Dat zijn liefhebbers en autofreaks hé en blijkbaar zijn er zo nog genoeg, anders kan iedereen beter met een Dacia rondrijden. Daar kom je ook overal mee en prijs-kwaliteit onklopbaar.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Porsche Macan (EV) - (2024)
Collapse
X
-
Het is eenvoudig om hier heel rationeel prijzen, opties, voor- en nadelen te vergelijken, maar een auto kopen is voor velen ook emotie. Als ik rationeler had nagedacht dan had ik nooit een MX-5 gekocht bijvoorbeeld, want praktisch is dat ding niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk BerichtenHet is eenvoudig om hier heel rationeel prijzen, opties, voor- en nadelen te vergelijken, maar een auto kopen is voor velen ook emotie. Als ik rationeler had nagedacht dan had ik nooit een MX-5 gekocht bijvoorbeeld, want praktisch is dat ding niet.
Autogek zijn kan dan duur worden, hoewel, is eigenlijk altijd duurEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk BerichtenHet is eenvoudig om hier heel rationeel prijzen, opties, voor- en nadelen te vergelijken, maar een auto kopen is voor velen ook emotie. Als ik rationeler had nagedacht dan had ik nooit een MX-5 gekocht bijvoorbeeld, want praktisch is dat ding niet.
Ik vind nog altijd dat Porsche zijn echte ziel verkocht heeft toen er auto’s bij kwamen met 4 deuren, of de SUV’s.
Commercieel gezien was dat wel een booster natuurlijk omdat de potentiele markt een pak groter is. Maar ik zal ze nooit kopen.
Als ik ooit een Porsche in huis haal, dan zal het een 911 zijn, niks anders.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Ik schrijf dat nergens hé.
Ik vraag me dan af hoe Porsche er in slaagt om die auto zo duur te verkopen, en waarom mensen dat willen betalen.Last edited by illi4ever; 29/01/2024, 10:56.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door illi4ever Bekijk Berichten
Ik heb een Taycan CT, ben daar heel tevreden over, ik vind een Tesla spuuglelijk, maar dat is MIJN mening en ik wil die mening zeker niet veralgemenen, maw, die auto is niet lelijk, IK vind die lelijk, om enige discussie te vermijden... Ik vind ook alle auto's met een veel te grote tablet als middenconsole lelijk, dus dan blijft er op EV vlak nog maar bitter weinig over. Mijn auto staat ook op mijn BV, ik MOET een kost maken, anders geef ik het geld gewoon aan vadertje staat en dat doe ik al genoeg (net zoals de rest van ons). Als ik dan toch geld moet uitgeven, dan liever aan een auto die ik superknap vind, die ook nog eens superleuk rijdt (die Taycan plakt op de weg, sneeuw in gravel modus was een plezier om op te rijden en ga zo maar door). Nee, ik heb geen Turbo S, maar een gewone 4, dat kost al meer dan genoeg, heb ik daar spijt van, absoluut niet, ook al weet ik dat het een pak geld is en ook al krijg ik van heel veel mensen in mijn omgeving nu een scheve blik (of zelfs helemaal geen blik meer), want ik ben die dikke nek met zijn Porsche. Een matzwarte dan nog, want gewoon was niet opvallend genoeg... Je wil niet weten hoeveel wildvreemden via omwegen proberen te weten te komen hoe het komt dat ik met zo een wagen kan rondrijden... Waar ik dus voor had gevreesd is in werkelijkheid alleen maar erger gebleken, maar, dat houdt me echt niet tegen om volgende keer terug een Porsche te kopen, alleen geen Taycan meer, een prijsverhoging van 8k op 2 jaar tijd voor het basismodel is ook voor mij van het goede teveel, daarom komt zo een Macan zeker op het lijstje van mogelijke vervangers...
Alles wat niet gewoon een vervoermiddel is dat is gewoon om een of ander plezier voor jezelf te creëren en daar is niks mis mee.
Ik koop ook duurder werkmateriaal dan strikt noodzakelijk is voor wat ik doe, maar ik geniet daarvan.
Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk
'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Ik heb een Taycan CT, ben daar heel tevreden over, ik vind een Tesla spuuglelijk, maar dat is MIJN mening en ik wil die mening zeker niet veralgemenen, maw, die auto is niet lelijk, IK vind die lelijk, om enige discussie te vermijden... Ik vind ook alle auto's met een veel te grote tablet als middenconsole lelijk, dus dan blijft er op EV vlak nog maar bitter weinig over. Mijn auto staat ook op mijn BV, ik MOET een kost maken, anders geef ik het geld gewoon aan vadertje staat en dat doe ik al genoeg (net zoals de rest van ons). Als ik dan toch geld moet uitgeven, dan liever aan een auto die ik superknap vind, die ook nog eens superleuk rijdt (die Taycan plakt op de weg, sneeuw in gravel modus was een plezier om op te rijden en ga zo maar door). Nee, ik heb geen Turbo S, maar een gewone 4, dat kost al meer dan genoeg, heb ik daar spijt van, absoluut niet, ook al weet ik dat het een pak geld is en ook al krijg ik van heel veel mensen in mijn omgeving nu een scheve blik (of zelfs helemaal geen blik meer), want ik ben die dikke nek met zijn Porsche. Een matzwarte dan nog, want gewoon was niet opvallend genoeg... Je wil niet weten hoeveel wildvreemden via omwegen proberen te weten te komen hoe het komt dat ik met zo een wagen kan rondrijden... Waar ik dus voor had gevreesd is in werkelijkheid alleen maar erger gebleken, maar, dat houdt me echt niet tegen om volgende keer terug een Porsche te kopen, alleen geen Taycan meer, een prijsverhoging van 8k op 2 jaar tijd voor het basismodel is ook voor mij van het goede teveel, daarom komt zo een Macan zeker op het lijstje van mogelijke vervangers...
