RANGE ROVER EVOQUE: BIJPUNTEN VOOR GEVORDERDEN
NIEUWE VERLICHTING, VERNIEUWD INTERIEUR
Na net geen vijf jaar krijgt de Range Rover Evoque een facelift. De opfrisbeurt die de kleinste Range Rover ondergaat is opvallend summier en komt daarmee sterk overeen met de update die de Discovery Sport onlangs onderging.
Je moet de huidige generatie Range Rover Evoque goed op je netvlies hebben staan om de verschillen met het pre-faceliftmodel direct te zien. De Evoque krijg nieuwe Pixel Led-geheten matrixkoplampen met een andere invulling en ook gaat de signatuur in de achterlichten op de schop. Verder heeft de klant keuze uit nieuwe lakkleuren en van een aantal uitvoeringen verandert een handvol kleine uiterlijke details.
Het interieur van de Evoque van voor de facelift.
Vanbinnen zien we een grotere wijziging. Net als in de recentelijk vernieuwde Land Rover Discovery Sport vinden we in deze aangescherpte Evoque een geheel nieuwe middenconsole. De Range Rover Evoque krijgt een nieuw gebogen 11,4-inch infotainmentscherm dat niet meer in de middenconsole is geïntegreerd, maar er enigszins voor lijkt te zweven. Het tweede scherm dat je voorheen een verdieping lager vond en waarmee je onder meer de klimaatregeling aanstuurde, maakt plaats voor een opbergvak met inductielader. De knoppen voor de klimaatregeling zijn voortaan virtueel ondergebracht in het infotainmentscherm. Lederen bekleding is vanaf nu niet meer in de Evoque te krijgen. Wel levert Range Rover de Evoque voortaan met Kvadrat (wol).
De vernieuwde Range Rover Evoque is er in de uitvoeringen S, SE, HSE en Autobiography. Net als voorheen is er weer een plug-in hybride aandrijflijn. Die heet P300e en levert de compacte SUV dankzij een nieuwe samenstelling van de 14,9-kWh batterij een bereik op van maximaal 62 kilometer. De P300e heeft opnieuw een driecilinder benzinemotor die samen met een elektrokrachtbron goed is voor een systeemvermogen van 309 pk. Je sprint er vanuit stilstand in 6,4 seconden mee naar de 100 km/h. Uiteraard zijn er weer mild-hybrides.
Uitgebreidere informatie volgt.
Bron: Autoweek
NIEUWE VERLICHTING, VERNIEUWD INTERIEUR
Na net geen vijf jaar krijgt de Range Rover Evoque een facelift. De opfrisbeurt die de kleinste Range Rover ondergaat is opvallend summier en komt daarmee sterk overeen met de update die de Discovery Sport onlangs onderging.
Je moet de huidige generatie Range Rover Evoque goed op je netvlies hebben staan om de verschillen met het pre-faceliftmodel direct te zien. De Evoque krijg nieuwe Pixel Led-geheten matrixkoplampen met een andere invulling en ook gaat de signatuur in de achterlichten op de schop. Verder heeft de klant keuze uit nieuwe lakkleuren en van een aantal uitvoeringen verandert een handvol kleine uiterlijke details.
Het interieur van de Evoque van voor de facelift.
Vanbinnen zien we een grotere wijziging. Net als in de recentelijk vernieuwde Land Rover Discovery Sport vinden we in deze aangescherpte Evoque een geheel nieuwe middenconsole. De Range Rover Evoque krijgt een nieuw gebogen 11,4-inch infotainmentscherm dat niet meer in de middenconsole is geïntegreerd, maar er enigszins voor lijkt te zweven. Het tweede scherm dat je voorheen een verdieping lager vond en waarmee je onder meer de klimaatregeling aanstuurde, maakt plaats voor een opbergvak met inductielader. De knoppen voor de klimaatregeling zijn voortaan virtueel ondergebracht in het infotainmentscherm. Lederen bekleding is vanaf nu niet meer in de Evoque te krijgen. Wel levert Range Rover de Evoque voortaan met Kvadrat (wol).
De vernieuwde Range Rover Evoque is er in de uitvoeringen S, SE, HSE en Autobiography. Net als voorheen is er weer een plug-in hybride aandrijflijn. Die heet P300e en levert de compacte SUV dankzij een nieuwe samenstelling van de 14,9-kWh batterij een bereik op van maximaal 62 kilometer. De P300e heeft opnieuw een driecilinder benzinemotor die samen met een elektrokrachtbron goed is voor een systeemvermogen van 309 pk. Je sprint er vanuit stilstand in 6,4 seconden mee naar de 100 km/h. Uiteraard zijn er weer mild-hybrides.
Uitgebreidere informatie volgt.
Bron: Autoweek
Comment