 km/h en beukt in slechts 7,2 tellen richting 200 km/h. De open McLaren 750S Spider is 49 kilo zwaarder dan de dichte en heeft voor de 0-200-sprint slechts een tiende langer nodig.
McLaren heeft de aerodynamica verbeterd, wat de 750S volgens de Engelsen meer downforce en een betere balans moet opleveren dan de 720S. De spoorbreedte voor is met 0,6 centimeter vergroot en hij heeft nieuwe dempers en ProActive Chassis Control III. Het systeem dat de neus van de 750S omhoog laat komen - handig bij verkeersdrempels - werkt sneller dan ooit. In 4 tellen gaat de neus van zijn laagste naar hoogste stand. Bij de 720S duurde dat tafereeltje 10 seconden. De 750S heeft standaard koolstofvezel kuipstoelen en de lichtste wielen die McLaren ooit onder een productiemodel schroefde.
McLaren 750S Spider.
Zijn er ook uiterlijke wijzigingen? Zeker. De McLaren 750S heeft een nieuwe voorbumper en de openingen rond de koplampen zijn iets anders van vorm en iets kleiner. Ook aan de achterzijde is de 750S van de 720S te onderscheiden. De twee van elkaar afstaande knalpijpen maken plaats voor centraal in de bips geplaatste exemplaren. Daarbij is ook het achterdek licht gewijzigd.
In het binnenste past McLaren de overkapping van het digitale instrumentarium aan, er zijn nieuwe materialen en de schermen achter het stuurwiel en in de middenconsole zijn aangescherpt. Op termijn komt er van de 750S waarschijnlijk een krachtiger LT-versie.
Bron: Autoweek
Comment