Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lexus LBX (2024)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
    Een mens moet er wat voor over hebben tegenwoordig
    Zeg dat wel! Was ik thuisgebleven kon ik 'm nu dadelijk zien, zelfs in Polen waar je toch wel wat Lexus karren tegenkomt hebben ze er geen

Maja, tijd zat, ondertussen ben ik dat gewoon
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Zeg dat wel! Was ik thuisgebleven kon ik 'm nu dadelijk zien, zelfs in Polen waar je toch wel wat Lexus karren tegenkomt hebben ze er geen

Maja, tijd zat, ondertussen ben ik dat gewoon
      Het is een teken! Iets of iemand wil dat je die auto niet koopt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Het is een teken! Iets of iemand wil dat je die auto niet koopt.
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• In Turnhout bij Lexus staat een test exemplaar in het rood zag ik.

Comment

In Turnhout bij Lexus staat een test exemplaar in het rood zag ik.
            In Hasselt staan er blijkbaar 2.

Comment

• Paar filmpjes uit Zurich en tevens een voorproefje op de proefrit

Comment

• Overwegend stil als je ermee rijdt precies. Je merkt bijna niet dat er een verbrandingsmotor inzit.
                2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Ik ben de voorbije week met de Corolla Cross van mijn Poolse medewerkster op pad geweest. Zo'n 400km gedaan rond Poznan en Torun.
                  Toch wel apart die cvt in de hybride qua aandrijflijn. Bij rustig rijden helemaal ok. Maar als je eens doorduwt toch vrij luidruchtig. Met een mix van snelweg en Poolse vlotte binnenwegen kreeg ik hem ook maar moeilijk onder de 6l.

Toch benieuwd hoe jij dat gaat ervaren tov je A

Comment

• Zal ik je binnenkort pas na de proefrit kunnen vertellen, voorlopig geen ervaring met een CVT.

Dat is een andere motor in de LBX (1,5) en er zal sowieso rustig mee gereden worden.

Mijn A-tje is ook luidruchtiger als ik eens doorduw

Comment

Ik ben de voorbije week met de Corolla Cross van mijn Poolse medewerkster op pad geweest. Zo'n 400km gedaan rond Poznan en Torun.
                      Toch wel apart die cvt in de hybride qua aandrijflijn. Bij rustig rijden helemaal ok. Maar als je eens doorduwt toch vrij luidruchtig. Met een mix van snelweg en Poolse vlotte binnenwegen kreeg ik hem ook maar moeilijk onder de 6l.

Toch benieuwd hoe jij dat gaat ervaren tov je A
                      Ik heb met een Corolla hybrid gereden als huurwagen in Noorwegen.
                      Zo lang je rustig rijdt, kalm optrekt valt dat allemaal mee, maar je merkt heel duidelijk dat die aandrijving niet graag veel vermogen levert.
                      De motor gaat dan direct hoog in toeren, veel lawaai, en je pedaal wordt nogal sponsig.

Comment

• Rustig rijden is toch wat iedereen zou moeten doen op de openbare weg en dan doet een moderne CVT het prima.
                        Die enkele keren dat het "noodzakelijk" is om eens door te trekken of duwen, laat het dan maar eventjes wat meer lawaai maken. Kniesoor die daar om geeft.
                        Natuurlijk, met een EV heb je dat probleem niet.

Comment

• De nieuwe Civic die ik reed heeft ook CVT dacht ik, niet veel last van gehad maar heeft ook wat meer vermogen.
                          2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                          2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                          2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Amaai ziet dat je geen oorontstekingen krijgt met al dat lawaai, ochottekes toch

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
                              De nieuwe Civic die ik reed heeft ook CVT dacht ik, niet veel last van gehad maar heeft ook wat meer vermogen.
                              Ander concept, de benzinemotor drijft daar maar zelden de wielen aan, meestal werkt die gewoon als generator.

Maar een cvt is zalig voor een rustige chauffeur.

Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                              '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Lexus werd in het begin van de jaren ’90 op het oude continent gelanceerd en heeft sindsdien zijn aanbod steeds verder uitgebreid. Na de LS...

Comment

• Geen 'sferen' in Australië en altijd een zwart dak blijkbaar.

Not Just A Yaris Cross (Lexus LBX 2024 Review)

Comment

• Zo, de proefrit zit erop en ik kan alleen maar beamen wat ik in de reviews lees en zie, een topauto met beperkte zitruimte achteraan. En laat nu net dat laatste mij worst wezen. Een familie met kinderen of iemand die veel te laden heeft kiest best voor iets anders maar om met 2 personen comfortabel en zuinig autostrade kilometer te vreten zit je hier goed.

Ding rijdt echt goed en met die CVT ook geen probleem, ik had dat nog nooit gehad en begrijp de kritiek hierover niet. Zal misschien aan mijn rustige rijstijl liggen, hoewel ik ook een paar keer doorgetrokken heb en de stuurflippers gebruikt. Werkt subliem voor mij.

Nog niks getekend maar dat heeft tijd. Wachttijd zou rond de 4 maanden zijn. Denk dan misschien te wachten voor een levering begin volgend jaar. ​

Ik neem de tijd want ik ben niet van plan om mijn A-tje voor een snoepcent van de hand te doen. Wordt vervolgd...

Ik wil ook verkoper en medeforummer Niels bedanken voor zijn deskundige uitleg en de lekkere koffie

Comment

• Ook gaat de LBX perfect in mijn 'gekrompen' garage

Comment

• En nog een paar leuke dingen waar ik geen ervaring mee had

Head-up display (moeilijk te fotograferen met een smartphone):

De energieverdeling, leuk om te zien:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                          Ook gaat de LBX perfect in mijn 'gekrompen' garage

Wat zijn de afmetingen eigenlijk van die garage?
                                          want dat ziet er echt wel heel klein uit.
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Working...
                                          X