Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes (e)Vito / V-klasse / EQV - Facelift (2023)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mercedes (e)Vito / V-klasse / EQV - Facelift (2023)

MERCEDES-BENZ VERNIEUWT VITO, V-KLASSE ÉN ELEKTRISCHE EQV

OPFRISSER VOOR MIDDELGROTE BUSJES

​Mercedes-Benz heeft de V-klasse, EQV, Vito en eVito nog eens tegen het licht gehouden en met een zowel vanbuiten als vanbinnen opgefrist voorkomen rollen ze straks de fabriekspoorten uit.

Voor de tweede keer gaan de uit 2014 stammende Mercedes-Benz V-klasse en Vito onder het mes. Ook de nieuwere elektrische EQV en eVito worden uiteraard in de vernieuwingsronde meegenomen. De middelgrote busjes van Mercedes komen terug uit de ontwerpstudio met nieuwe, wat forsere grilles die verder naar beneden doorlopen, een gewijzigde voorbumper met wat grotere en rondere sierelementen erin. Op de topversie van de V-klasse, de Exclusive, staat bovenop de neus de Mercedes-ster. Aan de achterkant vallen vooral de achterlichten op, met een iets aangepaste lichtsignatuur en een wat donker voorkomen dan eerder. Op de V-klasse en EQV zit bovendien een verchroomde strip met daarboven de merknaam uitgeschreven.

Mercedes-Benz Vito en eVito

In het interieur van de Mercedes-Benz V-klasse en EQV (dat er een luxer en door een ander dashboard ook behoorlijk anders uitziet dan dat van de Vito en eVito) tref je voortaan twee 12,3-inch schermen. Eentje voor het instrumentarium en eentje voor het infotainment. In de Vito en eVito meten de nieuwe schermen respectievelijk 5,5-inch en 10,25-inch. Voortaan is voor al deze busjes het MBUX-infotainmentsysteem standaard, dus dat is voor de Vito en eVito een behoorlijke upgrade.

Mercedes-Benz herziet ook de standaarduitrusting qua veiligheids- en assistentiesystemen. Zo hebben de Mercedes-Benz Vito en eVito nu standaard onder meer cruise control, een actieve remassistent, een dodehoekmonitor, een rijstrookassistent en een achteruitrijcamera. Bij de V-klasse en EQV komen daar ook nog adaptieve cruise control en parkeersassistent bij.

Mercedes-Benz Vito

Over grote aandrijftechnische wijzigingen rept Mercedes-Benz met geen woord en dus kun je voorzichtig rekenen op dezelfde opties als momenteel. Dat zou betekenen dat je de Mercedes-Benz V-klasse en Vito weer met tot 239 pk sterke 2.0 diesels kunt krijgen, de EQV met een 204 pk sterke elektromotor en tot 355 km rijbereik en de eVito met een 116 pk sterke elektromotor en tot 288 km rijbereik. Overigens werkt Mercedes al aan een geheel nieuwe generatie elektrische bedrijfswagens en personenbusjes op een nieuwe VAN.EA gedoopte basis. In 2026 verschijnen de eerste busjes op dat platform, waarschijnlijk als aflossing van de nu opgefriste busjes.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

hm, die versie met ster en maybach velgen

Comment

Is the new Mercedes V-Class the S-Class of Vans?
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Mercedes Marco Polo Facelift (2023) Alle Infos zum neuen Van auf V-Klasse Basis! Review | Test

Comment

Mercedes V-Klasse Facelift (2023) So krass luxuriös ist der NEUE Van! Review | Test | Exclusive line

Comment

Mercedes V-Class and EQV Facelift (2024): First Video Walkaround

Comment

Mooi, geslaagde facelift.

Comment

Is the Mercedes V-Class now the S-Class of vans? Exclusive driving REVIEW

Comment

Comment

TEST: Mercedes-Benz V-Klasse & EQV: minibus met de luxe van een limousine

Comment

Comment

Comment

Working...
                        X