Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5 Serie / i5 (2023)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
    Heb de laatste jaren serieus wat testritten afgewerkt met EV's en telkens kom ik van een magere reis terug, iedereen maar beweren wij hebben een EV die even sportief rijdt zoals één met verbandingsmotor maar telkens toch een ander gevoel.

    Tesla model S was voor mij een saaie bedoening, idem de I-pace, EQC, taycan, Eletre...

    Enige wagen die mij wel erg sportief reed was de Gt E-tron RS en dan nu ook de BMW i5m60, vond ook de gewone i5 (met m onderstel) sportiever rijden dan bovenstaande maar de m60 was wel gruwelijk goed, schitterend onderstel!
    Alles in de wagen voelde ook sportief aan, echt knap M-stuur, weggedrag, ect... heb deze wagen ook getest in regenweer en omg was heerlijk om door bochtige wegen te scheuren en probeerde de limieten op te zoeken maar heb deze niet gevonden, ok door de 4wd mss minder speels maar ben nu ook geen drifter.

    Dus vooral de i5m60 kon mij bekoren, zit momenteel in onderhandeling maar loopt nogal stroefjes, 3% korting
    Ik ben wel benieuwd naar je definitie van 'sportief rijgedrag'.
    Ik ken buiten de circuits echt geen plaatsen meer waar je enigszins binnen de wettelijke regels de grenzen van de grip kan opzoeken. (tenzij op een rotonde :-) )

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

      Ik ben wel benieuwd naar je definitie van 'sportief rijgedrag'.
      Ik ken buiten de circuits echt geen plaatsen meer waar je enigszins binnen de wettelijke regels de grenzen van de grip kan opzoeken. (tenzij op een rotonde :-) )
      Gewoon feeling met de wagen, asfalt,...
      Een wagen die bij bochten niet overhelt, liefst hardere vering met directe stuurinput, zo weinig mogelijk hulpsystemen, als je al eens snel rijdt dat je ook echt dat gevoel hebt.
      Ben ook meer fan van sportievere zetels ipv. comfort.

      Om van V6 en V8 motoren over te schakelen naar EV is toch een grote stap voor mij en eens je die pk's gewoon bent kan je niet meer zonder.

      Moest ik bovenstaande niet in rekening houden kocht ik gewoon een Tesla.

      Comment


      • #43
        Wat pk's betreft is het toch simpel om een EV te kiezen die sneller is, zeker een Model S...
        En weinig auto's halen het acceleratievermogen van een Model 3 performance, tenzij je de prijs verdubbelt.

        Wat hulpsystemen betreft, daar heb je gelijk, maar ik zou toch niet graag met 700pk een bocht induiken zonder een "engelbewaarder".

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
          Wat pk's betreft is het toch simpel om een EV te kiezen die sneller is, zeker een Model S...
          En weinig auto's halen het acceleratievermogen van een Model 3 performance, tenzij je de prijs verdubbelt.

          Wat hulpsystemen betreft, daar heb je gelijk, maar ik zou toch niet graag met 700pk een bocht induiken zonder een "engelbewaarder".
          Ja die 700 PK gaan we zeker nodig hebben in de toekomst

          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
            Wat pk's betreft is het toch simpel om een EV te kiezen die sneller is, zeker een Model S...
            En weinig auto's halen het acceleratievermogen van een Model 3 performance, tenzij je de prijs verdubbelt.
            Denk niet dat hij het meeste vermogen zoekt?

            De Model S zal wel winnen aan de lichten, maar er is nog zoveel meer qua rij ervaring en gevoel...

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten

              Denk niet dat hij het meeste vermogen zoekt?

              De Model S zal wel winnen aan de lichten, maar er is nog zoveel meer qua rij ervaring en gevoel...
              maar daarvoor moet je je Musk brilletje afzetten , en dat blijkt nogal moeilijk voor Tommie.... een Tesla en leuke ophanging ... wat een grap is dit...

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten

                maar daarvoor moet je je Musk brilletje afzetten , en dat blijkt nogal moeilijk voor Tommie.... een Tesla en leuke ophanging ... wat een grap is dit...
                Wel... ik heb een jaar met een 5 gereden, dat was ook geen leuke ophaning. Boven de 200 had je aan 1 rijstrook niet voldoende.
                Mijn Volvo V90 stuurde een pak scherper, en de Y voelt ook enorm stabiel en scherp aan, maar minder comfortabel.

                Ik sta enorm open voor andere merken, het bewijs is dat ik nog nooit 2 keer na elkaar hetzelfde merk gekozen heb...

                Een i5 staat momenteel niet op mijn lijstje omdat ik hem te lang vind. Ik zoek bij een auto geen sportiviteit, wel comfort en ruimte.
                Last edited by Tommie1; 14/11/2023, 14:44.

