Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Renault Scenic E-Tech (2024)
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenbehalve de drie hendels aan het stuur...
Maar het went vrij snel en na een week of twee had ik het niet meer voor.
Die 'knots" is iets dat al een eeuwigheid bestaat bij Renault en vind ik eigenlijk best handig om het volume te regelen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenEn 14 knoppen op het stuur...
Waarom heeft een electrische auto trouwens flippers aan het stuur?
En met die flippers stel je het niveau van recuperatie in.
Comment
-
Renault bewijst met deze Scenic, de Megane en de R5 dat elektrische auto's echt niet lelijk hoeven te zijn.Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 05/09/2023, 19:36.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
Niet iedereen is zot van een Tesla zonder knoppen of zit constant tegen zijn auto te lullen.
En met die flippers stel je het niveau van recuperatie in.
Ga je nu echt iedere keer als je vertraagt met die dingen spelen?
Ik heb dat ook ooit gehad bij een DSG, ik gebruikte dat nooit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Daar heb je toch geen flippers voor nodig, ik doe dat met het pedaal.
Ga je nu echt iedere keer als je vertraagt met die dingen spelen?
Ik heb dat ook ooit gehad bij een DSG, ik gebruikte dat nooit.
Wie zegt dat je telkens je vertraagt met die dingen moet spelen? Ik kan natuurlijk wél begrijpen dat eens je uw Tesla zo gewoon bent het moeilijk is je in te beelden dat er ook nog iets anders bestaat.
Wat schakelflippers van een automaat betreft: dat is toch totaal iets anders?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenDaar heb je toch geen flippers voor nodig, ik doe dat met het pedaal.
Ga je nu echt iedere keer als je vertraagt met die dingen spelen?
In mijne Mercedes is het ook met die peddels, maar toegegeven, echt logisch kan je dat toch niet noemen. Bij Mercedes is het gewoon dat ze het stuur van de ICE genomen hebben en dan maar iets gezocht hebben dat ze in die peddels konden steken. Ik vind het raar om dat principe ook te zien in EVs die bespoke gedesigned zijn (zou eens moeten checken of het bij de EQE ook zo is, wellicht wel).
EDIT: ik vind OPD (D- bij Mercedes) overigens vreselijk. Je voet is als het ware vastgenageld aan je pedaal en je hebt totaal geen mogelijkheid om even je been te relaxen (en kom dan niet af met ACC...). Ik heb dat een tijdje geprobeerd en toen ik terug naar D+ of D-Auto ging was dat echt zo bevrijdend !Last edited by Mercur; 06/09/2023, 11:45.
Comment
-
Het instellen van de recup doe je toch gewoon met je voeten.
En ja, op de autostrade rij ik 90% van de tijd met autosteer of adaptive cruise. Dat gaat behoorlijk goed.
En dat alles zorgt er voor dat ik bij de helft van de ritten het rempedaal niet aangeraakt heb. Dat is echt comfort.
Comment
-
ik weet niet of het feit je rem niet aangeraakt hebben het summum op comfortgebied betekent
een rit gereden zonder voelbare remvertraging, of (te) stevige acceleraties...enorm vooruitziend...dan weer wel, acc's rekenen met een vaste afstand, die nogal aan de korte kant blijft...vind ik
maar iedereen verschillend en tegelijk de meesten eigen kind, schoon kind
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
Maar het went vrij snel en na een week of twee had ik het niet meer voor.
Comment
Comment