Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Scenic E-Tech (2024)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

    Doen ze toch? De Zoe was en is nog steeds een goede EV en veel klagen wordt er over de Megane E-tech ook niet gedaan... en dan nu deze Scenic en binnenkort de veelbelovende R5...
    De Zoe is een stadsautootje, en was naar mijn mening veel te duur. En dan die batterijhuur….

    De grote vraag is of de scenic even efficient is als de Tesla.

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

      De grote vraag is of de scenic even efficient is als de Tesla.
      Dat oeverloos gezwets over efficientie... bij een ICE werd een litertje meer of minder hoogstens even terloops vermeld. Bovendien zal het wel meevallen zeker? Ik haal over , sinds mijn laatste reset een goei 10000 km geleden, een gemiddeld verbruik van 14,6 kWh/100 km, zomer en winter bij elkaar; toegegeven, meestal stadsverkeer en secundaire wegen met 15 a 20% autosnelweg en een rustige rijstijl (onnozel doen is quasi onmogelijk met de alomtegenwoordige verkeersdrukte). Misschien doet een Tesla het iets beter, maar véél beter lijkt me onwaarschijnlijk.

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
        toch niet moeilijk om u uit uw kot te lokken he
        Da’s de bedoeling toch? Niks zo plezant dan elkaar wat uit zijn kot lokken.
        Het is hier al saai genoeg en af en toe wat overdrijven en steekjes uitdelen brengt wat leven in de brouwerij.

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

          Dat oeverloos gezwets over efficientie... bij een ICE werd een litertje meer of minder hoogstens even terloops vermeld. Bovendien zal het wel meevallen zeker? Ik haal over , sinds mijn laatste reset een goei 10000 km geleden, een gemiddeld verbruik van 14,6 kWh/100 km, zomer en winter bij elkaar; toegegeven, meestal stadsverkeer en secundaire wegen met 15 a 20% autosnelweg en een rustige rijstijl (onnozel doen is quasi onmogelijk met de alomtegenwoordige verkeersdrukte). Misschien doet een Tesla het iets beter, maar véél beter lijkt me onwaarschijnlijk.
          Op een kWh komt het niet aan, maar als een auto op de autostrade ineens 30 kWh/100km gaat verbruiken, dan valt de range vies tegen, moet je op een vakantierit continu laden etc.
          Bjorn heeft de vernieuwde Q4 etron getest, en die zat op de autostrade aan 28 en 30 kWh/100km. Dat is voor mij dan wel een KO criterium.
          In die omstandigheden en in de winter zit ik aan 20-22kWh/100km, dus dat maakt een wezenlijk verschil.

          Comment


          • #45
            het probleem met onzuinige EV's is dat ze de transitie niet echt aanmoedigen. Want wie wil er nu een dure EV die in de winter nauwelijks 250 km haalt? (een vw e-up haalt zelfs nog redelijk makkelijk 200 km met 32 kwh batterijpakket .. even veel range dan een zoe met 40 kwh)

            Voor mij is 20 kwh / 100 km op de snelweg zowat het streefdoel, in de winter gaat de MY daar lichtjes over maar meestal blijft hij daar ruim onder. 25-30 kwh vind ik onacceptabel, de XC40 verbruikt nog meer dan een Q4 e-tron (die eig nog redelijk acceptabel is... bjorn heeft hem wel in redelijk ongunstige omstandigheden getest .. volgens ev-database zit het verbruik van de q4 op snelweg in winter op 257 wh/km )

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
              het probleem met onzuinige EV's is dat ze de transitie niet echt aanmoedigen. Want wie wil er nu een dure EV die in de winter nauwelijks 250 km haalt? (een vw e-up haalt zelfs nog redelijk makkelijk 200 km met 32 kwh batterijpakket .. even veel range dan een zoe met 40 kwh)

              Voor mij is 20 kwh / 100 km op de snelweg zowat het streefdoel, in de winter gaat de MY daar lichtjes over maar meestal blijft hij daar ruim onder. 25-30 kwh vind ik onacceptabel, de XC40 verbruikt nog meer dan een Q4 e-tron (die eig nog redelijk acceptabel is... bjorn heeft hem wel in redelijk ongunstige omstandigheden getest .. volgens ev-database zit het verbruik van de q4 op snelweg in winter op 257 wh/km )
              De Q4 is niet echt een grote auto, en dan dit verbruik. Bij mij valt de auto dan af.

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                het probleem met onzuinige EV's is dat ze de transitie niet echt aanmoedigen. Want wie wil er nu een dure EV die in de winter nauwelijks 250 km haalt?
                Is hier het geval, hangt er ook vanaf hoevaak je die afstand moet doen maar dan nog is het toch wat ambetant bij heen en terug ritten die aan de helft van die 250 km zitten.

                2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                Comment


                • #48
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #49
                    Ik kan het ergens gemist hebben maar is deze rwd of fwd?

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                      Ik kan het ergens gemist hebben maar is deze rwd of fwd?
                      Front-wheel drive
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                        Front-wheel drive
                        Dit is toch spijtig voor het rijgedrag.
                        En ik snap het niet waarom ze het doen. Met een electromotor kan je toch heel makkelijk de motor achteraan zetten zonder transmissietunnel, en je hebt het probleem van aandrijving op sturende wielen (is altijd iets complexer) niet.

