Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lexus LBX (2024)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Klopt dat dan niet misschien?
    Niet als je 40k gaat uitgeven voor een auto in formaat Yaris...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
      Niet als je 40k gaat uitgeven voor een auto in formaat Yaris...
      Dat topic gaat niet over mij hé maar over iets wat algemeen geweten is.

Maja, iedereen koopt toch wat 'm wil hé en ik denk niet dat jij zo maar al kunt oordelen of die auto zijn geld waard is. Maja, Lexus is van Toyota natuurlijk en daar wringt het schoentje

Wel de eerste keer dat mijn (eventuele) nieuwe auto zo de wind van voor krijgt hier Ieder zijn mening natuurlijk

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Leg daar een paar euro bij, en je hebt een Tesla 3 of een MG5 EV die gewoon veel meer auto is voor dat geld.
        Het is niet omdat je er rap een MG5 EV achter vermeldt dat het niet opvalt dat je voor de zoveelste keer een Tesla wil opdringen.
        Ik zou zo’n Lexus ook niet kopen (ik rijd zelf met een niet-Tesla-EV ), maar het is ten eerste al een veel mooier ding dan eender welke Tesla, ten tweede begrijp ik Jocar’s keuze voor een hybride en ten derde mag hij zijn geld uitgeven aan wat hij wil.

Comment

• Voor mij slaat de klepel in de prijs van Lexus t.o.v. Toyota iets te ver door, dat is mijn enige heikele punt ermee.

Verder zitten we op een forum voor (en met?) autoliefhebbers. Dat zijn bij uitstek mensen die vaker niet dan wel rationele beslissingen maken wanneer het gaat over de aankoop van een wagen. Als alles rationeel was, dan werden er geen sportauto's meer verkocht om rond te tuffen in België, want die horen thuis op circuit. Lekker doen waar je zin in hebt met je eigen geld.

Comment

• En trouwens voor de tegenstanders, ik heb nog niks gekocht hé. Als de proefrit tegenvalt zal het sowieso iets anders worden.

Maar ik hoor weinig negatieve dingen van Lexus, in elk tevredenheidsonderzoek scoren ze topcijfers, vandaar ook mijn keuze en deze vind ik, op foto toch, ook nog superknap. Vandaar mijn haast om dat ding nu eindelijk te zien te krijgen, aankoop en levering hebben tijd

Duur idd, maar een A-klasse zoals nu is ook geen 50k € waard en zo kan ik nog wel wat doorgaan....

Eerst nog wat van mijn laatste Mercedes genieten
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Eerst nog wat van mijn laatste Mercedes genieten
              Ge gaat de rammelende ketting missen!

Comment

• Je moet vooral doen waar je zin in hebt Jocar, is dat een Lexus LBX kopen, dat moet je dat maar lekker doen (op z'n Hollands )

Heb het topic wat gevolgd, ik merk heel veel passie en zin in deze wagen bij jou, ik herken het, een beetje wat ik had met de nieuwe Civic waarbij dan uiteindelijk de voorwaarden tegensloegen en ik een andere weg ben uitgegaan (waar ik ook content mee ben!)

Maar als je al overtuigd bent van een product is dat al heel wat.
                Het is zelfs super fijn heel jouw aankoopproces te kunnen volgen hier, alsof we hier allemaal ook tot de aankoop overgaan
                2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Ge gaat de rammelende ketting missen!
                  Idd! En vooral de lekkere koffie en vriendelijke support bij de 'supercompetente' dealers met hun 'hoogtechnical experts' Sorry, Belgische stealers

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
                    Je moet vooral doen waar je zin in hebt Jocar, is dat een Lexus LBX kopen, dat moet je dat maar lekker doen (op z'n Hollands )

Heb het topic wat gevolgd, ik merk heel veel passie en zin in deze wagen bij jou, ik herken het, een beetje wat ik had met de nieuwe Civic waarbij dan uiteindelijk de voorwaarden tegensloegen en ik een andere weg ben uitgegaan (waar ik ook content mee ben!)

