Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lexus LBX (2024)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
    Je kan ook een volledige zwarte nemen natuurlijk ;-)

    Ik zou toch al eens met een Yaris cross gaan rijden, om te kijken of dit wel opweegt tegen je A.
    Hahahaha, never again!

    Uit de eerste kennismaking reviews blijkt dit toch wel een andere auto te zijn, ook de motor is een verbeterde versie. Er zijn uiteraard overeenkomsten maar ik heb van de Cross al zoveel reviews gelezen en gezien dat ik zeker geen schrik moet hebben. Trouwens Toyota staat ook bekend voor zijn kwaliteit, ik wacht dus wel op de 'real stuff' voor een proefrit

    Meer rust en vermogen

    Als er wel voor een motor-aanduiding zou zijn gekozen, dan zou dat trouwens ‘200h’ zijn geweest. De LBX is vooralsnog namelijk altijd een hybride. Hij is uitgerust met de vernieuwde hybride aandrijflijn die onlangs in de Toyota Yaris is geïntroduceerd, maar dan wel in een wederom fijngeslepen vorm. Een extra balansas moet de 1,5-liter driecilinder fijner doen lopen, terwijl een extra krachtige accu voor meer elektro-ondersteuning zorgt. Dat brengt niet alleen meer rust, maar tevens meer vermogen: 136 in plaats van 130 pk. Het resulteert in een 0-100-tijd van 9,2 seconden, wat voldoende moet zijn voor dit segment. Standaard is de LBX een voorwielaandrijver, maar er komt ook een variant met vierwielaandrijving. Die heeft een elektromotor op de achteras, maar het vermogen blijft gelijk.

    Behalve de aandrijflijn wordt ook het GA-B-platform gedeeld met het Yaris-aanbod van Toyota. Hij staat op dezelfde basis als de Toyota Yaris Cross, maar is zeker geen kopie. De Lexus LBX is 4,19 meter lang, 1,83 meter breed en 1,55 meter hoog en daarmee 2 centimeter langer, 6 centimeter breder en 5 centimeter lager dan een Yaris Cross. Wielbasis en spoorbreedte groeiden eveneens en daarmee is de LBX een breder en wat zelfverzekerder ogend model geworden. Dat gaat samen met de relatief lange neus trouwens wel ten koste van de interieurruimte. Achterin is het voor volwassenen erg krap en de bagageruimte houdt het bij 332 liter, terwijl een Yaris Cross 397 liter kan meezeulen. Evengoed is de LBX op dit vlak nota bene groter dan de UX Hybrid, die dan ook een bijzonder compact laadruimp heeft. Opgeruimd en afgerond.

    De Lexus LBX is speciaal voor Europa ontworpen. Dat betekent dat het de bedoeling is dat wij Europeanen hem mooi vinden, en daarvoor trekt Lexus een opgeruimd, vrij afgerond koetswerk uit de kast. De wielkasten zijn sterk geaccentueerd door een kunststof rand en de wielen zelf meten 17 of 18 inch. Op een aantal essentiële onderdelen introduceert de LBX vrij serieus design-nieuws. Zo is de nog altijd doorlopende lichtbalk op een andere manier vormgegeven en krijgt de traditioneel nogal opvallende ‘Spindle Grille’ een wat subtielere vorm. De koplampen zijn visueel met elkaar verbonden door een zwarte strip en de eigenlijke grille begint lager in de neus.

    Het interieur wijkt hier en daar sterk af van wat we van Lexus gewend zijn. Het dashboard is bijzonder strak, het touchscreen dat daar tegenaan lijkt te leunen zelfs bijzonder vierkant. Het scherm is standaard in de getoonde vorm aanwezig en meet 9,8 inch. Een uiteraard digitaal instrumentarium levert bijstand, terwijl zaken als een head-up display en – typisch Lexus – Mark Levinson-audio tegen meerprijs verkrijgbaar zijn. Met een lagere zit en een hogere middentunnel probeert Lexus een knus cockpit-gevoel te creëren, anders en specialer dan in de Yaris Cross.

    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #82
      How The NEW 2024 Lexus LBX Has Shocked The Entire Industry!
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #83
        2024 Lexus LBX Interior - all colors & specs
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #84
          Toch benieuwd naar de prijs. Zal wsl min. 45k zijn.

          Comment


          • #85
            Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
            Toch benieuwd naar de prijs. Zal wsl min. 45k zijn.
            Nee hoor! Dat geef ik er niet aan, moet ook geen full option hebben. Dingen als een schuifdak, two-tone kleur enz moet ik allemaal niet.

