Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q6 / SQ6 e-Tron (2024)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Audi Q6 / SQ6 e-Tron (2024)

    De Q6 e-Tron is de eerste telg van een nieuwe lichting EV’s bij Audi. Zo mag hij de nieuwe huisstijl uit Ingolstadt introduceren, maar ook het PPE-platform van de recente Porsche Macan Electric.
























    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2














    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3





      Q6 e-Tron / SQ6 e-Tron
      Antrieb AWD AWD
      Leistung 285 kW 380 kW
      Beschleunigung 5,9 s 4,3 s
      Höchstgeschwindigkeit 210 km/h 230 km/h
      WLTPReichweite 625 km 598 km
      Batteriekapazität 100 kWh 100 kWh
      Ladeleistung DC 270 kW 270 kW
      Ladezeit DC 10-80% 21 min 21 min
      Preis (D) 74.700 Euro 93.800 Euro


      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        Audi Q6 E-Tron - Eerste kennismaking
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          Echt mooi wagen!

          Veel knapper dan de Q5...

          Comment


          • #6
            Klopt, alleen hebben ze deze weer dik hoog geprijsd met een vanafprijs van 75k. Tel daar nog 15k aan opties bij, en je zit boven de 90k. Goed dat ze onder de 4.8m lang gebleven zijn.

            Er zit wel een dikke batterij in, en laden zou snel gaan, maar de Cx waarde is slechter dan die van de Q8. Dus daarmee wat doorstomen op de "autobahn" gaat het bereik toch beperken.
            Interieur is mooi, maar bevat meer hard plastic dan in een Tesla (deuren bv), dat is een dikke misser, maar qua aantal knoppen zijn ze redelijk gebleven.

            Ik wacht eigenlijk op de A6 e-Tron in hatchback/touring versie, en hoop dat die ook onder de 5m blijft, maar ik vrees er voor.

            Comment


            • #7
              Audi Q6 e-tron final REVEAL of the Porsche Macan EV brother
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #8
                Mooie auto, flink aan de prijs, maar dat mag geen verrassing zijn. Wie gaat nu nog voor een Q8 kiezen. Wat die harde plastics betreft: ik heb zelf een Q4 waarvan ik de afwerking des Audi's vind en dus bovengemiddeld goed maar deze zal wel nog een pak beter zijn. Het is echter alsof auto journalisten enkel nog bezig zijn met krabben aan kunststof onderdelen en op hun buik liggen om te zien of de afwerking onderaan de stoelen voldoende is In 1 beweging tellen ze ook nog eens het aantal knoppen op het dashboard en concluderen ze dat het ofwel te veel (Audi) ofwel te weinig (Tesla) is. Persoonlijk denk ik dat deze Audi wat afwerking betreft wel zal staan waar hij zou moeten staan, ergens daar helemaal bovenaan. Ik vind het design zowel vanbinnen als vanbuiten uitermate geslaagd en de specs zijn op alle fronten boven het gemiddelde (range, laden, ...) dus dat moet volgens mij wel goed komen.

                Comment


                • #9
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #10
                    Dat ziet er inderdaad niet slecht uit:
                    Antrieb Q6 e-Tron Fisker Ocean Ext SQ6 e-Tron EQE SUV500 Lotus Eletre
                    Leistung 285 kW 421 kW 380 kW 300kW 450kW
                    Beschleunigung 5,9 s 3,9 s 4,3 s 4,9 s 2.95 s
                    WLTPReichweite 625 km 707 km 598 km 593 km 600 km
                    Ladeleistung DC 270 kW 250 kW 270 kW 170kW 350kW
                    Preis (D) 74.700 Euro 63.590 Euro 93.800 Euro 98.010 Euro 98.690 Euro
                    Last edited by severijns; 20/03/2024, 11:54.
                    KLIK |&| KLAK

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
                      Dat ziet er inderdaad niet slecht uit:
                      De prijzen ook Zo'n EQE SUV kost met minder range nog 25k meer
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
                        Dat ziet er inderdaad niet slecht uit:
                        Antrieb Q6 e-Tron Fisker Ocean Ext SQ6 e-Tron EQE SUV500 Lotus Eletre
                        Leistung 285 kW 421 kW 380 kW 300kW 450kW
                        Beschleunigung 5,9 s 3,9 s 4,3 s 4,9 s 2.95 s
                        WLTPReichweite 625 km 707 km 598 km 593 km 600 km
                        Ladeleistung DC 270 kW 250 kW 270 kW 170kW 350kW
                        Preis (D) 74.700 Euro 63.590 Euro 93.800 Euro 98.010 Euro 98.690 Euro
                        Ik vind je vergelijkingen nogal bizar.
                        De Eletre hoort niet in deze lijst, misschien wel de Macan, en een EQE SUV 350 past beter dan de 500.
                        Je kan er ook nog de iX bij zetten, of eventueel de iX3.

                        Comment


                        • #13
                          Goh ja, ik snap je punt. Zeker als je kijkt naar formaat. Maar als je naar de prijs kijkt ,dan vallen de SQ6 en de Eletre toch in dezelfde prijsrange.
                          Ik heb de 500 vooral tegen de SQ6 gezet, niet tegen de Q6.
                          De vanafprijs is voor de 350 €4000 goedkoper dan de SQ6 en de 5000 is €4000 euro duurder....
                          En ik wou vooral tonen dat VWG zijn huiswerk redelijk goed gedaan heeft met het PPE aangezien de SQ6 goedkoper is dan de 500 maar beter kan laden én krachtiger en sneller is...
                          Je hebt overschot van gelijk dat het verschil tussen de Q6 en de 350 zelfs nog groter is.
                          Maar mij valt het toch ook op wat een sterk product die Eletre eigenlijk is voor die prijs...
                          Last edited by severijns; 20/03/2024, 14:26.
                          KLIK |&| KLAK

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door pehuyghe Bekijk Berichten
                            Mooie auto, flink aan de prijs, maar dat mag geen verrassing zijn. Wie gaat nu nog voor een Q8 kiezen. Wat die harde plastics betreft: ik heb zelf een Q4 waarvan ik de afwerking des Audi's vind en dus bovengemiddeld goed maar deze zal wel nog een pak beter zijn. Het is echter alsof auto journalisten enkel nog bezig zijn met krabben aan kunststof onderdelen en op hun buik liggen om te zien of de afwerking onderaan de stoelen voldoende is In 1 beweging tellen ze ook nog eens het aantal knoppen op het dashboard en concluderen ze dat het ofwel te veel (Audi) ofwel te weinig (Tesla) is. Persoonlijk denk ik dat deze Audi wat afwerking betreft wel zal staan waar hij zou moeten staan, ergens daar helemaal bovenaan. Ik vind het design zowel vanbinnen als vanbuiten uitermate geslaagd en de specs zijn op alle fronten boven het gemiddelde (range, laden, ...) dus dat moet volgens mij wel goed komen.
                            Volg ik je helemaal in wat die afwerking betreft.
                            ik vind zo'n q4 ook meer dan ok. And who cares dat die onderste onderdelen wat harder zijn.

                            Q6 lijkt me idd de q8 vrij overbodig te maken. Op de luchtvering na dan mss. Geen idee of die ook op deze verkrijgbaar is.

                            batterijpakket lijkt me meer dan ruim voldoende ook.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

                              Volg ik je helemaal in wat die afwerking betreft.
                              ik vind zo'n q4 ook meer dan ok. And who cares dat die onderste onderdelen wat harder zijn.

                              Q6 lijkt me idd de q8 vrij overbodig te maken. Op de luchtvering na dan mss. Geen idee of die ook op deze verkrijgbaar is.

                              batterijpakket lijkt me meer dan ruim voldoende ook.
                              Tja, Tesla wordt continu verweten dat de afwerking zwak is, en toch heeft de nieuwste model 3 meer zachte afwerking datn deze auto.
                              Voor die prijzen (plus opties...) mag je toch wel wat verwachten.