                        Comment


                        • #52
                          Voor zover ik weet kunnen ze bij FWD de meeste componenten combineren en dicht bij elkaar plaatsen, waardoor minder (lange) bekabeling nodig is met lager gewicht, minder verliezen en vooral minder geld als resultaat.

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                            Dit is toch spijtig voor het rijgedrag.
                            En ik snap het niet waarom ze het doen.
                            Omdat voorwielaandrijving voor het overgrote deel van de bestuurders een veiliger en voorspelbaarder rijgedrag biedt. Het nadeel is de tractie, vooral bij nat wegdek, en dan vooral in de ”sport” mode, maar dat geldt ook in mindere mate voor een ICE met voorwielaandrijving.
                            Om geld te besparen denk ik niet, want voorwielaandrijving is toch complexer?

                            Comment


                            • #54
                              hoedje af voor Renault!
                              4 rings driver

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten




                                en voor hetzelfde geld kan je nog 100% meer vermogen, 56% extra laadruimte en 66% hogere laadsnelheid hebben!
                                Maar in die Model Y heb je dan wel geen functioneterende regensensor, geen controle over de ingestelde snelheid voor je adaptieve cruisecontrole en veel minder range. En een vering die naam niet waardig. Je muziek kan je ook niet horen op de snelweg vanwege het totaal ontbreken van geluidsisolatie.
                                En die hoge laadsnelheid bij de Y is even, rond de 10%; om daarna als een pudding in mekaar te zakken. Wees blij als je nog 100 kW overhoudt bij 50%
                                Hah en geen adaptieve lichten. Is voor mij al 4 of 5 auto's geleden dat ik een wagen had met zo'n slechte lichten.
                                En je rijdt met een hondslelijk ding rond.

                                En je mag dit ontkenne, ik rijd met zo'n onding (de model 3 dan wel).
                                Last edited by BertVS; 18/02/2024, 18:03.
                                BMW 420dA : >>>

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten

                                  Maar in die Model Y heb je dan wel geen functioneterende regensensor, geen controle over de ingestelde snelheid voor je adaptieve cruisecontrole en veel minder range. En een vering die naam niet waardig. Je muziek kan je ook niet horen op de snelweg vanwege het totaal ontbreken van geluidsisolatie.
                                  En die hoge laadsnelheid bij de Y is even, rond de 10%; om daarna als een pudding in mekaar te zakken. Wees blij als je nog 100 kW overhoudt bij 50%
                                  Hah en geen adaptieve lichten. Is voor mij al 4 of 5 auto's geleden dat ik een wagen had met zo'n slechte lichten.
                                  En je rijdt met een hondslelijk ding rond.

                                  En je mag dit ontkenne, ik rijd met zo'n onding (de model 3 dan wel).
                                  Model 3 van voor 2020 dan toch.

                                  Mijn Y heeft dubbele beglazing, is heel stil, heeft de verbeterde vering en mijn ruitenwissers doen het gewoon.
                                  ik kan perfect de snelheid instellen van de autopilot, en haal in de zomer 400km en bij vrieskou nog 330 km (LR)
                                  De standaard audio heeft een heel goede sub, en klinkt heel heel goed, met ingebouwde apps voor spotify, podcast, internet radio
                                  Adaptieve lichten komen er aan per update.

                                  De voorkant vind ik meh, de achterkant echt mooi.

                                  Ik zie de Scenic niet direct als alternatief van de Y.
                                  Dan kijk ik eerder naar de Polestar 4 of de iX3.

                                  Comment


                                  • #57
                                    de Y van dit 2023 is wel stukken beter dan een model 3 van 2023, die ik ook gehad heb.
                                    niet dat die model 3 zo slecht was, maar idd de geluidsisolatie is niet goed.

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                                      Model 3 van voor 2020 dan toch.
                                      2020
                                      Mijn Y heeft dubbele beglazing, is heel stil, heeft de verbeterde vering en mijn ruitenwissers doen het gewoon.
                                      ik kan perfect de snelheid instellen van de autopilot, en haal in de zomer 400km en bij vrieskou nog 330 km (LR)
                                      Neen, je wagen gaat op brug van de de ring van Mechelen over de Antwerpse steenweg waar je gewoon 90 km/h mag rijden brutaal afremmen naar 40km/h, ook al heb jij 90 km/h ingesteld
                                      Op de aansluiting van de A2 met de E40 versnelt ook jouw model Y naar 120 km/h op een plek waar je maar 70 km/h mag rijden, ook al heb jij 70 km/h ingesteld.

                                      En proficiat, je bent de eerste Tesla rijder die niet toegeeft dat de automatische ruitenwissers het gewoon vaak niet correct doet, zelf de grootste fanboys op tmc klagen er daar over.

                                      De standaard audio heeft een heel goede sub, en klinkt heel heel goed, met ingebouwde apps voor spotify, podcast, internet radio
                                      Die is goed indien je stilstaat in een model 3, als je rijdt heb je er niks aan.
                                      Rijd eens met een andere wagen, die zijn ook niet stil blijven staan in 2015.
                                      Adaptieve lichten komen er aan per update.
                                      Ondertussen al 3 jaar!
                                      De voorkant vind ik meh, de achterkant echt mooi.

                                      Ik zie de Scenic niet direct als alternatief van de Y.
                                      Dan kijk ik eerder naar de Polestar 4 of de iX3.
                                      De Scenic zou ik overwegen, een model Y nooit. To each his own.
                                      BMW 420dA : >>>

                                      Comment


                                      • #59


                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • #60
                                          Verdiende winnaar imo.
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X