Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ford Puma + Gen-E - Facelift (2024)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ford Puma + Gen-E - Facelift (2024)

FORD PUMA VERNIEUWD: ELEKTRISCHE VERSIE HEET GEN-E

ONDER MEER EEN GEHEEL NIEUW DASHBOARD

​Ford geeft de Puma een vrij grondige opfrisser, waarbij vooral het interieur stevig op de schop gaat. De vernieuwing loopt iets voor op de komst van een geheel nieuwe elektrische variant. Die heet Ford Puma Gen-E, zo krijgen we te horen.

De Fiesta is niet meer, maar Ford is nog altijd actief in het B-segment en wel met de op de Fiesta gebaseerde Puma. Die is ruim vier jaar onder ons en daarom vindt de fabrikant het hoog tijd voor een facelift. Ook is er een elektrische Puma op komst en die gaat er straks direct met een fris voorkomen tegenaan. Wat dat frisse voorkomen inhoudt? Nou, aan de buitenkant nemen we onder meer gewijzigde verlichting en nieuw bumperwerk waar. De koplampen hebben behalve een nieuwe indeling voortaan tegen meerprijs Matrix-ledverlichting. In het interieur springen de veranderingen nog veel meer in het oog. Sterker zelfs, daar zijn ze niet te missen als je de huidige Puma nog op je netvlies hebt staan.

De Ford Puma heeft een geheel nieuw dashboard gekregen. Het is veel scherper gelijnd, met als opvallendste deel de hoekige unit waarin het infotainmentscherm en de centrale ventilatieroosters zijn ondergebracht. Dat infotainmentscherm is aanzienlijk groter dan die uit de pre-facelift-Puma; 12 inch in plaats van 8 inch. Verder draait er nu Ford Sync 4 in plaats van Sync 3 op. Dat ondersteunt onder meer draadloze Android Auto en Apple CarpPlay, ook kan Amazons spraakassistent Alexa hierop werken. De klimaatregeling is voortaan ondergebracht in het scherm, wel is er nog een fysieke knop voor het volume. Verder kun je voor het eveneens nieuwe stuurwiel voortaan een 12,8-inch digitaal instrumentarium treffen, voor de facelift hield het op bij een 12,3-inch exemplaar.

Een compleet nieuwe cockpit voor de Ford Puma

Ford herziet meteen het scala aan beschikbare veiligheidssystemen voor de Puma. Zo is de adaptieve cruisecontrol uitgebreid met Lane Centering, is er voortaan een 360 graden-camera van de partij, evenals Reverse Brake Assist en Rear Cross Traffic Braking om in te grijpen als je bij het achteruitrijden dreigt te botsen. Meer technische wijzigingen? Nou, geen grote voorlopig. Opnieuw is een mild-hybride 1.0 EcoBoost verantwoordelijk voor de kracht en die levert in de reguliere modellen 125 pk vermogen en op de internationale motorenlijst staat ook nog een 155 pk sterk exemplaar. De topversie is opnieuw de Ford Puma ST Powershift, die 170 pk levert. Van de Puma ST X met 200 pk sterke 1.5 EcoBoost ontbreekt vooralsnog ieder spoor. Wel wijst Ford alvast op een geheel nieuw spoor, dat van de volledig elektrische Puma. Die gaat voluit Ford Puma Gen-E heten en verschijnt later. Nu de brandstof-Puma in vernieuwde vorm gepresenteerd is, kan die onthulling ongetwijfeld niet heel lang meer op zich laten wachten.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Blijft knap deze. Mooie auto.

Comment

New 2024 Ford Puma and ST Model Revealed

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
          Blijft knap deze. Mooie auto.
          Inderdaad!

Nieuw interieur doet hem goed!

Zie ze wel echt niet veel rijden... Collega van me heeft zo een zwarte ST line, en is echt knap

Comment

Ontdek de nieuwe Ford Puma

Comment

Working...
            X