                              Comment


                              • #16
                                We weten dat je een Tesla addept bent Tommie maar eerlijk gezegd voelt het toch nog altijd een tikkeltje anders in een Duitser dan in een Tesla. Heeft ook niet alleen met materialen te maken.
                                Absoluut heeft Tesla daar al grote stappen in gezet maar de echte cozyness vind ik er nog steeds niet in.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                  We weten dat je een Tesla addept bent Tommie maar eerlijk gezegd voelt het toch nog altijd een tikkeltje anders in een Duitser dan in een Tesla. Heeft ook niet alleen met materialen te maken.
                                  Absoluut heeft Tesla daar al grote stappen in gezet maar de echte cozyness vind ik er nog steeds niet in.
                                  Ik heb nu bij Tesla gevonden wat ik wou, en ik ga niet weg steken dat het heel erg mee valt. Maar ik heb nog nooit 2 keer met dezelfde auto na elkaar gereden, dus ik hou mijn ogen open.

                                  Ik heb ooit een A6 gehad, en was daar ook tevreden over (multitronic vond ik top, maar blijkbaar kregen ze die bak niet zuinig genoeg en de amerikanen wouden die niet), dus kijk ik met iets meer aandacht naar deze.

                                  De Q4 heb ik bekeken, en die viel echt tegen vond ik. Het interieur vond ik niet mooi, en de eerste versies waren alvast niet zo goed in efficientie, bereik en laden. Dat wordt hopelijk beter.

                                  Tja, en dan blijft er altijd nog de vraag wat ik in mijn leasebudget krijg, en dan durf ik een merknaam snel aan de kant schuiven als ik een optie die ik graag heb wel kan krijgen bij een ander merk.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                                    Ik heb nu bij Tesla gevonden wat ik wou, en ik ga niet weg steken dat het heel erg mee valt. Maar ik heb nog nooit 2 keer met dezelfde auto na elkaar gereden, dus ik hou mijn ogen open.

                                    Ik heb ooit een A6 gehad, en was daar ook tevreden over (multitronic vond ik top, maar blijkbaar kregen ze die bak niet zuinig genoeg en de amerikanen wouden die niet), dus kijk ik met iets meer aandacht naar deze.

                                    De Q4 heb ik bekeken, en die viel echt tegen vond ik. Het interieur vond ik niet mooi, en de eerste versies waren alvast niet zo goed in efficientie, bereik en laden. Dat wordt hopelijk beter.

                                    Tja, en dan blijft er altijd nog de vraag wat ik in mijn leasebudget krijg, en dan durf ik een merknaam snel aan de kant schuiven als ik een optie die ik graag heb wel kan krijgen bij een ander merk.
                                    Ik heb ook een paar maanden met een Tesla model 3 gereden, en het klopt ook wel wat je zegt over effeciente, bereik en laden. Geen onbelangerijke zaken natuurlijk bij een electrische auto. Na een tijdje begon ik zelfs fan te worden van het minimalistische interieur, alhoewel ik nooit heb kunnen wennen aan het feit dat je geen tellerpartij voor je neus staan hebt. Tesla bouwt dan misschien wel de beste electrische auto, maar er zijn echter een paar zaken die ik duidelijk beter vind in de Q4, zoals de zithouding achterin (geen opgetrokken knieën), de stilte in de auto, het ontbreken van rammeltjes, maar toch vooral de algemene kwaliteitsbeleving.
                                    OT: ik ben wel eens benieuwd om de echte ruimte op de achterbank van deze Q6 te zien. Op foto's lijkt dat niet echt meer te zijn dan in de MEB modellen, maar dat kan slechts schijn zijn natuurlijk.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Audi Q6, deze elektrische suv heeft Audi hard nodig!!

                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #20
                                        Interieur live gezien net bij Dieteren. Echt knap hoor

                                        Verstuurd vanaf mijn SM-S711B met Tapatalk

                                        Comment

                                        Working...
                                        X