Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Renault 5 E-Tech (2024)
Collapse
X
-
Voor-verkoop gestart als een trein precies.
Het lijkt erop dat Renault zijn borst nat kan maken voor een intensieve productieperiode van de nieuwe R5. Er zijn nu al genoeg geïnteresseerden om een aanzienlijke wachtlijst te veroorzaken.
Is de elektrische reïncarnatie van de Renault 5 een succes te noemen? Daarvoor is het nog veel te vroeg, maar de eerste tekenen zijn in elk geval gunstig. Het lijkt erop dat Renault flink mag gaan doorbouwen om aan de vraag te voldoen. Renault-topman Fabrice Cambolive laat in gesprek met Autonews los dat er inmiddels al een behoorlijke wachtlijst is, daags na de onthulling. "We hebben een wachtlijst van 50.000 mensen", aldus de Fransman.
Dat betekent overigens nog niet dat er al 50.000 orders binnen zijn. Bestellen kan immers nog niet. "We openen de orderboeken in mei en we beginnen met de levering in september of oktober." Cambolive hoopt overigens dat die termijn wordt gehaald. "Het is een uitdaging om een soepele opstartperiode te hebben en tegen oktober te leveren aan de eerste klanten." Overigens verwacht Cambolive dat het merendeel van de exemplaren, zo'n 60 procent, geleverd wordt aan individuele klanten en zo'n 40 procent in een (lease)vloot terechtkomt.
- Likes 1
Comment
-
- Likes 1
Comment
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
-
Tweemaal op rij: Renault 5 is Auto van het Jaar 2025!
Vorig jaar sleepte Renault al de titel ‘Auto van het Jaar’ binnen met de Scenic, dit jaar herhalen de Fransen het kunstje. De Renault 5 eindigt bij de verkiezing op de hoogste plek van het podium, samen met de Alpine A290 die grotendeels identiek is aan de R5.
Renault presenteert heel veel nieuws de laatste en ook de komende tijd, maar vindt kennelijk toch de tijd om echt wat moois van die nieuwe modellen te maken. Dat blijkt uit onze tests, maar ook wederom uit de verkiezing voor Auto van het Jaar – of Car of the Year zo je wilt. Die ging in 2024 nog naar de elektrische Renault Scenic E-Tech, en is dit jaar voor het olijke duo Renault 5/Alpine A290. De R5 nam het in de finale op tegen de Alfa Romeo Junior, Citroën (ë-)C3, Cupra Terramar, Dacia Duster, Hyundai Inster en Kia EV3, en liet die dus allemaal achter zich.
Renault-ceo Fabrice Cambolive reageert uiteraard lyrisch: “Binnen de Renault Group, het merk Renault en Ampere zijn we enorm trots om voor het tweede jaar op rij de prestigieuze Car of the Year-titel te winnen. De Renault 5 E-Tech Electric is echt een gamechanger in Europa. Hij maakt elektrische auto’s begeerlijk en roept tegelijkertijd een emotionele reactie op. Hij is ontworpen om toegevoegde waarde te leveren aan onze klanten. Als er één auto is die het potentieel heeft om de elektrische markt te transformeren, dan is het deze.”
Dat laatste moet nog blijken, maar de Renault 5 is in ieder geval goed in het creëren van hoge verwachtingen en goede eerste indrukken.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment