LUCID GRAVITY IN EUROPA: NOG MAAR NIPT DE GROOTSTE ACTIERADIUS VOOR SUPER-SUV
De Lucid Gravity is de elektrische SUV met de grootste actieradius ter wereld, zegt Lucid zelf. De Gravity ploft in Genève voor het eerst neer op Europese bodem, maar krijgt het voor die actieradius-claim potentieel aan de stok met… Peugeot.
Lucid stelt in Genève niet alleen allerlei nieuwe versies van de al bekende Lucid Air voor, maar ook de Lucid Gravity. Die auto verschijnt hier naar verluidt in Europese trim, al verschilt op de door collega Joas vastgelegde auto maar bar weinig van de Gravity die we eerder zagen. Ook die auto had namelijk al niet de in Amerika verplichte ‘side markers’, zodat alleen de kleur en de aanwezigheid van een ‘kentekenplaat’ van Europees formaat hem doen afwijken. De boodschap is evengoed duidelijk: de eerste SUV van Lucid komt eraan, ook in Europa.
Dat het een bijzonder apparaat is geworden, is Lucid natuurlijk aan zijn stand verplicht. Het bedrijf laat zich graag voorstaan op de compactheid en energiezuinigheid van zijn elektromotoren en beweert dat de Lucid Gravity de SUV is met het grootste elektrische bereik. Hoewel de zwaartekracht ongetwijfeld aardig grip heeft op deze automobiele kolos, zit er namelijk in het gunstigste geval 708 kilometer in. Dat is inderdaad erg veel, maar er is wel een veel minder dure kaper op de kust: Peugeot belooft voor de nieuwe e-3008 ook een bereik van zo’n 700 kilometer. Het laden gaat bij Lucid in ieder geval wel achterlijk snel: dankzij 900V-technologie moet je zo’n Fastned-station met tot 300 kW kunnen uitmelken. Er komen versies met 88, 93, 112 en 118 kWh accucapaciteit, maar prijzen zijn nog niet bekend. Dat zal ook nog wel even duren: de productie van de Lucid Gravity begint eind 2024.
Bron: Autoweek
De Lucid Gravity is de elektrische SUV met de grootste actieradius ter wereld, zegt Lucid zelf. De Gravity ploft in Genève voor het eerst neer op Europese bodem, maar krijgt het voor die actieradius-claim potentieel aan de stok met… Peugeot.
Lucid stelt in Genève niet alleen allerlei nieuwe versies van de al bekende Lucid Air voor, maar ook de Lucid Gravity. Die auto verschijnt hier naar verluidt in Europese trim, al verschilt op de door collega Joas vastgelegde auto maar bar weinig van de Gravity die we eerder zagen. Ook die auto had namelijk al niet de in Amerika verplichte ‘side markers’, zodat alleen de kleur en de aanwezigheid van een ‘kentekenplaat’ van Europees formaat hem doen afwijken. De boodschap is evengoed duidelijk: de eerste SUV van Lucid komt eraan, ook in Europa.
Dat het een bijzonder apparaat is geworden, is Lucid natuurlijk aan zijn stand verplicht. Het bedrijf laat zich graag voorstaan op de compactheid en energiezuinigheid van zijn elektromotoren en beweert dat de Lucid Gravity de SUV is met het grootste elektrische bereik. Hoewel de zwaartekracht ongetwijfeld aardig grip heeft op deze automobiele kolos, zit er namelijk in het gunstigste geval 708 kilometer in. Dat is inderdaad erg veel, maar er is wel een veel minder dure kaper op de kust: Peugeot belooft voor de nieuwe e-3008 ook een bereik van zo’n 700 kilometer. Het laden gaat bij Lucid in ieder geval wel achterlijk snel: dankzij 900V-technologie moet je zo’n Fastned-station met tot 300 kW kunnen uitmelken. Er komen versies met 88, 93, 112 en 118 kWh accucapaciteit, maar prijzen zijn nog niet bekend. Dat zal ook nog wel even duren: de productie van de Lucid Gravity begint eind 2024.
Bron: Autoweek
Comment