Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lexus LBX (2024)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Wow, het zit diep bij jou hoewel ik dat toch ook niet goed begrijp. Als je nu nog een slecht exemplaar of dealer gehad had, maar zo?

    Elk merk zal wel iets niet goed doen zeker? Intussen blijven ze bij Toyota wel de wereldwijde best verkopende constructeur.

    Nuja, ik zal ook blijven bashen op Mercedes stealers. Op die receptie eergisteren waren ook heel wat ex Mercedes klanten die ik mijn verhaal gedaan heb. Moet zeggen, ik heb van die mensen nog ergere dingen over die 'Technical Benz Experts' gehoord
    Maar ok, het feit dat zij daar ondertussen allemaal wegblijven en een Lexus gekocht hebben gaf mij een warm kerstgevoel

    Ieder zijn ding en frustraties zeker

    Ik kan ook nog 10 jaar met die Mercedes doorkarren maar ik ben nu eenmaal een autofreak en wissel graag geregeld eens. Heeft mij al heel wat duiten gekost, hoewel ik steeds een mooie inruilwaarde of verkoopprijs kreeg voor het oude exemplaar. Maar toch, een mens leeft maar 1 keer hé

    Enige voorwaarden zijn voorlopig, een nieuw exemplaar, nog geen EV, zo klein mogelijke taks /BIV en weinig verbruiken (heb ik een sport van gemaakt ondertussen)

    Tja, en die LBX staat mij geweldig aan. Sorry hé
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • Auto keuzes zijn zelden volledig rationeel en al zeker niet die van een petrolhead he. Mensen willen bekeren is daarom ook verloren energie IMO lol

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
        een mens leeft maar 1 keer hé
        Ik was er van overtuigd dat jij een rotsvast geloof in reïncarnatie had.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

          Ik was er van overtuigd dat jij een rotsvast geloof in reïncarnatie had.
          Da's ook mijn overtuiging, zolang ik maar niet terugkom als 'Technical Expert' bij Mercedes
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

            Da's ook mijn overtuiging, zolang ik maar niet terugkom als 'Technical Expert' bij Mercedes
            Juist wel, dan kan je ze daar eens leren hoe het moet van binnenuit.
            Dubbele win, je kan terug Merc rijden met goede service.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
              Juist wel, dan kan je ze daar eens leren hoe het moet van binnenuit.
              Dubbele win, je kan terug Merc rijden met goede service.
              Tja, zo kan je het ook bekijken natuurlijk, had ik nog niet aan gedacht

              Maja, dan moet ik wel gezegend worden met de juiste talenten en net dat ontbreekt bij die gasten, dus...
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                Ik heb 25 jaar geleden een Toyota gehad, en die was toen niet verkeerd. Was een tweedehandsje, en die heeft een paar jaar dienst gedaan, ook nooit mee bij Toyota geweest, maar bij een lokale 'vakgarage'.

                Toyota is gewoon compleet verkeerd met hun strategie. Al 5 jaar zeggen ze dat ze binnen 2 jaar een solid state batterij gaan hebben, en nu er wat meer informatie is, dan gaat het over een paar 10k exemplaren in 2030. Dat is de productie van 1 week bij Toyota.
                Ze maken dan nog eens van die belachelijke statements in hun reclame als : 'de electrische auto die zichzelf oplaadt'. Mijn schoonmoeder gelooft dat dan, en denkt dat daar geen benzine in moet, en niet aan de stekker moet...
                En dan inzetten op waterstof... dat kan nooit de oplossing zijn omdat dat 5 keer zo veel stroom gaat vragen. Ook het fabeltje van 'tanken gaat snel' is bullshit. Na een 20-tal auto's is de ketel leeg, en moet er bijgemaakt worden. 30min wachten op de volgende, terwijl met die stroom voor waterstof voor 1 auto er ondertussen 5 BEV's kunnen opgeladen worden.

                Ik heb niks tegen duurdere auto's, maar zorg dan dat ze compleet zijn zoals een Toyota vroeger was.

