Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lexus LBX (2024)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Vandaag eindelijk voorstelling bij de dealer, benieuwd straks
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Autogefühl is alvast redelijk lyrisch blijkbaar. Op de filmpjes ziet hij er ook echt knap uit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
            Autogefühl is alvast redelijk lyrisch blijkbaar. Op de filmpjes ziet hij er ook echt knap uit
            Idd! Alles wat ik lees of bekijk is geweldig maar ik wil het toch eerst zelf irl vaststellen

Morgen weet ik het te vertellen, spijtig dat ik nog minstens 2 maanden op een proefrit moet wachten zodat ik eindelijk de knoop kan doorhakken, de bestelling heeft tijd.
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Leuke LBX voorstelling gisteren bij Lexus, niks tekort gekomen. Waarvoor dank!

Fijne kennismaking ook met een paar sympathieke forummers. Er wordt hier nog meer meegelezen dan ik dacht. Mooi zo, het forum is dus nog niet helemaal om zeep

Foto's zijn voor straks.

Comment

• Fijn om te horen ja. Ex collega van mij wees er mij in de week ook nog op dat hij nog vaak meeleest. Oproep om ook wat meer te posten dan.

En voldeedvoldeed de LBX een beetje aan de verwachtingen verder?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                  Fijn om te horen ja. Ex collega van mij wees er mij in de week ook nog op dat hij nog vaak meeleest. Oproep om ook wat meer te posten dan.

En voldeedvoldeed de LBX een beetje aan de verwachtingen verder?
                  Idd! Voor die ondertussen nog 10 postende members moet ik het niet doen maar wel voor de constant aanwezige paar honderd meelezers. Die zagen ook niet

Bevindingen en foto's zijn voor namiddag. Moet ze nog downloaden en sorteren.

Comment

• Dus eindelijk de auto irl gezien en dat valt heel goed mee. Veel kan ik er niet over vertellen, zithouding en dash stonden mij wel aan. Het was helaas een pré productiemodel, er mankeerden her en der nog wat details aan.

De getoonde cementkleur was mooi maar gaat het wel niet worden, net zoals het zwarte dak, geen two-tone lak dus. Voor de rest is het nog een paar maanden wachten. Wordt vervolgd...

15f9m8dE-1702556318-42c6b7d77f16d7bc4714a53906ceedc2.jpg

Comment

• En nog een paar interieur foto's:

Comment

• 40k en dan geen electrische zetels, laat staan met geheugen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                          40k en dan geen electrische zetels, laat staan met geheugen...
                          Hoe kom jij eigenlijk aan 40k? Vanaf 35k dacht ik en optioneel ook wel verkrijgbaar waarschijnlijk. Trouwens de laatste optie die ik zou nemen.

En wat dan nog, moet ik mij verantwoorden ofzo? Ik heb dat nu ook niet op mijn A-tje en al zeker niet met geheugen, slechts 1 chauffeur, dus who cares?

Alsof aan uwe 'cheape' Tesla alles perfect is

Comment

• Ge moet u niet aangesproken voelen.
                            Lexus wil de uber premium auto zijn, en daar ook voor betaald worden en dan handelen ze cheap.

Heeft niks met Tesla te maken, en nee, die is niet perfect.

Comment

Ge moet u niet aangesproken voelen.
                              Lexus wil de uber premium auto zijn, en daar ook voor betaald worden en dan handelen ze cheap.

Uber premium?Ik ken andere merken waar ze je 'Uber' behandelen. Leken mij daar gisteren allemaal sympathieke mensen, zowel het personeel als het publiek.

Maja, waren dan ook allemaal particulieren die ik gesproken heb, die doen niet zo snel laatdunkend over een bepaald merk of het moet over een Belgische Mercedes dealer zijn

Comment

Ge moet u niet aangesproken voelen.

Vertel jij nu eens welk merk betere kwaliteit aanbiedt voor hetzelfde of minder geld. Ik ben zéér benieuwd...