Maar als je al overtuigd bent van een product is dat al heel wat.
                    Het is zelfs super fijn heel jouw aankoopproces te kunnen volgen hier, alsof we hier allemaal ook tot de aankoop overgaan
                    We gaan zien hé Speedy, stay tuned!

Comment

Je gaat dus 40k uit geven voor een auto die zo groot is als een Yaris... maar met een Lexus badge... met amper 130pk...

Voor dat geld heb je een goede (recente tweedhandse) EV die veel beter zijn waarde zal houden, en per kilometer veel meer rijplezier zal geven, en minder gaat kosten aan energie..

Zo zijn er mensen die 150k uitgeven, wetende dat ze (opnieuw) vaak in panne zullen staan.
                      Die hebben ook hun redenen zeker? :-)

Wie iets koopt en waarom, het kan verschillen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 993TURBO Bekijk Berichten

Zo zijn er mensen die 150k uitgeven, wetende dat ze (opnieuw) vaak in panne zullen staan.

Klopt, en goedkoper zal autorijden zeker nooit meer worden, integendeel

Comment

Dat topic gaat niet over mij hé maar over iets wat algemeen geweten is.

Maja, iedereen koopt toch wat 'm wil hé en ik denk niet dat jij zo maar al kunt oordelen of die auto zijn geld waard is. Maja, Lexus is van Toyota natuurlijk en daar wringt het schoentje

Wel de eerste keer dat mijn (eventuele) nieuwe auto zo de wind van voor krijgt hier Ieder zijn mening natuurlijk
                          Ik heb in sé niks tegen Toyota, alleen vergelijk ik graag, en dan vind ik deze Lexus gewoon heel duur voor wat je krijgt.

En ja, dan spreek ik dikwijls over Tesla, omdat je daar zo veel meer krijgt voor je geld, en het een heel,pak toekomstbestendiger is.
                          Maar er zijn nu nog goede EVs op de markt, of op de markt aan het komen. En dan denk ik idd aan MG, Citroen eC3, en ik hoop dat de id2, de Renault 4 en 5 en de Tesla 2 ook gewoon goede auto’s worden voor een scherpe prijs.

China wijst de weg, en daar is de gemiddelde verkochte EV nu 11000€ goedkoper dan de gemiddelde verkochte ICE.
                          Het gaat gewoon de goede kant op.

Maar misschien reageer ik zo omdat ik het voor mezelf niet meer kan voorstellen een ICE te kopen. Dat tijdperk heb ik afgesloten. Als onze Polo het opgeeft, of er komt een heel goed alternatief voorbij, dan zal het een EV worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 993TURBO Bekijk Berichten

Hoe groter het budget, hoe iraationeler de keuzes, maar dat is een heel andere niche.

Comment

Ik heb in sé niks tegen Toyota, alleen vergelijk ik graag, en dan vind ik deze Lexus gewoon heel duur voor wat je krijgt.
                              Is dat zo niet bij elke niet budget auto? Is mijn A-tje 50k waard, ik heb er nog 36k met korting af voor betaald? Of meer dan 25k voor al die stadsmussen tegenwoordig? enz.

Waarom doet Dacia super zaken momenteel? En terecht.

Comment

Is dat zo niet bij elke niet budget auto? Is mijn A-tje 50k waard, ik heb er nog 36k met korting af voor betaald? Of meer dan 25k voor al die stadsmussen tegenwoordig? enz.

Waarom doet Dacia super zaken momenteel? En terecht.
                                Ik zou voor een A ook geen 36k betaald hebben, en al zeker geen 50k...

