Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi Q6 / SQ6 e-Tron (2024)
Collapse
X
-
Q6 e-Tron / SQ6 e-TronAntrieb AWD AWD Leistung 285 kW 380 kW Beschleunigung 5,9 s 4,3 s Höchstgeschwindigkeit 210 km/h 230 km/h WLTP–Reichweite 625 km 598 km Batteriekapazität 100 kWh 100 kWh Ladeleistung DC 270 kW 270 kW Ladezeit DC 10-80% 21 min 21 min Preis (D) 74.700 Euro 93.800 Euro
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Klopt, alleen hebben ze deze weer dik hoog geprijsd met een vanafprijs van 75k. Tel daar nog 15k aan opties bij, en je zit boven de 90k. Goed dat ze onder de 4.8m lang gebleven zijn.
Er zit wel een dikke batterij in, en laden zou snel gaan, maar de Cx waarde is slechter dan die van de Q8. Dus daarmee wat doorstomen op de "autobahn" gaat het bereik toch beperken.
Interieur is mooi, maar bevat meer hard plastic dan in een Tesla (deuren bv), dat is een dikke misser, maar qua aantal knoppen zijn ze redelijk gebleven.
Ik wacht eigenlijk op de A6 e-Tron in hatchback/touring versie, en hoop dat die ook onder de 5m blijft, maar ik vrees er voor.
Comment
-
Mooie auto, flink aan de prijs, maar dat mag geen verrassing zijn. Wie gaat nu nog voor een Q8 kiezen. Wat die harde plastics betreft: ik heb zelf een Q4 waarvan ik de afwerking des Audi's vind en dus bovengemiddeld goed maar deze zal wel nog een pak beter zijn. Het is echter alsof auto journalisten enkel nog bezig zijn met krabben aan kunststof onderdelen en op hun buik liggen om te zien of de afwerking onderaan de stoelen voldoende is In 1 beweging tellen ze ook nog eens het aantal knoppen op het dashboard en concluderen ze dat het ofwel te veel (Audi) ofwel te weinig (Tesla) is. Persoonlijk denk ik dat deze Audi wat afwerking betreft wel zal staan waar hij zou moeten staan, ergens daar helemaal bovenaan. Ik vind het design zowel vanbinnen als vanbuiten uitermate geslaagd en de specs zijn op alle fronten boven het gemiddelde (range, laden, ...) dus dat moet volgens mij wel goed komen.
Comment
-
Dat ziet er inderdaad niet slecht uit:
Antrieb Q6 e-Tron Fisker Ocean Ext SQ6 e-Tron EQE SUV500 Lotus Eletre Leistung 285 kW 421 kW 380 kW 300kW 450kW Beschleunigung 5,9 s 3,9 s 4,3 s 4,9 s 2.95 s WLTP–Reichweite 625 km 707 km 598 km 593 km 600 km Ladeleistung DC 270 kW 250 kW 270 kW 170kW 350kW Preis (D) 74.700 Euro 63.590 Euro 93.800 Euro 98.010 Euro 98.690 Euro Last edited by severijns; 20/03/2024, 11:54.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk BerichtenDat ziet er inderdaad niet slecht uit:
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk BerichtenDat ziet er inderdaad niet slecht uit:
Antrieb Q6 e-Tron Fisker Ocean Ext SQ6 e-Tron EQE SUV500 Lotus Eletre Leistung 285 kW 421 kW 380 kW 300kW 450kW Beschleunigung 5,9 s 3,9 s 4,3 s 4,9 s 2.95 s WLTP–Reichweite 625 km 707 km 598 km 593 km 600 km Ladeleistung DC 270 kW 250 kW 270 kW 170kW 350kW Preis (D) 74.700 Euro 63.590 Euro 93.800 Euro 98.010 Euro 98.690 Euro
De Eletre hoort niet in deze lijst, misschien wel de Macan, en een EQE SUV 350 past beter dan de 500.
Je kan er ook nog de iX bij zetten, of eventueel de iX3.
Comment
-
Goh ja, ik snap je punt. Zeker als je kijkt naar formaat. Maar als je naar de prijs kijkt ,dan vallen de SQ6 en de Eletre toch in dezelfde prijsrange.
Ik heb de 500 vooral tegen de SQ6 gezet, niet tegen de Q6.
De vanafprijs is voor de 350 €4000 goedkoper dan de SQ6 en de 5000 is €4000 euro duurder....
En ik wou vooral tonen dat VWG zijn huiswerk redelijk goed gedaan heeft met het PPE aangezien de SQ6 goedkoper is dan de 500 maar beter kan laden én krachtiger en sneller is...
Je hebt overschot van gelijk dat het verschil tussen de Q6 en de 350 zelfs nog groter is.