Comment

• Idd! Alsof de Duitse 'premijoems' goedkoper zijn of beter van kwaliteit

Comment

40k en dan geen electrische zetels, laat staan met geheugen...
                                    Tja, het is kiezen of delen: ofwel enkele normale schakelaars voor ruitenwissers en dergelijke, ofwel elektrische zetels met geheugen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 993TURBO Bekijk Berichten

Vertel jij nu eens welk merk betere kwaliteit aanbiedt voor hetzelfde of minder geld. Ik ben zéér benieuwd...
                                      Moeilijke vraag, ik vind 35-40k voor een auto van het formaat van een Polo gewoon schijteveel geld, en dan verwacht ik meer, zeker als het gaat over een auto die nog op dinosap rijdt.

Comment

Moeilijke vraag, ik vind 35-40k voor een auto van het formaat van een Polo gewoon schijteveel geld, en dan verwacht ik meer, zeker als het gaat over een auto die nog op dinosap rijdt.
                                        Maar toch vooral omdat het een Toyota/Lexus is. Jij basht al lang op die merken, niet moeilijk om dat hier terug te vinden. Zeg dan gewoon wat er gebeurd is tussen jou en hun zodat wij begrijpen waarom.

Ik denk dat er genoeg dure kleinere auto's zijn, auto's zijn trouwens allemaal te duur, zeker als het uit een privé zak moet komen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Maar toch vooral omdat het een Toyota/Lexus is. Jij basht al lang op die merken, niet moeilijk om dat hier terug te vinden. Zeg dan gewoon wat er gebeurd is tussen jou en hun zodat wij begrijpen waarom.

Ik denk dat er genoeg dure kleinere auto's zijn, auto's zijn trouwens allemaal te duur, zeker als het uit een privé zak moet komen.
                                          Ik heb 25 jaar geleden een Toyota gehad, en die was toen niet verkeerd. Was een tweedehandsje, en die heeft een paar jaar dienst gedaan, ook nooit mee bij Toyota geweest, maar bij een lokale 'vakgarage'.

Toyota is gewoon compleet verkeerd met hun strategie. Al 5 jaar zeggen ze dat ze binnen 2 jaar een solid state batterij gaan hebben, en nu er wat meer informatie is, dan gaat het over een paar 10k exemplaren in 2030. Dat is de productie van 1 week bij Toyota.
                                          Ze maken dan nog eens van die belachelijke statements in hun reclame als : 'de electrische auto die zichzelf oplaadt'. Mijn schoonmoeder gelooft dat dan, en denkt dat daar geen benzine in moet, en niet aan de stekker moet...
                                          En dan inzetten op waterstof... dat kan nooit de oplossing zijn omdat dat 5 keer zo veel stroom gaat vragen. Ook het fabeltje van 'tanken gaat snel' is bullshit. Na een 20-tal auto's is de ketel leeg, en moet er bijgemaakt worden. 30min wachten op de volgende, terwijl met die stroom voor waterstof voor 1 auto er ondertussen 5 BEV's kunnen opgeladen worden.

Ik heb niks tegen duurdere auto's, maar zorg dan dat ze compleet zijn zoals een Toyota vroeger was.

Toyota zit gewoon in de hoek waar de klappen vallen.
                                          Hopeloos achter op gebied van EV, schijnmaneuvers rond waterstof, dik verlies aan verkoop in China, en dat allemaal omdat ze denken geen EV's te moeten maken terwijl Toyota echt een voortrekker had kunnen zijn. Kodak en Nokia achterna, alleen beseffen ze het nog niet.

Wat zou ik in de plaats kopen...
                                          Ik zou ten eerste nog even wachten tot na Nieuwjaar, en dan eens kijken welke EV's met goed bereik en degelijke laadsnelheid te vinden zijn voor een bedrag tussen 35 en 40k. Met de premie zit je dan goedkoper en je hebt een auto waar je in principe 10 jaar mee verder kan. Als onze Polo vandaag begeeft zou ik in Januari een eC3 kopen, of andere tweedehandse EV voor max 20k.

Nu weet ik dat jij dikwijls naar Polen moet, en dat de laadinfra daar nog slecht is. In jouw geval (en ook omdat je geen tweedehands wil) zou ik nog een jaar of 2 met die Merc doorkarren. Tegen dan is de laadinfrastructuur ook in Polen wat op peil met behult van europees geld dat Tusk wel zal los krijgen, en het aanbod aan EV's zal weer wat rijker zijn.
                                          Tweedhands wil je niet, maar dat zou de keuze nog wat kunnen verhogen, zeker als we 2 jaar verder zijn.

Comment

Working...
                                          X