Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lexus LBX (2024)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
    Ondertussen al wat nog niet officiële prijzen vastgekregen uit de pré-sales brochure

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
    Voor 40K schijn je toch al heel wat te hebben hier.
    Dat zou toch de bedoeling moeten zijn Hoewel er toch wel wat dingen zijn die ik niet snap en waarvoor ik nog wat uitleg nodig heb.

Vraag mij af of op de Lexus app ook alle abo's zo duur gaan zijn zoals bij Mercedes enz. En geen DAB+, Android Auto of Apple Carplay zonder extra dokken?
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Poolse Configurator:

Połączenie elektryzującego designu i najnowocześniejszej technologii. Zarezerwuj jazdę testową i odkryj niezwykłe możliwości Lexusa LBX już dziś.
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Je kan hem mss gewoon daar bestellen hé?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
          Je kan hem mss gewoon daar bestellen hé?
          Neen, gaat daar veel duurder zijn dan hier. Moet het eens belijken, heb dat destijds met mijn A-tje ook willen doen maar dat was echt een groot verschil. Onderhoud is iets anders natuurlijk, dat heeft mij in Polen wel iets opgeleverd

Comment

• Duitse configurator en wat uitleg van een Duitse lekkere kip

Everyday Extraordinary: Entdecken Sie den LBX jetzt bei einer Probefahrt. Lesen Sie mehr zu Design und Technologie und reservieren Sie noch heute.

Comment

• Dat klinkt ook al goed, weliswaar in Holland maar toch niet zoveel duurder dan hier.

PRIJZEN LEXUS LBX: MET AFSTAND DE GOEDKOOPSTE LEXUS DIE ER IS

€11.000 GOEDKOPER DAN UX

​Met de splinternieuwe LBX opent Lexus de aanval op een segment waar het niet eerder actief is geweest. De Lexus LBX is namelijk een compacte cross-over die nog eens een flinke maat kleiner is dan de UX. Hij is niet alleen flink kleiner, maar ook flink goedkoper dan die UX. AutoWeek heeft alle prijzen van de hybride Lexus LBX.

De op een haar na 4,5 meter lange Lexus UX krijgt een kleinere broer onder zich: de 30 centimeter kortere LBX. De 4,19 meter lange Lexus LBX kun je zien als het technische broertje van de Toyota Yaris Cross, maar is veel meer dan een Yaris Cross met een stel Lexus-badges erop. Met de LBX heeft Lexus voor het eerst in zijn bestaan een compacte cross-over in het B-segment in het aanbod. Niet geheel verrassend is de Lexus LBX ook de minst dure Lexus die je kunt krijgen. Hij heeft namelijk een vanafprijs van net geen 36 mille en daarmee is hij maar liefst €11.000 minder duur dan de voordeligste Lexus UX 250h.

Lexus LBX: meer dan een Yaris Cross met Lexus-badges.

De Lexus LBX heeft namelijk een vanafprijs van €35.995. Voor dat bedrag krijg je een voorwielaangedreven LBX in de naamloze standaarduitvoering. Elke Lexus LBX heeft een aandrijflijn die doet denken aan die van de Yaris Hybrid en Yaris Cross Hybrid, maar die toch anders is. De aandrijflijn is in de LBX met 136 pk krachtiger dan die in zijn Toyota-broertjes en ook de accu is potenter. Daar komt bij dat de verbrandingsmotor - een 1.5 - een extra balansas heeft ten opzichte van de 1.5 in de Toyota's. Een vleugje meer verfijning dus, het is tenslotte een Lexus. Omdat Lexus geen andere motorversies biedt, kiest het ervoor om de LBX geen '200h'-achtige aanduiding te geven. Toch valt er wat te kiezen in LBX-land.

Zo is de Lexus LBX er naast in naamloze basistrim ook in vijf andere uitvoeringen, uitvoeringen die Lexus overigens 'atmospheres' noemt. Vanaf het tweede en Elegant geheten uitrustingsniveau is de Lexus LBX er niet alleen met voorwielaandrijving, maar ook met vierwielaandrijving. De Lexus LBX Elegant met voorwielaandrijving kost €40.495, voor de LBX Elegant met vierwielaandrijving ben je €43.495 kwijt. De andere uitrustingsniveaus heten Emotion, Relax en Cool. De vijfde en laatste smaak is een speciale introductieversie die luistert naar de naam Original Edition. Begin 2024 komen de eerste exemplaren naar Nederland.

