NIEUWE SUZUKI SWIFT: NU DEFINITIEF!
ZEER SNEL VAN CONCEPT NAAR PRODUCTIEVERSIE
Kort nadat de nieuwe Suzuki in conceptvorm debuteerde tijdens de Japan Mobility Show kan AutoWeek je de definitieve productieversie al laten zien. De daadwerkelijk nieuwe Suzuki Swift wijkt nauwelijks tot niet af van de Swift Concept en dat is goed nieuws voor wie wel gecharmeerd was van dat studiemodel.
De Japan Mobility Show was in oktober het podium waarop veel Japanse autofabrikanten wilde studiemodellen lieten zien. Ook Suzuki nam een aantal concept-cars mee die duidelijk nog ver van definitieve productieversies stonden. De Swift Concept was daarop een uitzondering. Die zag er namelijk uit alsof hij zonder aanpassingen in de showroom kon worden gezet. AutoWeek kan je nu de échte nieuwe Suzuki Swift laten zien. Wat blijkt? Die nieuwe Suzuki Swift lijkt inderdaad als twee druppels water op zijn voorbode.
Suzuki Swift
De nieuwe Suzuki Swift valt nauwelijks van de Swift Concept te onderscheiden. Dat betekent dat ook het nieuwe model duidelijk als Swift is te herkennen, ook al is nagenoeg alles anders. Met name aan de voorzijde heeft de nieuwe Swift met zijn relatief hoog opgelegde motorkap en laag ernaast gepositioneerde koplampen een andere uitstraling gekregen. De smallere en niet meer door een kentekenplaat onderbroken grille draagt daaraan bij. Ook het interieur van de nieuwe Swift is identiek aan de cockpit die Suzuki in de Swift Concept schroefde, compleet met 9-inch infotainmentscherm. De nieuwe Swift is 3,86 meter lang en heeft een wielbasis van 2,45 meter. De wielbasis is daarmee gelijk aan die van het vorige model en ook in de lengte groeit de Swift niet.
Suzuki Swift
Vrijgevig met nieuwe informatie over de techniek is Suzuki nog niet. Wel weten we dat de Swift in elk geval in het thuisland Japan beschikbaar komt met een nieuwe 1.2-driecilinder, een mild-hybride machine die aan een CVT is gekoppeld. In Japan komen er ook versies beschikbaar met vierwielaandrijving. Suzuki is op dit moment de enige die in dit segment vierwielaangedreven auto's ook in Europa aanbiedt, dus de kans is groot dat die klantenkring ook met het nieuwe model weer kan rekenen op Allgrip-versies.
Bron: Autoweek
ZEER SNEL VAN CONCEPT NAAR PRODUCTIEVERSIE
Kort nadat de nieuwe Suzuki in conceptvorm debuteerde tijdens de Japan Mobility Show kan AutoWeek je de definitieve productieversie al laten zien. De daadwerkelijk nieuwe Suzuki Swift wijkt nauwelijks tot niet af van de Swift Concept en dat is goed nieuws voor wie wel gecharmeerd was van dat studiemodel.
De Japan Mobility Show was in oktober het podium waarop veel Japanse autofabrikanten wilde studiemodellen lieten zien. Ook Suzuki nam een aantal concept-cars mee die duidelijk nog ver van definitieve productieversies stonden. De Swift Concept was daarop een uitzondering. Die zag er namelijk uit alsof hij zonder aanpassingen in de showroom kon worden gezet. AutoWeek kan je nu de échte nieuwe Suzuki Swift laten zien. Wat blijkt? Die nieuwe Suzuki Swift lijkt inderdaad als twee druppels water op zijn voorbode.
Suzuki Swift
De nieuwe Suzuki Swift valt nauwelijks van de Swift Concept te onderscheiden. Dat betekent dat ook het nieuwe model duidelijk als Swift is te herkennen, ook al is nagenoeg alles anders. Met name aan de voorzijde heeft de nieuwe Swift met zijn relatief hoog opgelegde motorkap en laag ernaast gepositioneerde koplampen een andere uitstraling gekregen. De smallere en niet meer door een kentekenplaat onderbroken grille draagt daaraan bij. Ook het interieur van de nieuwe Swift is identiek aan de cockpit die Suzuki in de Swift Concept schroefde, compleet met 9-inch infotainmentscherm. De nieuwe Swift is 3,86 meter lang en heeft een wielbasis van 2,45 meter. De wielbasis is daarmee gelijk aan die van het vorige model en ook in de lengte groeit de Swift niet.
Suzuki Swift
Vrijgevig met nieuwe informatie over de techniek is Suzuki nog niet. Wel weten we dat de Swift in elk geval in het thuisland Japan beschikbaar komt met een nieuwe 1.2-driecilinder, een mild-hybride machine die aan een CVT is gekoppeld. In Japan komen er ook versies beschikbaar met vierwielaandrijving. Suzuki is op dit moment de enige die in dit segment vierwielaangedreven auto's ook in Europa aanbiedt, dus de kans is groot dat die klantenkring ook met het nieuwe model weer kan rekenen op Allgrip-versies.
Bron: Autoweek
Comment