Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lexus LBX (2024)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Lexus LBX Hybrid: CITY fuel consumption economy real test mpg l/100 km traffic jam 1.5 HEV
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Jij gaat zo'n cijfers wsl evenaren als ik je verbruik bij de Benz zie nu.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
        Jij gaat zo'n cijfers wsl evenaren als ik je verbruik bij de Benz zie nu.
        Benieuwd, zou straf zijn, minder dan 4 liter/100 km verbruiken, uitdaging!
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Benieuwd, zou straf zijn, minder dan 4 liter/100 km verbruiken, uitdaging!
          Dat is nog altijd 4 liter meer dan mij
          2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
          2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
          2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten

Dat is nog altijd 4 liter meer dan mij
            Hahaha, als de stroom gratis is mag je dat zeggen Speedy

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Hahaha, als de stroom gratis is mag je dat zeggen Speedy
              Voorlopig nog wel zolang het duurt
              2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
              2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
              2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Paar kleurtjes op een rij:

Comment

• Ierse 'instapversie' in het zilver

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Nu ook als duurtester bij Autoweek, interessant en te volgen

Comment

• Lexus LBX 2024 Review | Lexus needed a breakthrough model and this is it

Sell Or Buy A Car With Carwow: https://carwow-uk.pxf.io/6eByXVLease A Car With LeaseLoco: https://leaseloco.sjv.io/LXzKoL Lexus LBX 2024 Review | Lexus neede...

Comment

• Lexus LBX - Afscheid duurtest

Comment

• Oeps, na het niet verkrijgbaar zijn van een panoramadak duikt er nu een 2de probleem op. Ik lees hier net in een gebruikersreview van Autoweek dat als de auto te lang stilstaat er startproblemen komen, ook in de lezersreacties komt dat terug.

Laat nu net mijn auto vaak 4 tot 6 weken niet gebruikt worden. Ik heb dat ooit met een Lancia Delta voorgehad, 10 dagen stil was niet meer starten Mijn A-tje en andere auto's, op de Lancia na, die ik ooit gehad heb startten na 2 maanden nog zonder problemen. Ik wil geen stille stroomverbruikers, bij de Lancia was dat blijkbaar het alarm dat de batterij in mum van tijd leegtrok.
                            Ik begrijp wel dat dit voor de meeste chauffeurs geen probleem is wanneer de auto dagelijks gebruikt wordt maar voor mij is dat wel een issue.

'Een domper voor ons was dat de auto in de eerste weken tweemaal niet startte. De oorzaak was dat de 12V akku leeg was. De eerste keer werd dit veroorzaakt door het feit dat ik de electronische systemen aan het verkennen en instellen ben geweest, te lang met de auto gespeeld.
                            De tweede keer was onduidelijk en nadat de pechhulp ons geholpen heeft hebben we de akku laten doormeten.
                            De akku was goed volgens de Lexus dealer. Hij gaf aan dat de akku leeg kan raken over tijd en dan start de auto niet. Dit kan reeds na enkele weken gebeuren als de auto langer stil staat. Het is een zwakte van het hybride systeem. Toch denk ik dat Lexus hier iets aan zou moeten doen aangezien ze een reputatie hoog te houden hebben van hoge betrouwbaarheid !'

Comment

• Welkom to the world of overcomplicated electronics denk ik dan ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                Welkom to the world of overcomplicated electronics denk ik dan ?
                                Idd! Hoewel bij mijn A-tje kan ik die stroomverbruikers uitschakelen, zelfs het rood flikkerend ledlichtje in de bestuurdersdeur dooft dan. Gewoon ruststand aanvinken in het systeem (zie foto) en je krijgt dan ook dadelijk het aantal weken te zien dat de batterij aankan zonder bijlading om de auto te starten. Supergemakkelijk in mijn situatie. Is het ding toch sneller leeg dan krijg ik een sms en een bericht in de app.

Comment

• 2025 Lexus LBX 136 pk pov proefrit

Comment

• En nog klachten verdorie, lijkt geen simpel probleem voor rijders die de auto niet vaak gebruiken

Ik ben niet van plan om mij een booster of ander toestel aan te schaffen om bij te laden. Dat had ik niet verwacht, ook nooit iets van gehoord trouwens, al een geluk dat mijn bestelling vertraging heeft opgelopen.