Lexus LBX

Standaarduitrusting Lexus LBX

De basisuitvoering van de Lexus LBX heeft 17-inch lichtmetaal, automatische klimaatregeling, een achteruitrijcamera, een 7 inch metend instrumentarium en een infotainmentsysteem met 9,8 inch scherm. Uitgebreide adaptieve cruise control is standaard, evenals zaken als Lane Trace Assist en verkeersbordherkenning. De Elegant en de Relax zijn de op een luxueuzere uitstraling gerichte smaken, de Emotion en Cool richten zich meer op optische dynamiek, zo zegt Lexus. Alle vier deze atmospheres hebben over twee zones gescheiden klimaatregeling, verwarmbare sportstoelen, een verwarmbaar stuurwiel, Driver Monitor Camera, een regensensor, een automatisch dimmende binnenspiegel en een in hoogte verstelbare bestuurdersstoel. Ook staan ze alle vier op 18-inch lichtmetaal.

Lexus biedt verder een drietal 'Packs' aan: het Tech Pack, het Premium Pack en het Advanced Pack. Het Tech Pack - standaard op een LBX met vierwielaandrijving - omvat onder meer een 12,3 inch digitaal instrumentarium, Smart Entry, een elektrisch bedienbare achterklep, uitgebreidere interieurluchtfiltering, een inductielader en extra usb-poorten. Dit pakket kost €1.495. Het Premium Pack - dat €2.495 kost - bevat alles dat het Tech Pack biedt, maar voegt daar Digital Key, full-ledkoplampen, automatisch grootlicht, bochtenverlichting en led-mistlampen aan toe. Het Premium Pack omvat al het bovenstaande en kost €5.295. Voor die extra euro's krijg je onder meer een 360-graden-camera, een head-updisplay, touchknoppen op het stuurwiel, automatische parkeerhulp, Front Cross Traffic Alert en Active Noise Control. Ook maakt een uitgebreid audiosysteem van Mark Levinson deel uit van het Premium-feestje.

Verder kun je het Comfort Pack met onder meer een regensensor, automatisch inklapbare buitenspiegels, een bestuurdersstoel met verstelbare lendensteun, stoelverwarming voorin en een inductielader. Het pakket kost €1.195. Daarboven staat het Comfort & Safety Pack dat naast alles van het Comfort Pack ook Smart Entry, Driver Monitor Camera, dodehoekdetectie, Safe Exit Assist en parkeersensoren voor en achter omvat. Dit pakket kost €1.795.

Lexus LBX

Lexus LBX in een notendop

De Lexus 4,19 meter lange Lexus LBX is nagenoeg even lang als de Toyota Yaris Cross en heeft een wielbasis van 2,58 meter. Daarmee heeft de LBX twee centimeter meer tussen de wielen dan de Yaris Cross. De LBX is 6 centimeter breder en 5 centimeter lager dan zijn Toyota-neefje en ook de spoorbreedte is groter.

Afhankelijk van de gekozen uitvoering legt een Lexus LBX 1.280 tot 1.330 kilo in de schaal. Ga je voor een LBX met vierwielaandrijving, reken dan op een wagengewicht van 1.365 tot 1.415 kilo. De LBX mag tot 750 kilo trekken en heeft een bagageruimte die 402 liter meet. Een LBX met vierwielaandrijving heeft echter een aanzienlijk kleinere kofferruimte die 317 liter lust. Een voorwielaangedreven LBX sprint vanuit 9,2 tellen vanuit stilstand naar een snelheid van 100 km/h. Een vierwielaangedreven LBX is op die sprint marginaal minder rap (9,6 seconden). De topsnelheid bedraagt altijd 170 km/h. Leuk weetje: wist je dat LBX staat voor Lexus Breakthrough Crossover?

Prijzen Lexus LBX in Nederland
              Uitvoering Aandrijving Vanafprijs
              Lexus LBX - Voor (2WD) € 35.995
              Lexus LBX Elegant Voor (2WD) € 40.495
              Lexus LBX Elegant Voor+achter (AWD) € 43.495
              Lexus LBX Emotion Voor (2WD) € 40.995
              Lexus LBX Emotion Voor+achter (AWD) € 43.995
              Lexus LBX Relax Voor (2WD) € 41.995
              Lexus LBX Relax Voor+achter (AWD) € 44.995
              Lexus LBX Cool Voor (2WD) € 42.495
              Lexus LBX Cool Voor+achter (AWD) € 45,495
              Lexus LBX Original Edition Voor (2WD) € 48.495
              Lexus LBX Original Edition Voor+achter (AWD) € 51.495

Bron: Autoweek

Comment

• Als je de ruimte niet nodig hebt, en toch valt voor premium afwerking, echt wel een goed aanbod, lijkt me.