            Zit momenteel wel weer in een 'ik ga misschien toch maar wat langer met mijn A-tje rijden' periode. Het duurt mij allemaal wat te lang en als ik dan begin te piekeren komt bij mij meestal het gezond verstand naar boven

            Hier nog eens de info van Lexus Belgium die ik ontvangen heb:

            PRAKTISCHE INFORMATIE
            • Indicatieve prijzen: vanaf € 35.000 voor de basisversie, ongeveer € 46.900 voor de full option en voor de beperkte reeks 'LBX Original Edition'. Definitieve prijzen in september.
            • Motor: 1.5 hybride 136 pk met 'bipolaire Ni-Mh'-batterij, 0-100 km/u in 9,4 seconden, CO2 WLTP ongeveer 120 g (nog te bevestigen). Dit is een krachtigere versie van de 1.5 HEV-motor die de Yaris en Yaris Cross aandrijft.
            • Afmetingen: +/- 4m20 lang, de grootte van bijvoorbeeld een Yaris Cross.
            • Beschikbare versies/afwerkingsniveaus: verschillende 'atsmospheres' beschikbaar (Elegant, Cool, Relax, Emotion) en een speciale lanceringsversie (‘LBX Original Edition’) beschikbaar in slechts 20 exemplaren voor onze markt. De 'Original Edition’ is alleen beschikbaar via het reservatieplatform.
            • Uw CV(= showroomwagen)/CD(= demowagen): meer info tegen juli, aankomsten voorzien voor februari ten laatste (absolute prioriteit aangevraagd voor januari en het Autosalon)
            • Opening van de codes voor CC-bestellingen: september
            • Meer info volgt via Tlink.
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #86
              ik zou de A voorlopig houden. Rijdt perfect, mooiste in z'n klasse en het belangrijkste, goede garages en service van Mercedes België.

              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                ik zou de A voorlopig houden. Rijdt perfect, mooiste in z'n klasse en het belangrijkste, goede garages en service van Mercedes België.
                Grapjas! Het eerste en het tweede kloppen en voor het belangrijkste blijf ik wel in Polen

                Nog maar een review dan om mij te verkneukelen

                Lexus LBX im Test (2024) Was kann das NEUE Mini-SUV ab 34.300€?! Review | Innenraum | Preis | Hybrid



                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #88
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #89
                    47k voor een veredelde Yaris Cross? Da's waarschijnlijk koffie met iets erbij dat ze daar drinken. Ik begrijp de premium-upsell, maar deze prijsstelling is vrij belachelijk. Dat is bijna 9k extra voor dezelfde wagen met een ander design wanneer je voor de duurste versie kiest of 7.5k extra voor de instapper.

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten
                      47k voor een veredelde Yaris Cross? Da's waarschijnlijk koffie met iets erbij dat ze daar drinken. Ik begrijp de premium-upsell, maar deze prijsstelling is vrij belachelijk. Dat is bijna 9k extra voor dezelfde wagen met een ander design wanneer je voor de duurste versie kiest of 7.5k extra voor de instapper.
                      Vanaf 35k, en die is al flink uitgerust. Het is trouwens meer dan een veredelde Cross. Heb jij eigenlijk alles gelezen?
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #91
                        Ik neem de hoofdpunten mee:
                        • Zelfde onderstel
                        • Zelfde motor met nieuwe generatie batterij met snellere krachtlevering (vandaar de 136pk), een update die ook de Cross nog wel zal krijgen zodat hij eenvoudiger de heuvels opraakt (een heikelpunt bij de Cross)
                        • Veel hogere interieurafwerking, maar kleinere koffer (-68 liter, of -160 liter indien je kiest voor de 4wd) en meer beenruimte achterin
                        • Betere geluidsdemping
                        De focus ligt op comfort en de Lexus heeft de betere afwerking, hier zou ik zelf durven stellen dat voor de prijs de interieurafwerking van de Toyota ondermaats is, een punt dat trouwens al enkele jaren van toepassing is op Toyota. Of dat dan, in de meest uitgeruste versie, een verschil waard is van bijna 9000 euro, dat denk ik persoonlijk niet. Ik breek de auto niet af hé, ik zeg dat de prijspremium groot is, want ik vind het wel een veel mooiere auto dan de Cross. Allemaal persoonlijk gevoel.

                        Ik kijk uit naar de dubbeltests met deze en de Cross. Een deep dive op de verschillen, ook qua prijs.

                        Comment


                        • #92
                          Dat auto's te duur zijn schrijf ik hier nu al een paar jaar. Het enige merk dat zijn geld (nog) waard is volgens mij is een Dacia, goed werk leveren ze daar.

                          Trouwens, al eens gezien wat bv een Seat of Skoda kost en dan vergeleken met een Audi of VW met dezelfde techniek en onderstel?

                          En zo zijn er nog merken en modellen genoeg.

                          Deze is zeker geen kopie van de Cross, wat ook al geen schande zou zijn. Verschillen genoeg.
                          Het veel knappere uiterlijk en afwerking is mij al iets waard zijn. Maar ok, net zoals alle auto's tegenwoordig, veel te duur, zeker voor particulieren

                          Maar ik schreef het hier al eerder, eerst een doorgedreven proefrit, als ik nog zin heb om te blijven wachten tenminste
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #93
                            Wachten duurt altijd te lang

                            Comment


                            • #94
                              Duitse vanafprijs is bekend: 34300 €.
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #95
                                En nu ook de Engelse vanafprijs: £29.995
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #96
                                  Ook een Poolse video gevonden, helaas geen ondertiteling maar de beelden zeggen genoeg. Ik blijf 'm ongelooflijk knap vinden

                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #97
                                    Ik vind uwe A toch knapper.

                                    Comment


                                    • #98
                                      Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                      Ik vind uwe A toch knapper.
                                      Liefde maakt blind, dat weet ge toch!

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

                                        Liefde maakt blind, dat weet ge toch!
                                        Da's ook weer waar.

                                        Comment


                                        • Beauty is in the eye of the beholder hé?

                                          Is mss wel zo'n auto die je eerst eens live moet zien...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X