                Toyota zit gewoon in de hoek waar de klappen vallen.
                Hopeloos achter op gebied van EV, schijnmaneuvers rond waterstof, dik verlies aan verkoop in China, en dat allemaal omdat ze denken geen EV's te moeten maken terwijl Toyota echt een voortrekker had kunnen zijn. Kodak en Nokia achterna, alleen beseffen ze het nog niet.

                Wat zou ik in de plaats kopen...
                Ik zou ten eerste nog even wachten tot na Nieuwjaar, en dan eens kijken welke EV's met goed bereik en degelijke laadsnelheid te vinden zijn voor een bedrag tussen 35 en 40k. Met de premie zit je dan goedkoper en je hebt een auto waar je in principe 10 jaar mee verder kan. Als onze Polo vandaag begeeft zou ik in Januari een eC3 kopen, of andere tweedehandse EV voor max 20k.

                Nu weet ik dat jij dikwijls naar Polen moet, en dat de laadinfra daar nog slecht is. In jouw geval (en ook omdat je geen tweedehands wil) zou ik nog een jaar of 2 met die Merc doorkarren. Tegen dan is de laadinfrastructuur ook in Polen wat op peil met behult van europees geld dat Tusk wel zal los krijgen, en het aanbod aan EV's zal weer wat rijker zijn.
                Tweedhands wil je niet, maar dat zou de keuze nog wat kunnen verhogen, zeker als we 2 jaar verder zijn.



                Ik heb recent gelezen dat ze bij Toyota hun kar aan het keren zijn en dat er heel wat BEV modellen aankomen de komende jaren.

                Neem nu de Volkswagen groep, die moesten ook niks weten van EV's en zijn pas later op de kar gesprongen onder druk van omstandigheden met de sjoemelsoftware affaire en dergelijke. En kijk waar ze nu staan.

                Het is zeker nog niet te laat voor Toyota.
                2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten

                  Ik heb recent gelezen dat ze bij Toyota hun kar aan het keren zijn en dat er heel wat BEV modellen aankomen de komende jaren.

                  Neem nu de Volkswagen groep, die moesten ook niks weten van EV's en zijn pas later op de kar gesprongen onder druk van omstandigheden met de sjoemelsoftware affaire en dergelijke. En kijk waar ze nu staan.

                  Het is zeker nog niet te laat voor Toyota.
                  VW heeft nog altijd dik achterstand, en ze maken stevig verlies op hun EV’s. Ze moeten dus heel erg aan de bak om de kosten te drukken.
                  Maar ook… de iD7 zakt in rang met 48% waar een Tesla en ByD slechts 30% verliezen.
                  En de software van VW is nog altijd zwak.

                  Toyota’s eerste auto is een drama. Niet efficient, traag laden en duur.
                  Toyota blijft gewoon op 4 paarden gokken, IcE, Hybride, H2 en EV. Op hybride gebied zijn ze nog altijd goed en betrouwbaar, maar het is aflopende tech.

                  Maar wat ook niet onderschat mag worden is de achterstand van beide merken op productiesysteem. Door de gigacastings hebben ze honderden minder puntlassen per auto, en dus kunnen ze meer auto’s produceren met minder mensen. Kijk maar eens naar Sandy Munro, die heeft een pak auto’s geanalyseerd en vergeleken.

                  Comment


                  • De toekomst zal het uitwijzen. Ik zou die Japannertjes toch maar niet onderschatten met hun toekomstige EV's. Ondertussen blijven ze zo ook wel de grootste ter wereld blijkbaar
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                      VW heeft nog altijd dik achterstand, en ze maken stevig verlies op hun EV's. Ze moeten dus heel erg aan de bak om de kosten te drukken.
                      Maar ook… de iD7 zakt in rang met 48% waar een Tesla en ByD slechts 30% verliezen.
                      En de software van VW is nog altijd zwak.

                      Toyota's eerste auto is een drama. Niet efficient, traag laden en duur.
                      Toyota blijft gewoon op 4 paarden gokken, IcE, Hybride, H2 en EV. Op hybride gebied zijn ze nog altijd goed en betrouwbaar, maar het is aflopende tech.

