Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Lexus LBX (2024)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenJij gaat zo'n cijfers wsl evenaren als ik je verbruik bij de Benz zie nu.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Benieuwd, zou straf zijn, minder dan 4 liter/100 km verbruiken, uitdaging!2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
2023 Skoda Enyaq SUV Coupé
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
Dat is nog altijd 4 liter meer dan mijEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Hahaha, als de stroom gratis is mag je dat zeggen Speedy2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
2023 Skoda Enyaq SUV Coupé
- Likes 1
Comment
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Oeps, na het niet verkrijgbaar zijn van een panoramadak duikt er nu een 2de probleem op. Ik lees hier net in een gebruikersreview van Autoweek dat als de auto te lang stilstaat er startproblemen komen, ook in de lezersreacties komt dat terug.
Laat nu net mijn auto vaak 4 tot 6 weken niet gebruikt worden. Ik heb dat ooit met een Lancia Delta voorgehad, 10 dagen stil was niet meer starten Mijn A-tje en andere auto's, op de Lancia na, die ik ooit gehad heb startten na 2 maanden nog zonder problemen. Ik wil geen stille stroomverbruikers, bij de Lancia was dat blijkbaar het alarm dat de batterij in mum van tijd leegtrok.
Ik begrijp wel dat dit voor de meeste chauffeurs geen probleem is wanneer de auto dagelijks gebruikt wordt maar voor mij is dat wel een issue.
'Een domper voor ons was dat de auto in de eerste weken tweemaal niet startte. De oorzaak was dat de 12V akku leeg was. De eerste keer werd dit veroorzaakt door het feit dat ik de electronische systemen aan het verkennen en instellen ben geweest, te lang met de auto gespeeld.
De tweede keer was onduidelijk en nadat de pechhulp ons geholpen heeft hebben we de akku laten doormeten.
De akku was goed volgens de Lexus dealer. Hij gaf aan dat de akku leeg kan raken over tijd en dan start de auto niet. Dit kan reeds na enkele weken gebeuren als de auto langer stil staat. Het is een zwakte van het hybride systeem. Toch denk ik dat Lexus hier iets aan zou moeten doen aangezien ze een reputatie hoog te houden hebben van hoge betrouwbaarheid !'
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenWelkom to the world of overcomplicated electronics denk ik dan ?
Comment
-
En nog klachten verdorie, lijkt geen simpel probleem voor rijders die de auto niet vaak gebruiken
Ik ben niet van plan om mij een booster of ander toestel aan te schaffen om bij te laden. Dat had ik niet verwacht, ook nooit iets van gehoord trouwens, al een geluk dat mijn bestelling vertraging heeft opgelopen.
Nu moet ik toch efkes bezinnen:
zondag om 10:18
'Sinds oktober een LBX Relax in mijn bezit en al 3 x een lege startaccu gehad. Blijkt dat tijdens het poetsen van de auto het meerdere keren openen van de deuren en achterklep de startaccu leeg raakt. De dealer gaf me de tip om tijdens het wassen de auto in stand READY te zetten. Ondertussen is wel een nieuwe, zwaardere startaccu gemonteerd door de dealer.
Heeft iemand een tip wat betreft de "booster" welke kun je hiervoor het beste aanschaffen?'
En dan dit onderstaande, gaat over een Toyota CHR uit 2020, blijkt echt een algemeen probleem te zijn bij Toyota en Lexus, onbegrijpelijk
' Lege accu en grote beurt- 45.000 km
- 11 december 2023
Vandaag is de auto voor een 4 jaarsbeurt geweest. Kosten 399,-. Melding gemaakt van de accuproblemen. Bij het ophalen van de auto werd gezegd dat de accu nog goed is, ze hebben hem alleen bijgeladen. Nu maar weer afwachten of dit zonder problemen blijft.
Buiten dit accuprobleem ben ik nog steeds heel blij met de auto. De auto is zuinig( ‘s zomers ruim 1 op 20 en ‘s winters ruim 1 op 18 . Hij is snel wanneer nodig en versnelt met veel souplesse. Vandaag ook de nieuwe C-HR in de showroom gezien. Als ik dezelfde type C-HR koop van het nieuwe model ben je ruim 53.000,- euri verder!! Wat een bizarre prijs! Ik rij voorlopig nog wel even verder en op de accu-problemen na nog steeds tevreden!
Maar Toyota ga nu serieus eens iets aan die accuproblemen doen en vertel niet dat je dit kan oplossen met het vermijden van korte ritjes!
Vakantiekilometers en lege accu- 50.000 km
- 23 juni 2024
Inmiddels richting Zuid Frankrijk en ruim 1200 km zonder problemen gereden met een verbruik van ruim 1 op 20. Cruisecontrol op 110 en soms 120. Afgezien van accuprobleem een topauto, rijdt heerlijk en berg op geen moment vermogen te kort. Tot nu toe en zolang ik de auto heb nog geen druppel olie bijgevuld, alleen ruitensproeier vloeistof.'
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk BerichtenAmai, da's wel raar... dat hij zo snel leeg is...
Dan echt niet ideaal in jou geval...
Gewoon nog paar jaar met de A rijden he
Het kan dus nog een verrassing worden, leuke tijden eigenlijk, alles zowat uittestenEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
Comment