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                  Wel... ik heb een jaar met een 5 gereden, dat was ook geen leuke ophaning. Boven de 200 had je aan 1 rijstrook niet voldoende.
                  Mijn Volvo V90 stuurde een pak scherper, en de Y voelt ook enorm stabiel en scherp aan, maar minder comfortabel.

                  Ik sta enorm open voor andere merken, het bewijs is dat ik nog nooit 2 keer na elkaar hetzelfde merk gekozen heb...

                  Een i5 staat momenteel niet op mijn lijstje omdat ik hem te lang vind. Ik zoek bij een auto geen sportiviteit, wel comfort en ruimte.
                  Idem, ik heb ook nog nooit 2x hetzelfde merk gekocht. Dus zal voor mij 1ste x bmw zijn. Ieder heeft zijn eigen voorkeur als comfort en ruimte uw ding zijn dan moet je eerder naar de i7 gaan.

                  btw. heb mijn bestelbon getekend!
                  Last edited by Schnippy; 17/11/2023, 00:12.

                  Comment


                  • #49
                    all-new Mercedes E-Class W214 vs BMW 5 Series G60 comparison REVIEW
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten

                      Idem, ik heb ook nog nooit 2x hetzelfde merk gekocht. Dus zal voor mij 1ste x bmw zijn. Ieder heeft zijn eigen voorkeur als comfort en ruimte uw ding zijn dan moet je eerder naar de i7 gaan.

                      btw. heb mijn bestelbon getekend!
                      Proficiat! Ik ben benieuwd naar je ervaring.

                      Een i7... ga ik nooit kopen. Ik wil altijd een "hatchback' of station wagon, zodat je eens een groter object kan vervoeren.
                      Een i7 is gewoon véél te lang met zijn 5m40 of zo... en... het is wel een ander budget.


                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                        Proficiat! Ik ben benieuwd naar je ervaring.

                        Een i7... ga ik nooit kopen. Ik wil altijd een "hatchback' of station wagon, zodat je eens een groter object kan vervoeren.
                        Een i7 is gewoon véél te lang met zijn 5m40 of zo... en... het is wel een ander budget.

                        Normaal nemen we ook altijd een station wagon als 1ste wagen, deze i5 zal als eerste dienen voor korte afstanden maar op reis zal ik er normaal niet mee gaan. Kan zijn dat ik spijt heb dat'k niet voor de break gegaan ben maar kan altijd nog switchen moest het zover zijn, bmw zit goed in overnames van eigen wagens.

                        Comment


                        • #52
                          Congratzz Schnippy! Prachtige auto, veel plezier ermee.
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #53
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #54
                              BMW 520i (G60) rijtest: hoe goed is de instapper?
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #55
                                BMW i5 vs. Mercedes-Benz EQE - Dubbeltest



                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #56
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #57
                                    Toch een dikke afknapper door de beperkte ruimte achterin, en dan de bediening met de knop…
                                    En dat terwijl deze nu meer dan 5m lang is.

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                      Toch een dikke afknapper door de beperkte ruimte achterin, en dan de bediening met de knop…
                                      En dat terwijl deze nu meer dan 5m lang is.
                                      Klopt, nu heb ik c43 en moet zeggen verschil achteraan is niet erg groot, nuja bij mijn c klasse heb je wel meer ruimte dan normaal door de performance seats die erg dun zijn en je enkele cm's knieruimte wint maar de 5 reeks is dus maar ietsje ruimer, voor ons voldoende. Tijdens de testrit erg weinig die knop gebruikt, denk dat dit vooral iets is voor mensen die overstappen van de vorige generatie 5reeks. Waarom knop gebruiken als je touchscreen hebt?

                                      Bericht gekregen dat de mijne geproduceerd is en ergens in februari de dealer zal bereiken.

                                      Comment


                                      • #59
                                        Wat te kopen als particulier?
                                        Een 520I of een I5 40?
                                        Jaarlijks 8000km,prijsverschil 10000€ + 2000€ voor een laadpaal.
                                        Prijsverschil verzekering en omnium 450€
                                        Herverkoopwaarde 520I binnen 5 jaar?
                                        Ik weet het niet meer...

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door zeramed Bekijk Berichten
                                          Wat te kopen als particulier?
                                          Een 520I of een I5 40?
                                          Jaarlijks 8000km,prijsverschil 10000€ + 2000€ voor een laadpaal.
                                          Prijsverschil verzekering en omnium 450€
                                          Herverkoopwaarde 520I binnen 5 jaar?
                                          Ik weet het niet meer...
                                          Het dilemma voor veel particulieren momenteel. Moeilijk!

                                          Ik zou zeker nog voor de 520i gaan maar in jouw geval is dat misschien toch anders met slechts 8000 km per jaar. Hoelang denk je ermee te rijden?

                                          Wat zijn de kortingen momenteel bij BMW? Zo weinig mogelijk zeker voor particulieren, zoals bij Mercedes tegenwoordig
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X