Ge hebt gelijk om u niets van uw omgeving aan te trekken, doe ik ook niet en ben er gelukkiger om al wie jaloers is moet maar beetje meer werken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenVolledig akkoord met je redenering, alleen MOET je geen kost maken maar KAN je die maken. Je rijdt niet met die Porsche om geld uit te sparen. Als het echt je overtuiging is dat het anders naar de staat gaat moet je andere boekhouder zoeken.
Alles wat niet gewoon een vervoermiddel is dat is gewoon om een of ander plezier voor jezelf te creëren en daar is niks mis mee.
Ik koop ook duurder werkmateriaal dan strikt noodzakelijk is voor wat ik doe, maar ik geniet daarvan.
Nu, we zijn aan het afwijken, het ging over de nieuwe Macan EV...
Testrit aangevraagd, het antwoord was vanaf juni :/Last edited by illi4ever; 29/01/2024, 12:03.
Comment
-
die ik "moet" een kost maken sloeg op het algemeen maken van kosten, die "moet" je weldegelijk maken, hoe je die kost invult is natuurlijk voor ieder anders, voor mij is dat oa een mooie, duurdere wagen.
Nu, we zijn aan het afwijken, het ging over de nieuwe Macan EV...
Testrit aangevraagd, het antwoord was vanaf juni :/
Maar op elke 1000€ die je niet uit geeft zal je ca 400€ belastingen betalen.
Dus.. het is kiezen tussen 600€ cash of 1000€ aan iets uit geven. Maar ook die 1000€ verdwijnt uit je zaak.
Ik zou dat alleen doen aan dingen die je de moeite waard vindt.
Met een auto heb je bovendien nog wat meer privé kosten als je VAA moet betalen.
Die is altijd goedkoper op een auto van 100k dan op ééntje van 200k.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Je "moet" die kosten helemaal niet maken.
Maar op elke 1000€ die je niet uit geeft zal je ca 400€ belastingen betalen.
Dus.. het is kiezen tussen 600€ cash of 1000€ aan iets uit geven. Maar ook die 1000€ verdwijnt uit je zaak.
Ik zou dat alleen doen aan dingen die je de moeite waard vindt.
Met een auto heb je bovendien nog wat meer privé kosten als je VAA moet betalen.
Die is altijd goedkoper op een auto van 100k dan op ééntje van 200k.
Het is gemakkelijk en je klant is ook tevreden wanneer je dat soort advies geeft als accountant. Meeste mensen horen wel graag van, koop je een duurdere wagen ...
Is ook perfect voor mensen die daarvan genieten uiteraard en als ik de posts lees dan doet de taycanrijder dat hier ook, maar het is geld dat hij niet had hoeven te spenderen om belasting te vermijden.
Maar wie verkiest zo een Macan boven een Tesla? Mensen die de ruimte hebben budgettair en daar kunnen van genieten dus.
Komt nog bij dat de EV's van Porsche beter zijn dan die van concurrenten zoals MB.
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Om misverstanden te vermijden, mijn boekhoudster praat me dat helemaal niet aan, zoals gezegd: ik geniet van zo een auto dus geef ik dat bedrag er graag aan… trouwens de TCO van zo een Taycan is lager dan die van mijn GLC Coupé hybride en die was 25k goedkoper
Kostprijs zegt helemaal niet alles!
- Likes 1
Comment
-
Hoe beter josenjef? Rijdynamisch zal de p sportiever zijn en hij laadt erg snel, maar de interface van mbux is dik ok…laadsnelheid is ondanks geen al te hoge piek erg dik in orde even snel als model s….uiterlijk blijft wel discutabel
Zus is gaan horen voor macan…als alternatief voor eqe suv….prijs is ongeveer gelijk…maar bij p mag je (levering begin 25, gaat niet sneller)!al 3,5% bij de prijs bijtellen, transportkosten €1900, verplicht track & trace voor verzekering van €2500
Dan blijft ze trouw aan benz die ook beetje groter is
Ben er wel van overtuigd dat p zich zulke zaken kan permitteren
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk BerichtenHoe beter josenjef? Rijdynamisch zal de p sportiever zijn en hij laadt erg snel, maar de interface van mbux is dik ok…laadsnelheid is ondanks geen al te hoge piek erg dik in orde even snel als model s….uiterlijk blijft wel discutabel
Zus is gaan horen voor macan…als alternatief voor eqe suv….prijs is ongeveer gelijk…maar bij p mag je (levering begin 25, gaat niet sneller)!al 3,5% bij de prijs bijtellen, transportkosten €1900, verplicht track & trace voor verzekering van €2500
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenKort gezegd zet je in een Porsche ev geen stap terug qua afwerking tegenover een ICE, bij MB wel. Design is natuurlijk smaak, maar laat ons zeggen dat de ICE MB's meer gesmaakt worden.
We hebben voor de EQE 43 gekozen omdat die moderner aanvoelde. Hyperscreen tilt de EV naar een hoger niveau.
In Alpine grijs vinden wij het design prachtig.
Last edited by Patrick A.; 01/02/2024, 21:07.2015 Nissan Leaf Acenta .
1986 Lamborghini Jalpa
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk BerichtenHoe beter josenjef? Rijdynamisch zal de p sportiever zijn en hij laadt erg snel, maar de interface van mbux is dik ok…laadsnelheid is ondanks geen al te hoge piek erg dik in orde even snel als model s….uiterlijk blijft wel discutabel
Prijs ging vlotjes over de 100k. Toch veel geld voor een beetje ‘afwerking’ en ‘imago’.
Comment
Comment