Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lexus LBX (2024)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Al wat nieuws van onze Lexusverkoper medeforummer gehad. Waarvoor dank! Zou nog wat duren eer ik de LBX te zien ga krijgen

Paar quotes uit de mail. Ik had gehoopt volgende maand in Polen eens bij een Lexus dealer binnen te springen maar dat zou verloren moeite zijn volgens hem.

'Het zou straf zijn dat er in Polen eentje gaat staan.
    Het zit nl. zo: Er zijn enkele pre-productiemodellen die een roadshow zullen gaan maken doorheen Europa. Zo kan elke dealer een voorverkoop-event organiseren. Ergens in december (waarschijnlijk) gaan wij hem voor 1 dag hebben. ’s Anderendaags zal hij naar een volgende dealer getransporteerd worden. Een exacte datum zullen we binnenkort wel krijgen.
    Welke versie en kleur het zal worden, ook nog niet gekend.

De standaardversie zou beschikbaar vanaf € 33.500 dacht ik (btw in), oplopende tot midden in de € 40.000. Op iedere versie is er nog een optioneel pack verkrijgen en de optie “metaallak”.

De “Original Edition” zal beperkt zijn tot 20 (!) stuks voor België.

Productie zou starten in november, eerste leveringen 2de helft januari bij de dealer. Maar het is ook wat afhankelijk van de versie'.

De definitieve Lines (nu gaan ze spreken over “Atmosferen” ), hun uitrusting en mogelijke opties:

Reserveer nu uw testrit en ontdek hoe buitengewoon de LBX elke dag is. Van zijn adembenemende design tot zijn innoverende technologie: lees er alles over.
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Gaat niet veel in prijs schelen met een UX dan
      2021 Taycan 4S
      2021 Lexus UX250h

Comment

• De vanafprijs van een UX is wel 42590 € of dik 9000 € meer dan de 33500 € startprijs van de LBX. Toch wel een heel verschil imo
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• ….das een jaar gecreeerde inflatie

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment

• Er wordt zwaar gebradeerd met de UX wegens tegenvallende verkoopcijfers
            Keuze zat aan stockwagens onder 40k
            2021 Taycan 4S
            2021 Lexus UX250h

Comment

• Denk niet dat het hier over gebradeerde stockwagens gaat maar over officiële prijzen en dan is er wel degelijk 9k € verschil. Een leaserijder krijgt ook een veel dikkere korting dan een particulier.

Comment

• Gewoon voor de fun deze eens vergeleken met een Seat Arona, omdat ik dat model ken, en het ongeveer hetzelfde is van grootte.

Voor 32K heb j een all-in 150pk FR versie zonder korting.

Is mss dan wel van een ander afwerkingsniveau en motor concept, maar toch....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                  Gewoon voor de fun deze eens vergeleken met een Seat Arona, omdat ik dat model ken, en het ongeveer hetzelfde is van grootte.

Voor 32K heb j een all-in 150pk FR versie zonder korting.

Is mss dan wel van een ander afwerkingsniveau en motor concept, maar toch....
                  Da's toch maar 1500 € verschil met de LBX en ik denk wel niet dat die ook een verbruik heeft van 4 liter en dezelfde afwerking.

Comment

• Ik zou ook zeker voor de LBX kiezen in dit geval, maar ik wilde het gewooon maar eens vergelijken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                      Ik zou ook zeker voor de LBX kiezen in dit geval, maar ik wilde het gewoon maar eens vergelijken.
                      Een Seat Arona zou ik ook nog wel zien zitten.

Mij zien ze in ieder geval als particulier in België geen auto meer kopen van de grote Duitse premiums, VW inclusief.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                        Er wordt zwaar gebradeerd met de UX wegens tegenvallende verkoopcijfers
                        Keuze zat aan stockwagens onder 40k
                        In het buitenland misschien.
                        De UX geniet hier een hele mooie korting. Er is geen verschil tussen stock of op bestelling.
                        De korting nu is trouwens groter dan de fleetkorting, dus je doet met de UX momenteel wel een goeie deal, mocht die op het lijstje staan.

En er is toch een wezenlijk prijsverschil tussen UX en LBX hoor. Met een vergelijkbare uitrusting zal dit toch een 5 á 6000 euro zijn, schat ik.

Comment

• Ja goed, er is uiteraard een prijsverschil, nogal logisch ook.
                          Mijn oorspronkelijk punt was dat dit in verhouding heel klein is gezien je met de UX toch een segment hoger zit
                          2021 Taycan 4S
                          2021 Lexus UX250h

Comment

• Ben echt benieuwd nu, het duurt allemaal te lang

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                              Ja goed, er is uiteraard een prijsverschil, nogal logisch ook.
                              Mijn oorspronkelijk punt was dat dit in verhouding heel klein is gezien je met de UX toch een segment hoger zit
                              Absoluut. Ik verwacht dat je dat vooral gaat merken in de aandrijving. Qua binnenruimte en zeker koffer moet de LBX amper of zelfs niet onder doen. De LBX wordt volgens mij een concurrent voor de UX, gezien klanten in dit segment niet per sé een 2 liter met straks 200 pk verwachten. Tijd brengt raad zeker...

Comment

• Wij hebben een UX 250h (auto van mijn vrouw) sinds begin 2020 (onderschrift klopt niet meer in mijn profiel en ik kan het ook niet aanpassen blijkbaar).
                                Koffer is klein dat klopt maar voldoende voor normale boodschappen. Voor weekend- en midweektrips gaan de zetels plat en dan heb je ruimte zat (is toch een auto van 4m50 = 30cm langer dan de LBX) ofwel nemen we de mijne als er een destination charger is
                                De gewone UX200 (benzine) wordt niet ingevoerd in België en die heeft een grotere koffer (wegens geen batterijen).
                                Voor de rest super tevreden van die auto!
                                2021 Taycan 4S
                                2021 Lexus UX250h

Comment

• Mooi zo, fijn dat jullie tevreden zijn.
                                  Ruimte is iets relatief he. Vaak zien we mensen die de koffer te klein vinden, maar nooit iemand op de achterbank meenemen. Ze geven de oplossing dus zelf.

Moeilijk wordt het als de gezinnetjes binnenlopen, die een SUV verwachten omdat je online de afmetingen niet goed kan inschatten. Zetels plat, is dan geen oplossing

Comment

• Toyota en Lexus zijn zo van de merken waar het ofwel top ofwel flop is.... Het lijkt me vooral te wijten aan welke markt ze de wagen brengen. Die jankende kleine hybrids of een zescilinderdiesel. Een V8 atmo of een half dode Aygo 1.0..... dit modelletje vind ik eerder flop
                                    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Ondertussen al wat nog niet officiële prijzen vastgekregen uit de pré-sales brochure

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Voor 40K schijn je toch al heel wat te hebben hier.

Comment

Working...
                                          X