Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Scenic E-Tech (2024)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Renault Scenic E-Tech (2024)

    De nieuwe Renault Scénic heeft nog weinig te maken met vorige generaties. De monovolume is een cross-over annex SUV met 5 zitplaatsen geworden, en elk exemplaar zal elektrisch zijn.






































    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2
    Knappe EV hoor.. Renault timmert goed aan de weg.

    Comment


    • #3
      Idd! Net als de Mégane E-Tech, mooi! Renault is goed bezig.
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        behalve de drie hendels aan het stuur...
        www.peugeotforum.be

        Comment


        • #5
          Die derde "knots", ziet er idd een beetje raar uit

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
            behalve de drie hendels aan het stuur...
            Daar heb ik in het begin inderdaad wel wat last mee gehad, in D willen zetten en maar niet willen vertrekken , de ruitenwisser stond dan wel aan.
            Maar het went vrij snel en na een week of twee had ik het niet meer voor.

            Die 'knots" is iets dat al een eeuwigheid bestaat bij Renault en vind ik eigenlijk best handig om het volume te regelen.

            Comment


            • #7
              En 14 knoppen op het stuur...
              Waarom heeft een electrische auto trouwens flippers aan het stuur?

              Comment


              • #8
                Renault Scenic E-Tech Electric: helemaal anders, maar wel nog altijd Scenic
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                  En 14 knoppen op het stuur...
                  Waarom heeft een electrische auto trouwens flippers aan het stuur?
                  Niet iedereen is zot van een Tesla zonder knoppen of zit constant tegen zijn auto te lullen.
                  En met die flippers stel je het niveau van recuperatie in.

                  Comment


                  • #10
                    Renault bewijst met deze Scenic, de Megane en de R5 dat elektrische auto's echt niet lelijk hoeven te zijn.
                    Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 05/09/2023, 19:36.

                    Comment


                    • #11
                      Niet slecht maar past waarschijnlijk weeral niet in ons gezinsbudget.
                      King of the Ludospace - currently running nr. 6

                      2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                      2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

                      Comment


                      • #12
                        Ziet er goed uit!

                        Zou deze dan ongeveer even groot zijn als de 3008?

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

                          Niet iedereen is zot van een Tesla zonder knoppen of zit constant tegen zijn auto te lullen.
                          En met die flippers stel je het niveau van recuperatie in.
                          Daar heb je toch geen flippers voor nodig, ik doe dat met het pedaal.

                          Ga je nu echt iedere keer als je vertraagt met die dingen spelen?
                          Ik heb dat ook ooit gehad bij een DSG, ik gebruikte dat nooit.

                          Comment


                          • #14
                            de ene rijdt graag 1-pedal, de andere zeilt graag , ik hoop niet dat tesla gaat domineren in 1-pedal en hendelloze pinkers/versnelling...al vrees ik ervoor

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                              Daar heb je toch geen flippers voor nodig, ik doe dat met het pedaal.

                              Ga je nu echt iedere keer als je vertraagt met die dingen spelen?
                              Ik heb dat ook ooit gehad bij een DSG, ik gebruikte dat nooit.
                              Je moet toch af en toe uw Tesla-oogkleppen eens afzetten...
                              Wie zegt dat je telkens je vertraagt met die dingen moet spelen? Ik kan natuurlijk wél begrijpen dat eens je uw Tesla zo gewoon bent het moeilijk is je in te beelden dat er ook nog iets anders bestaat.

                              Wat schakelflippers van een automaat betreft: dat is toch totaal iets anders?

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                Daar heb je toch geen flippers voor nodig, ik doe dat met het pedaal.
                                Ga je nu echt iedere keer als je vertraagt met die dingen spelen?
                                Het is niet het activeren van de recuperatie, maar het instellen van hoe sterk de recuperatie is, dus je doet dat eenmalig naargelang jouw wens. Bij jouw Tesla kan je dat volgens mij overigens niet eens, daar is het standaard OPD.
                                In mijne Mercedes is het ook met die peddels, maar toegegeven, echt logisch kan je dat toch niet noemen. Bij Mercedes is het gewoon dat ze het stuur van de ICE genomen hebben en dan maar iets gezocht hebben dat ze in die peddels konden steken. Ik vind het raar om dat principe ook te zien in EVs die bespoke gedesigned zijn (zou eens moeten checken of het bij de EQE ook zo is, wellicht wel).

                                EDIT: ik vind OPD (D- bij Mercedes) overigens vreselijk. Je voet is als het ware vastgenageld aan je pedaal en je hebt totaal geen mogelijkheid om even je been te relaxen (en kom dan niet af met ACC...). Ik heb dat een tijdje geprobeerd en toen ik terug naar D+ of D-Auto ging was dat echt zo bevrijdend !
                                Last edited by Mercur; 06/09/2023, 11:45.

                                Comment


                                • #17
                                  bij een rit in de bergen switch ik nogal vaak tss de standen (eqe), peddels blijven dan toch de meest logische plaats

                                  Comment


                                  • #18
                                    Het instellen van de recup doe je toch gewoon met je voeten.

                                    En ja, op de autostrade rij ik 90% van de tijd met autosteer of adaptive cruise. Dat gaat behoorlijk goed.
                                    En dat alles zorgt er voor dat ik bij de helft van de ritten het rempedaal niet aangeraakt heb. Dat is echt comfort.

                                    Comment


                                    • #19
                                      ik weet niet of het feit je rem niet aangeraakt hebben het summum op comfortgebied betekent
                                      een rit gereden zonder voelbare remvertraging, of (te) stevige acceleraties...enorm vooruitziend...dan weer wel, acc's rekenen met een vaste afstand, die nogal aan de korte kant blijft...vind ik

                                      maar iedereen verschillend en tegelijk de meesten eigen kind, schoon kind

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

                                        Maar het went vrij snel en na een week of twee had ik het niet meer voor.
                                        Aah, een week of twee. En geen maand of twee ofzo

                                        Comment

                                        Working...
                                        X