Nu moet ik toch efkes bezinnen:

zondag om 10:18

'Sinds oktober een LBX Relax in mijn bezit en al 3 x een lege startaccu gehad. Blijkt dat tijdens het poetsen van de auto het meerdere keren openen van de deuren en achterklep de startaccu leeg raakt. De dealer gaf me de tip om tijdens het wassen de auto in stand READY te zetten. Ondertussen is wel een nieuwe, zwaardere startaccu gemonteerd door de dealer.
                                    Heeft iemand een tip wat betreft de "booster" welke kun je hiervoor het beste aanschaffen?'

En dan dit onderstaande, gaat over een Toyota CHR uit 2020, blijkt echt een algemeen probleem te zijn bij Toyota en Lexus, onbegrijpelijk

'​ Lege accu en grote beurt
                                    • 45.000 km
                                    • 11 december 2023
                                    Inmiddels enige tijd verder en weer een paar ervaringen rijker. Dit jaar 2 keer met een lege accu gestaan. 1 keer nadat de auto was gepoetst bij een poetsbedrijf. Gewoon naar huis gereden en de volgende dag na 7 km rijden wilde ik de auto starten en deed het niet meer. De tweede keer na het vervangen van de banden door nieuwe deed de auto het ook niet meer. Daar baal ik dus stevig van want dit is mijn zesde hybride van Toyota/Lexus en nooit eerder problemen gehad. Inmiddels staat internet (en in reviews) aardig vol met mensen die dezelfde problemen ervaren.
                                    Vandaag is de auto voor een 4 jaarsbeurt geweest. Kosten 399,-. Melding gemaakt van de accuproblemen. Bij het ophalen van de auto werd gezegd dat de accu nog goed is, ze hebben hem alleen bijgeladen. Nu maar weer afwachten of dit zonder problemen blijft.
                                    Buiten dit accuprobleem ben ik nog steeds heel blij met de auto. De auto is zuinig( ‘s zomers ruim 1 op 20 en ‘s winters ruim 1 op 18 . Hij is snel wanneer nodig en versnelt met veel souplesse. Vandaag ook de nieuwe C-HR in de showroom gezien. Als ik dezelfde type C-HR koop van het nieuwe model ben je ruim 53.000,- euri verder!! Wat een bizarre prijs! Ik rij voorlopig nog wel even verder en op de accu-problemen na nog steeds tevreden!

Maar Toyota ga nu serieus eens iets aan die accuproblemen doen en vertel niet dat je dit kan oplossen met het vermijden van korte ritjes!

Vakantiekilometers en lege accu
                                    • 50.000 km
                                    • 23 juni 2024
                                    Vorige week weer met een lege startaccu gestaan. Binnen 30 minuten geholpen, maar wederom balen dat dit weer gebeurt, inmiddels de derde keer! Volgens de pechhulpservice is er spanningslek dat nog steeds niet opgelost kan worden. Heel vreemd, dit speelt al paar jaar en het probleem is nog steeds niet gevonden door Toyota?? Maar weer een half uur gereden op advies van de pechhulp.
                                    Inmiddels richting Zuid Frankrijk en ruim 1200 km zonder problemen gereden met een verbruik van ruim 1 op 20. Cruisecontrol op 110 en soms 120. Afgezien van accuprobleem een topauto, rijdt heerlijk en berg op geen moment vermogen te kort. Tot nu toe en zolang ik de auto heb nog geen druppel olie bijgevuld, alleen ruitensproeier vloeistof.'

Comment

• Amai, da's wel raar... dat hij zo snel leeg is...

Dan echt niet ideaal in jou geval...

Gewoon nog paar jaar met de A rijden he

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
                                        Amai, da's wel raar... dat hij zo snel leeg is...

Dan echt niet ideaal in jou geval...

Gewoon nog paar jaar met de A rijden he
                                        Dat gaat ook niet meer lukken want mijn A-tje is aan een vriend beloofd voor de zomer.

Het kan dus nog een verrassing worden, leuke tijden eigenlijk, alles zowat uittesten

Comment

• Straks staat er gewoon weer een nieuwe A op de oprit

Is idd iets wat ik ook niet bij Lexus zou verwachten maar sinds mijn problemen met de Mazda cx60 ben ik ook niet meer zo'n believer in de Japanse perfectie.
                                          En al zeker geen fan meer van hybride systemen.

Comment

Working...
                                          X