Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5 Serie / i5 (2023)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Het dilemma voor veel particulieren momenteel. Moeilijk!

Ik zou zeker nog voor de 520i gaan maar in jouw geval is dat misschien toch anders met slechts 8000 km per jaar. Hoelang denk je ermee te rijden?

Wat zijn de kortingen momenteel bij BMW? Zo weinig mogelijk zeker voor particulieren, zoals bij Mercedes tegenwoordig
    Van de nieuwe 5 hebben ze geen 'overstocks', dus de korting zal klein zijn.

Op een EQE kan je meer krijgen.

Comment

Waarom denken zovelen dat ze over x aantal jaren hun ice niet meer kwijt krijgen aan de straatstenen ? Voorbeeldje, mijn 25j. neefje is autoliefhebber en het laatste wat die zich zal kopen is een elektrische wagen. En die mening delen veel van zijn jonge vrienden. Dus tezamen met oude zakken (zoals ik) die daar nog niet klaar voor zijn zal er ook na 2035 een markt bestaan voor ice voertuigen.

Comment

Het dilemma voor veel particulieren momenteel. Moeilijk!

Ik zou zeker nog voor de 520i gaan maar in jouw geval is dat misschien toch anders met slechts 8000 km per jaar. Hoelang denk je ermee te rijden?

Wat zijn de kortingen momenteel bij BMW? Zo weinig mogelijk zeker voor particulieren, zoals bij Mercedes tegenwoordig
        7% korting op basisprijs + een kleine 2500€salonkorting.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
          Waarom denken zovelen dat ze over x aantal jaren hun ice niet meer kwijt krijgen aan de straatstenen ? Voorbeeldje, mijn 25j. neefje is autoliefhebber en het laatste wat die zich zal kopen is een elektrische wagen. En die mening delen veel van zijn jonge vrienden. Dus tezamen met oude zakken (zoals ik) die daar nog niet klaar voor zijn zal er ook na 2035 een markt bestaan voor ice voertuigen.
          Mijn kinderen zitten in het andere kamp. Ze kunnen zich niet meer voorstellen om nog een ICE te kopen of te kiezen als firmawagen.
          Mijn jongste zoon wil zelf geen auto omdat hij in Brussel woont. Hij gebruikt Cambio en wil alleen electrische auto's.

MAar waarom zou je als autoliefhebber niet electrisch kunnen rijden?

We zullen allebei wel wat gebiased zijn zeker...

Feit is, tegen 2035 zullen de autobouwers geen ICE's meer produceren omdat ze zelf klimaatneutraal willen en moeten zijn inclusief de uitstoot van de auto's die ze verkocht hebben.
          Heel veel bedrijven willen 100% klimaatneutraal zijn in 2040, dus daar komt geen ICE meer binnen, en alle logistiek moet electrisch, inkomend en uitgaand.

Anders krijgen die bedrijven gewoon geen leningen meer of worden hun aandelen niet meer gekocht.
          En in 2035 zal je de meeste steden (of regio's) gewoon niet meer binnen mogen met een ICE.

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

BMW i5 eDrive40 (2024) - Wat is de range in de winter? - REVIEW
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

BMW i5 eDrive40 (2024) - Wat is de range in de winter? - REVIEW
                Der zijn veel betere opties op de markt ivm. range. Voor mij geen issue anders had ik deze ook niet aangekocht. Heb Harry zijn review bekeken en ben het met hem eens dat de wagen overpriced is voor de beperkte range maar voor de rest niet. De wagen rijdt wel erg goed in vergelijking met andere ev's van topmerken, het digitale interface vind'k wel een vooruitgang begrijp wel als car reviewer dat je te lang moet zoeken naar alles maar ik heb 2 testritten gemaakt en 2de x vond ik alles al zeer snel dus is kwestie van gewoon worden.

Zijn omperking ivm waarde dropping zou kunnen maar heb een goede lease deal kunnen maken met hoge restwaarde dus vermoedelijk koop ik die na leasing dan niet over.

Comment

En hoppa, de Touring is ook al gelekt

Comment

Mijn mening omtrent deze wagen na testritten is feite identiek als de review van deze man (vond review van Harry hierboven vooral lachwekkend) :

Comment

Comment

Comment

The all-new BMW 5 Series Touring G61 is now a Shooting Brake! REVEAL REVIEW with i5

Comment

Comment

Persoonlijk vind'k berline mooier, bij vorige modellen vond'k touring mooier.

Comment

Comment

Vergelijk een bmw met een camry of sonata en hij blaast zijn concurrenten weg alsof het speelgoed is...vergelijk een elektrische bmw met zijn Aziatische concurrenten en enkel de hoge prijs valt op... heb met 5 en i5 gereden,voor mij niet dat bmw gevoel dat je van e12 tot g30 hebt...
                                  volvo,Mercedes en audio waren hun spirit al langer aan het opgeven,volgt nu bmw. Onlangs ook met 760e gereden,is eerder een ls 600h van beleving geworden dan die hemelse g12 6.6 v12 m760li...die wil ik wel ooit nog
                                  BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                    Vergelijk een bmw met een camry of sonata en hij blaast zijn concurrenten weg alsof het speelgoed is...vergelijk een elektrische bmw met zijn Aziatische concurrenten en enkel de hoge prijs valt op... heb met 5 en i5 gereden,voor mij niet dat bmw gevoel dat je van e12 tot g30 hebt...
                                    volvo,Mercedes en audio waren hun spirit al langer aan het opgeven,volgt nu bmw. Onlangs ook met 760e gereden,is eerder een ls 600h van beleving geworden dan die hemelse g12 6.6 v12 m760li...die wil ik wel ooit nog
                                    Heb je al met elektrische aziaten testritten gedaan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten

Heb je al met elektrische aziaten testritten gedaan?
                                      Polestar en XC40 rijden prima hoor.
                                      En mijn Y is ook in Shanghai gebouwd. Die zit prima in elkaar.
                                      Er zijn een paar merken die nu echt goed zijn hoor. Ik denk aan Nio en XPeng. Qua afwerking hebben die niet veel lessen te krijgen.

Comment

Die BYD's zijn anders ook mooi. Al een paar keer bij een dealer in mijn buurt gaan kijken. Prachtige karren en nog redelijk betaalbaar ook.

Comment

Ik heb al met byd en ionic 5 gereden,nooit zal ik ze kopen, nooit of te nimmer....maar eerlijk? Ze zijn op gelijk niveau van de bmw's en vw's. Ale,tenzij de bmw een verbrandingsmotor heeft want die uigebalanceerdheid in rijden vind je enkel in mindere mate bij jag,alfa of een oude rhonda
                                          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Working...
                                          X