                      Maar wat ook niet onderschat mag worden is de achterstand van beide merken op productiesysteem. Door de gigacastings hebben ze honderden minder puntlassen per auto, en dus kunnen ze meer auto's produceren met minder mensen. Kijk maar eens naar Sandy Munro, die heeft een pak auto's geanalyseerd en vergeleken.
                      Toyota is een globaal merk en de wereld koopt niet massaal EV. Je kan hooguit zeggen van merken die niet vol voor EV gaan dat ze Noord-Europa wat links laten liggen in het middenklasse en hogere segment.

                      Deze week nog meeting gehad met wat Duitsers, die zijn ook nog niet om hoor, zelfs niet in de hogere segmenten.

                      Er is ook niks mis om mainstream te mikken met je EV producten en niet de strijd aan te gaan met merken met een andere focus.

                      Ik denk niet dat Toyota veel verkopen gemist heeft door Tesla, ze hebben geen enkel belangrijk model in die klasses en die markten waar Tesla scoort.

                      Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                      '15 Volvo XC60 D3

                      Comment


                      • toyota mist in china toch redelijk wat ev aandeel (25% vd verkoop is ev) en onze europeanen trouwens ook , us-ev markt 10% eu-ev markt 15%

                        en niemand komt in de buurt van de produktie-efficientie van tesla

                        ...vind deze realiteit ook niet zo fijn, maar je kan het zonlicht niet negeren natuurlijk

                        (ik ga het de linksgroene eu-politiek nooit vergeven als we een industrieel kerkhof worden, want 82% vd primaire energie wereldwijd is fossiel en dat veeg je nooit op tijd meer weg, on-mo-ge-lijk en dat weten zij heus ook wel tenminste daar ga ik toch vanuit , kan nooit geloven dat we het zullen redden van wat ze ons voorspellen...maar das naast de auto-kwestie dus ga er ook maar niet op in )
                        Last edited by bobo; 15/12/2023, 22:20.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          toyota mist in china toch redelijk wat ev aandeel (25% vd verkoop is ev) en onze europeanen trouwens ook , us-ev markt 10% eu-ev markt 15%

                          en niemand komt in de buurt van de produktie-efficientie van tesla

                          ...vind deze realiteit ook niet zo fijn, maar je kan het zonlicht niet negeren natuurlijk

                          (ik ga het de linksgroene eu-politiek nooit vergeven als we een industrieel kerkhof worden, want 82% vd primaire energie wereldwijd is fossiel en dat veeg je nooit op tijd meer weg, on-mo-ge-lijk en dat weten zij heus ook wel tenminste daar ga ik toch vanuit , kan nooit geloven dat we het zullen redden van wat ze ons voorspellen...maar das naast de auto-kwestie dus ga er ook maar niet op in )
                          Ik zeg niet dat er geen ev's op de markten zitten waar ze actief zijn, maar zitten ze in de segmenten waar Toyota hun verkopen halen?

                          Wat is hun best verkopende model in Europa en in welk segment verkopen de ev's. Wat kan je naast een model 3 zetten? Een Camry? Die verkoopt nog steeds zeer goed in de markt waar hij voor gemaakt is ...

                          Ik begrijp dat Tesla iets neerzet, maar het is nu toch niet dat ze in alle segmenten van de markt toonaangevend zijn?

                          Een Lexus lbx is een b-segment cross-over, welke b-segment cross-over heeft Tesla?

                          Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                          '15 Volvo XC60 D3

                          Comment


                          • Toyota verkoopt 10 mio auto’s per jaar, en dat met iets van 30-40 modellen, want niet elk model kennen we hoer.
                            Tesla zit ondertussen aan 2 mio auto’s per jaar, en dat hoofdzakelijk met 2 modellen, de S en X zijn echt kleine niches.

                            Misschien hebben ze nuin Europa nog niet veel verloren, maar in China krijgen ze klappen.