Comment

• Zeker een van de mooiste van het moment!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                    Als je de ruimte niet nodig hebt, en toch valt voor premium afwerking, echt wel een goed aanbod, lijkt me.
                    Idd! Veel ruimte heb ik niet nodig en het belangrijkste, het ding gaat zonder problemen in mijn garage

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten
                      Zeker een van de mooiste van het moment!
                      Ik was dadelijk verkocht en een merk dat ik nog niet geprobeerd heb. Maar moet 'm eerst irl zien, maar wanneer dat gaat lukken...?

Lexus begint zoals Tesla, een model voorstellen en dan maanden en jaren wachten eer het verkrijgbaar is, Tesla Roadster, Cybertruck...

Maar ik blijf erin geloven

Comment

• De Hollanders zijn ook in gang geschoten

De nieuwe Lexus LBX

Comment

• En ook wat meer in detail:

Lexus LBX RELAX

Lexus LBX COOL

Comment

• Lexus LBX 2024: The Epitome of Luxury and Innovation!

Comment

• De eerste productiemodellen komen eraan blijkbaar bij Europese dealers, zoals hier in Zwitserland.

Comment

• Net een week te laat bij de dealer hier in Gdansk, vorige week hadden ze een exemplaar ter beschikking en op 28 november komt die terug maar dan ben ik weer in België

Volgende week nog eens in Szczecin proberen, op hoop van zegen

Wel vriendelijk personeel daar, niettegenstaande ze wisten dat ik buitenlander was en zeker daar niet zou kopen. Dadelijk een boekje en folders met alle info gekregen. Korting in Polen is naargelang de uitvoering tussen 7 en 11% maar de auto is wel duurder dan bij ons normaal.

Nog wat foto's van andere Lexus exemplaren gemaakt bij de dealer, die foto's zal ik vanavond in het Lexus topic posten.

Comment

• Volgens mij gaat Lexus Hasselt binnenkort snel hun eerste LBX verkocht hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                    Volgens mij gaat Lexus Hasselt binnenkort snel hun eerste LBX verkocht hebben.
                                    Nee, hun eerste zeker niet, zal toch nog een proefrit moeten komen en vooral dat ding eindelijk eens in het echt zien

Eerst nog een tijdje van mijn A-tje genieten, hoewel die Mercedes me app weer stevig op mijn zenuwen werkt. ​​

Comment

Nee, hun eerste zeker niet, zal toch nog een proefrit moeten komen en vooral dat ding eindelijk eens in het echt zien
                                      13 december kan je hem in Hasselt komen bekijken ;-)
                                      Dan hebben we een pre-productiemodel voor 1 namiddag (en avond) in de showroom!

Productiestart heeft vertraging, de eerste test-en showroomwagens zullen ten vroegste eind februari arriveren bij de dealers...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 993TURBO Bekijk Berichten

13 december kan je hem in Hasselt komen bekijken ;-)
                                        Dan hebben we een pre-productiemodel voor 1 namiddag (en avond) in de showroom!

Productiestart heeft vertraging, de eerste test-en showroomwagens zullen ten vroegste eind februari arriveren bij de dealers...
                                        Ah bedankt, mijn mail naar jou en deze post hebben mekaar gekruist blijkbaar. Dan ga ik zeker langskomen op 13 december. Spreken nog wel een uur af

Van die productie vertraging hebben ze hier in Gdansk ook gezegd, spraken van januari. Nuja, ik heb tijd maar had 'm nu toch wel eindelijk graag eens irl gezien

Comment

Ah bedankt, mijn mail naar jou en deze post hebben mekaar gekruist blijkbaar. Dan ga ik zeker langskomen op 13 december. Spreken nog wel een uur af
                                          Vandaag dagje vrij, dus zal t maandag wel lezen :-)
                                          Klanten en prospecten krijgen nog een uitnodiging, dus komt in orde!

Comment

Working...
                                          X