Comment

Ik zou voor een A ook geen 36k betaald hebben, en al zeker geen 50k...
                                  Is de nochtans de huidige prijs voor de mijne en je ziet per dozijn rijden in België, hier op ons klein pleintje zijn er zelfs 4

Wel geen particulieren natuurlijk, alleen een autogek zoals mij die het maar niet wil afleren. Mijn zoon is slimmer, totaal geen interesse in auto's, rijdt met een Duster en lacht mij uit

Comment

Maar ik hoor weinig negatieve dingen van Lexus, in elk tevredenheidsonderzoek scoren ze topcijfers, vandaar ook mijn keuze en deze vind ik, op foto toch, ook nog superknap.
                                    Net vandaag stoot ik toevallig op een nieuw Amerikaans tevredenheidsonderzoek en weer dezelfde merken bovenaan

Veel consumenten vragen zich al een hele poos terecht af welk type wagen het meest betrouwbaar is: eentje met een verbrandingsmotor, waar we bakken ervaring mee hebben, of toch een elektrische auto, simpelweg omdat zo’n model over minder onderdelen beschikt? En hoe zit het met hybrides, die het midden houden tussen ‘oud’ en ‘nieuw’? Het Amerikaanse Consumentenonderzoek geeft antwoord op deze prangende vraag.

Comment

• Lijkt mij oa de cementkleur in de video of hoe dat heet, ook niet mis.

Comment

• Voorstelling in Zweden, ook een lekker kleurtje.

Comment

• Benieuwd! Hoeft niet voor mij, zoveel te exclusiever

LEXUS VERWACHT ENORME EUROPESE VERKOOPSTIJGING IN 2024 DOOR LBX

24.000 STUKS BOVENOP DE ‘NORMALE’ VERKOPEN

​Lexus hoopt in Europa zo’n 24.000 LBX-en te verkopen in 2024. Dat zou ten opzichte van vorig jaar een verkoopstijging van zo’n 50 procent betekenen en heel veel nieuwe klanten naar het Japanse luxemerk trekken.

Dat Lexus met de compacte Lexus LBX vooral op Europa mikt, is geen geheim. De auto zit in een voor premiummerken sowieso nog nauwelijks ontgonnen terrein en vindt in het huidige autolandschap eigenlijk alleen de DS 3 en de Volvo EX30 tegenover zich, waarbij die laatste er alleen als EV is en de Lexus juist helemaal niet. Het is naar goed Lexus-gebruik een hybride, die zijn aandrijflijn deelt met de ongeveer even grote Toyota Yaris Cross.

AutoWeek krijgt te horen dat Lexus in 2024 zo'n 24.000 LBX-en hoopt te verkopen in Europa. Met dat aantal zou de LBX een enorm aandeel hebben in de totale Lexus-verkopen in ons werelddeel, en logischerwijs dus ook een gigantische stijging van die verkoopcijfers veroorzaken. De cijfers voor 2023 zijn uiteraard nog niet compleet, maar in 2020 verkocht Lexus in totaal 50.467 auto’s in ons werelddeel. Zomaar de helft erbij, dus! Automotive News merkt wel op dat 2022 een uitzonderlijk slecht jaar was voor Lexus, omdat de Russische activiteiten en verkopen vanwege de oorlog in één klap stopten. De LBX-verkopen zouden dat gemis echter goed kunnen maken, dus er gloort weer hoop voor Lexus in Europa.

Dat de Lexus LBX in zijn eentje zo’n enorme stijging kan veroorzaken, komt natuurlijk ook doordat de auto in een voor Lexus nieuw segment zit en dus geen directe vervanger is van een bestaand model. Hij komt náást het huidige en op zichzelf al lekker actuele SUV-aanbod in het gamma, en zal naar verwachting ook veel vreemd-merkrijders trekken. Tegelijkertijd verwacht de importeur dat een groot deel van de bestaande CT200h-rijders de overstap zal maken. De CT is al even niet meer leverbaar, maar is als de kleinste Lexus tot nu toe wel een soort indirecte voorganger van de LBX. Daarnaast moet de LBX mensen trekken die een Toyota Yaris Cross niet luxueus genoeg vinden, maar een Toyota C-HR te groot achten.

Bron: Autoweek

Comment

Working...
                                          X