Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lexus LBX (2024)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
    Alsof er hier nog niet genoeg gepalaverd is over de Tesla uitverkoop
    Dan heb ik iets gemist denk ik. De laatste grote prijsverlaging dateert intussen van 2023.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
      Dan heb ik iets gemist denk ik. De laatste grote prijsverlaging dateert intussen van 2023.

Was er onlangs geen actie om een 3 onder de 35k te krijgen voor die premie? Je kon er niet naast lezen anders. Waarom niet? Op een autoforum mag toch ook over de prijs van die dingen gediscussieerd worden.

En wat dan nog, niemand verplicht jou om als welgekende Tesla fanboy en fervent Lexus-Toyota hater die bewuste topics ook te bezoeken hé.
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Ik haat Toyota helemaal niet. Ik blijf gewoon beweren dat ze in het algemeen niet klaar zijn voor de electrificatie.

Comment

• De wereld is nog niet klaar voor elektrificatie, en Toyota bouwt nu eenmaal auto's voor de wereld.
          Ik snap dat de minderheid die er wel klaar voor is, vindt dat Toyota achter loopt.
          Maar op het einde van de rit zijn de verkoopcijfers de beste barometer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 993TURBO Bekijk Berichten
            De wereld is nog niet klaar voor elektrificatie, en Toyota bouwt nu eenmaal auto's voor de wereld.
            Ik snap dat de minderheid die er wel klaar voor is, vindt dat Toyota achter loopt.
            Idd, dat lijkt mij een juiste conclusie momenteel.
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

De wereld is nog niet klaar voor elektrificatie, en Toyota bouwt nu eenmaal auto's voor de wereld.
              Dat dachten ze bij Kodak en Nokia ook.

De EU heeft de berekening van de CO2 voor hybrides en vooral plug in hybrides korter bij de realiteit gebracht. Dat speelt enorm in het nadeel van Toyota met hun enorm aandeel aan hybrides.
              En in China verliezen ze ook enorm aan marktaandeel.

2023 was goed voor Toyota, en misschien wordt 2024 ook nog goed, maar daarna wordt het ieder jaar moeilijker.

Comment

En in China verliezen ze ook enorm aan marktaandeel.
                Tesla ook trouwens, wereldwijd zelfs en al zeker in China

Tesla, de elektrische autobouwer, blijft in zwaar weer verkeren. Na de Verenigde Staten volgen nu ook prijsverlagingen in China, Duitsland en andere landen. Tesla raakt zijn auto's steeds moeilijker kwijt. De EV-markt heeft het wereldwijd lastig. De doelstelling van Elon Musk om in 2030 om en bij de 20 miljoen auto's te verkopen, komt steeds...

Last edited by Jocar; 29/04/2024, 09:05.

Comment

De wereld is nog niet klaar voor elektrificatie,
                  DIT dus

Comment

Tesla ook trouwens, wereldwijd zelfs en al zeker in China

Tesla, de elektrische autobouwer, blijft in zwaar weer verkeren. Na de Verenigde Staten volgen nu ook prijsverlagingen in China, Duitsland en andere landen. Tesla raakt zijn auto's steeds moeilijker kwijt. De EV-markt heeft het wereldwijd lastig. De doelstelling van Elon Musk om in 2030 om en bij de 20 miljoen auto's te verkopen, komt steeds...

Dit is zeker niet specifiek voor Tesla, elke fabrikant heeft zijn prijzen verlaagd, en ze kunnen dat ook omdat de prijzen van batterijen sneller zakken dan voorzien.
                    Een paar jaar geleden spraken ze van een magische grens van 100$/kWh die moest bereikt worden voor verdere groei.
                    Nu zijn de batterijprijzen (uiteraard voor enorme afnames) al gezakt naar 50-70$/kWh.
                    Op een auto met een batterij van 75 kWh is dat 4000€ KOST verlaging, en dat kan makkelijk leiden tot een prijsverlaging van 6-8000€.

China koopt massaal zelf EV's, en dat levert ze voorsprong op. Als we als europeanen niet snel mee op die trein springen, dan kunnen we de autoindustrie helemaal vergeten.
                    Dan helpt nog meer subsidiëren zelfs niet. Want vergeet niet dat ook de europese bouwers massaal subsidies of belastingskortingen krijgen, of andere voordelen in de vorm van opleidingssteun, gratis terreinen etc.

Comment

• Can we get back on topic here guys.

Moeten nu echt al die topics verzanden in die eco discussies?

Comment

• En eindelijk een zilveren gevonden, allez, denk ik toch Wel best geluid off en ondertiteling on

Comment

En eindelijk een zilveren gevonden, allez, denk ik toch
                          Als dat het zilver niet is, weet ik het ook niet meer

Comment

• Krijg ik Rani erbij of zit die ook in zo'n pakket waar ik maar 1 optie moet van hebben?

Comment

• Ik zei toch on topic blijven Jo..

Al maak ik daar ook graag een uitzondering voor

Comment

• Doordat ze uiteindelijk toch EV moet kiezen is deze afgevallen als mogelijke leaser voor de vrouw.

De verkoper van Lexus gaf ook al aan dat het een kleine ramp betekende voor hen dat deze niet zakelijk meer gereden kan worden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                  De verkoper van Lexus gaf ook al aan dat het een kleine ramp betekende voor hen dat deze niet zakelijk meer gereden kan worden
                                  Idd! Dat dacht ik ook al. Nu voor mij niet gelaten, dan zijn ze ook exclusiever. Zo'n A-klasse als de mijne nu, hier staan er op het plein en naastliggende straat 5 stuks en de mijne, de enige particuliere, nog in de ondergrondse garage Maar ik begrijp wel dat de dealers daar minder mee kunnen lachen

Comment

• Ik weet niet hoe het elders is bij Lexus maar in Turnhout miste ik toch compleet het premium gevoel in die showroom.

Meeste klanten zullen dat wsl ook steeds minder belangrijk vinden maar persoonlijk zou ik dat toch een extra touch vinden als je jezelf als luxe merk profileert.

Comment

• In Hasselt zit dat wel goed, vriendelijke mensen allemaal en mooie verzorgde showroom.
                                      Bij het huidige Mercedes kan ik dat van die vriendelijkheid niet meer zeggen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                        Ik weet niet hoe het elders is bij Lexus maar in Turnhout miste ik toch compleet het premium gevoel in die showroom.

Meeste klanten zullen dat wsl ook steeds minder belangrijk vinden maar persoonlijk zou ik dat toch een extra touch vinden als je jezelf als luxe merk profileert.
                                        Ik vermijd altijd om in die showrooms te komen.
                                        Daar valt toch niks te beleven...

Comment

Ik vermijd altijd om in die showrooms te komen.
                                          Daar valt toch niks te beleven...
                                          Ik vind dat jammer. De beleving gaat er helemaal door weg.

Comment

Working...
                                          X