Maar mij valt het toch ook op wat een sterk product die Eletre eigenlijk is voor die prijs...
Last edited by severijns; 20/03/2024, 14:26.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pehuyghe Bekijk BerichtenMooie auto, flink aan de prijs, maar dat mag geen verrassing zijn. Wie gaat nu nog voor een Q8 kiezen. Wat die harde plastics betreft: ik heb zelf een Q4 waarvan ik de afwerking des Audi's vind en dus bovengemiddeld goed maar deze zal wel nog een pak beter zijn. Het is echter alsof auto journalisten enkel nog bezig zijn met krabben aan kunststof onderdelen en op hun buik liggen om te zien of de afwerking onderaan de stoelen voldoende is In 1 beweging tellen ze ook nog eens het aantal knoppen op het dashboard en concluderen ze dat het ofwel te veel (Audi) ofwel te weinig (Tesla) is. Persoonlijk denk ik dat deze Audi wat afwerking betreft wel zal staan waar hij zou moeten staan, ergens daar helemaal bovenaan. Ik vind het design zowel vanbinnen als vanbuiten uitermate geslaagd en de specs zijn op alle fronten boven het gemiddelde (range, laden, ...) dus dat moet volgens mij wel goed komen.
ik vind zo'n q4 ook meer dan ok. And who cares dat die onderste onderdelen wat harder zijn.
Q6 lijkt me idd de q8 vrij overbodig te maken. Op de luchtvering na dan mss. Geen idee of die ook op deze verkrijgbaar is.
batterijpakket lijkt me meer dan ruim voldoende ook.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
Volg ik je helemaal in wat die afwerking betreft.
ik vind zo'n q4 ook meer dan ok. And who cares dat die onderste onderdelen wat harder zijn.
Q6 lijkt me idd de q8 vrij overbodig te maken. Op de luchtvering na dan mss. Geen idee of die ook op deze verkrijgbaar is.
batterijpakket lijkt me meer dan ruim voldoende ook.
Voor die prijzen (plus opties...) mag je toch wel wat verwachten.
Comment
-
We weten dat je een Tesla addept bent Tommie maar eerlijk gezegd voelt het toch nog altijd een tikkeltje anders in een Duitser dan in een Tesla. Heeft ook niet alleen met materialen te maken.
Absoluut heeft Tesla daar al grote stappen in gezet maar de echte cozyness vind ik er nog steeds niet in.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenWe weten dat je een Tesla addept bent Tommie maar eerlijk gezegd voelt het toch nog altijd een tikkeltje anders in een Duitser dan in een Tesla. Heeft ook niet alleen met materialen te maken.
Absoluut heeft Tesla daar al grote stappen in gezet maar de echte cozyness vind ik er nog steeds niet in.
Ik heb ooit een A6 gehad, en was daar ook tevreden over (multitronic vond ik top, maar blijkbaar kregen ze die bak niet zuinig genoeg en de amerikanen wouden die niet), dus kijk ik met iets meer aandacht naar deze.
De Q4 heb ik bekeken, en die viel echt tegen vond ik. Het interieur vond ik niet mooi, en de eerste versies waren alvast niet zo goed in efficientie, bereik en laden. Dat wordt hopelijk beter.
Tja, en dan blijft er altijd nog de vraag wat ik in mijn leasebudget krijg, en dan durf ik een merknaam snel aan de kant schuiven als ik een optie die ik graag heb wel kan krijgen bij een ander merk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Ik heb nu bij Tesla gevonden wat ik wou, en ik ga niet weg steken dat het heel erg mee valt. Maar ik heb nog nooit 2 keer met dezelfde auto na elkaar gereden, dus ik hou mijn ogen open.
Ik heb ooit een A6 gehad, en was daar ook tevreden over (multitronic vond ik top, maar blijkbaar kregen ze die bak niet zuinig genoeg en de amerikanen wouden die niet), dus kijk ik met iets meer aandacht naar deze.
De Q4 heb ik bekeken, en die viel echt tegen vond ik. Het interieur vond ik niet mooi, en de eerste versies waren alvast niet zo goed in efficientie, bereik en laden. Dat wordt hopelijk beter.
Tja, en dan blijft er altijd nog de vraag wat ik in mijn leasebudget krijg, en dan durf ik een merknaam snel aan de kant schuiven als ik een optie die ik graag heb wel kan krijgen bij een ander merk.
OT: ik ben wel eens benieuwd om de echte ruimte op de achterbank van deze Q6 te zien. Op foto's lijkt dat niet echt meer te zijn dan in de MEB modellen, maar dat kan slechts schijn zijn natuurlijk.
Comment
Comment