Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
De Renault Scenic is tegenwoordig niet alleen zuiver elektrisch, maar ook een crossover. Dat is echter niet de enige reden waarom de nieuwkomer wel eens een succes zou kunnen worden. Renault heeft er nu namelijk een prijs op gekleefd en die is laag genoeg om in aanmerking te komen voor de Vlaamse EV-premie.
dus er is hoop voor de europese auto industrie hoewel.. zouden ze die elders in de wereld ook verkocht krijgen?
Gelukkig is er wat concurrentie. Het zou toch saai worden als Tesla meer dan 10% marktaandeel zou halen.
En ja, ik hoop dat Renault ook echt een goede EV op de markt zet.
Vergelijking van prijzen en specificaties van de Renault...
en voor hetzelfde geld kan je nog 100% meer vermogen, 56% extra laadruimte en 66% hogere laadsnelheid hebben!
Ja, en wat dan nog?
Wat moet je aanvangen met 100% meer vermogen? De Megane en de Scenic hebben 220pk en zelfs dat vind ik al te veel in het dagelijkse verkeer.
56% meer laadruimte: niet iedereen gaat wekelijks naar de Ikea om brol.
Rest de hogere laadsnelheid: dat kan bij lange(re) reizen nuttig zijn, maar onoverkomelijk is het nu ook weer niet voor die 2 keer per jaar. Bovendien heb je meer aan een 22kW AC laadmogelijkheid die wél dagelijks bruikbaar is.
Over smaken en kleuren kan je blijven redetwisten, maar hij ziet er toch wel een pak beter uit dan die opgeblazen eieren op wielen. Het grootste nadeel is natuurlijk dat je aan de toog minder indruk maakt als je zegt dat je met een EV van Renault rijdt t.o.v. een Tesla. Maar dat zal me worst wezen.
Gelukkig is er wat concurrentie. Het zou toch saai worden als Tesla meer dan 10% marktaandeel zou halen.
En ja, ik hoop dat Renault ook echt een goede EV op de markt zet.
Doen ze toch? De Zoe was en is nog steeds een goede EV en veel klagen wordt er over de Megane E-tech ook niet gedaan... en dan nu deze Scenic en binnenkort de veelbelovende R5...
toch niet moeilijk om u uit uw kot te lokken he nog altijd zeer content van mijn basisversie muskmobiel model ei, met 'slechts' 299 pk , 58 kwh batterij en 'slechts' 170kw max laadsnelheid , die vorige week op skireis met 3 personen + materiaal geen enkel moment teleurgesteld heeft
Comment