                            Je kan dat negeren…. Of wakker worden en iets doen.
                            Heeft Toyota een echte innovatie op de markt gezet na hun Hybrid Synergy drive?
                            En hoe oud is dat nu al?

                            Kodak zag de verkoop van filmpjes ook niet zakken tot 20-30% al digitaal fotografeerde.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                              Moeilijke vraag, ik vind 35-40k voor een auto van het formaat van een Polo gewoon schijteveel geld, en dan verwacht ik meer, zeker als het gaat over een auto die nog op dinosap rijdt.
                              Akkoord als je het rationeel bekijkt. Gelukkig voor de "premium" merken, bekijkt niet iedereen dit zo.

                              Ook akkoord wat rijden op dinosap betreft. Maar ze rijden wel, en blijven rijden. Zonder kosten, zonder miserie. Vaak dé reden waarom iemand (opnieuw) voor Lexus kiest. Best rationele kopers hoor, als je er bij nadenkt

                              Comment


                              • Terug on topic dan maar met het geluid van kwaliteit

                                🔊ASMR / CARSMR proof high-quality steering wheel material in the Lexus LBX, this high-grade leatherette is animal free, lasts longer and has according to To...
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • De slogan dat de auto zichzelf oplaadt heb ik enkel nog maar bij Nissan gezien.

                                  Voor deze prijs en al zeker voor dit merk zouden elektrische stoelen inderdaad standaard moeten zijn.

                                  Velen vinden het veel geld in dit segment maar welke wagen kost tegenwoordig geen geld.
                                  den borre


                                  "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                  Int3x0r
                                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                    De slogan dat de auto zichzelf oplaadt heb ik enkel nog maar bij Nissan gezien.

                                    Voor deze prijs en al zeker voor dit merk zouden elektrische stoelen inderdaad standaard moeten zijn.

                                    Velen vinden het veel geld in dit segment maar welke wagen kost tegenwoordig geen geld.
                                    Ik vind dat gek van die electrische stoelen dat dat hier naar voor komt. Japanners hebben al jaren een ander systeem dan de Europeanen met hun draaiknoppen.

                                    Mijn Honda heeft zeer veel tech aan boord maar ook geen electrische stoelen.

                                    Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

                                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                    '15 Volvo XC60 D3

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                      De slogan dat de auto zichzelf oplaadt heb ik enkel nog maar bij Nissan gezien.

                                      Voor deze prijs en al zeker voor dit merk zouden elektrische stoelen inderdaad standaard moeten zijn.

                                      Velen vinden het veel geld in dit segment maar welke wagen kost tegenwoordig geen geld.
                                      Om te beginnen was dit een pré productie exemplaar waar nog veel aan mankeerde, en voor deze vanafprijs (33,5k €) heb je dat bij de Duitse "premijoems" ook niet. Mijn A-tje kost tegenwoordig bijna 50k € en daar moet ik dat ook nog zelf versleuren. Tenslotte heb ik dat niet nodig vermits er nog nooit iemand anders met mijn auto gereden heeft

                                      En voor deze startprijs zitten er wel dingen op die andere 'premijoem' merken niet standaard hebben, zoals adaptieve cruise control. Dat lijkt mij al belangrijker dan een elektrische stoel
                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                        Ik vind dat gek van die electrische stoelen dat dat hier naar voor komt. Japanners hebben al jaren een ander systeem dan de Europeanen met hun draaiknoppen.

                                        Mijn Honda heeft zeer veel tech aan boord maar ook geen electrische stoelen.

                                        Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk
                                        Waarschijnlijk komt dat gevoel omdat we het al heel lang gewoon zijn van ze wel te hebben.

                                        Tegenwoordig bestaan er weer wagens met raamhendels ook terwijl ik dat al bijna 30 jaar niet meer heb gehad.
                                        den borre


                                        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                        Int3x0r
                                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                        Comment


                                        • Mijn Enyaq kost nieuw 50k + en heeft ook geen elektrische zetels
                                          2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                          2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                          2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                                          Comment

                                          Working...
                                          X