KIA EV6 VERNIEUWD: NIEUW UITERLIJK ÉN GROTER ACCUPAKKET
MET 84 KWH AAN ELEKTRISCHE LONGINHOUD
De Kia EV6 is drie jaar oud en de Koreanen zijn van mening dat het eerste model van het puur uit elektrische auto's bestaande EV-label wel een opfrisbeurtje kan gebruiken. Dit is de zowel vanbinnen als vanbuiten én op technisch vlak vernieuwde Kia EV6.
Al ruim voordat Kia de EV6 op de markt bracht, had het merk al elektrische modellen. Zo had het al elektrische versies van de Soul en Niro. De EV6 was echter de eerste telg van Kia's EV-label dat het heeft bedacht voor zijn modellen die enkel met elektrische aandrijflijnen leverbaar zijn. De EV6 was op meer vlakken een pionier. Het was namelijk ook de eerste Kia die op het E-GMP platform stond én de eerste die volgens de huidige Opposites United-designfilosofie van het merk is getekend. Kia's designtaal is op modellen als de EV5, EV9 en de op stapel staande EV3 verder geëvolueerd en nu wordt Kia's meervoudige pionier weer helemaal actueel gemaakt.

De Kia EV6 van voor de facelift.
Met name het front van de Kia EV6 is flink gewijzigd. Net als de EV9 en de andere jongere EV-broertjes van cross-over krijgt ook de Kia EV6 zogenoemde 'Starmap'-verlichting, koplampen waarbij de led-dagrijverlichting is opgebouwd uit wilde haakvormen. Het kunststof element tussen de voorklep en de bumper is anders van vorm en ook de bumper zelf heeft een vernieuwd ontwerp gekregen. Alle versies van de EV6 worden optisch bijgewerkt, van de reguliere varianten met en zonder GT-Line-optiek tot de daadwerkelijke GT-versie. Aan de achterzijde zijn de optische wijzigingen minder ingrijpend. Hier trekt vooral de nieuwe achterbumper de aandacht. Het deel rond de kentekenplaat is niet meer uitgevoerd in zwart kunststof en ook in de rest van de bumper daar minder van toegepast. Kia introduceert verder onder meer nieuwe lakkleuren en nieuw ontworpen lichtmetalen wielen.

Kia EV6: ook vanbinnen aangescherpt.
Technische wijzigingen zijn er ook. De Kia EV6 was er tot op heden met een 58 kWh accu en met een 77,4 kWh groot exemplaar. De EV6 krijgt nu een nieuwe 84 kWh accu die de 77 kWh-variant vervangt. Volgens de Koreaanse specificaties komt de EV6 - als Long Range met achterwielaandrijving - daar 494 kilometer ver mee zonder bij te laden. Let wel: dat is volgens Koreaanse specificaties. De EV6 met 77,4 kWh accu en met 229 pk sterke elektromotor op de achteras komt nu al 504 kilometer ver volgens de bij ons gehanteerde WLTP-norm. Kijk dus niet gek op als de vernieuwde EV6 met zijn nieuwe grotere accupakket hier straks wél verder komt dan de 77,4 kWh-versie. Snelladen kan weer met tot 350 kW. Kia belooft verder dat de vernieuwde EV6 stijver is doordat het de B-stijl dikker heeft gemaakt. Ook moet de geluidsisolatie verbeterd zijn en Kia geeft ook aan de dempers te hebben herzien.
De twee aan elkaar geknoopte gebogen displays in de EV6 zijn vernieuwd en zijn net even anders van vorm en profiteren van nieuwe lay-outs. Ook vernieuwd: de sfeerverlichting. Kia geeft de EV6 verder een nieuw stuurwiel en voegt niet alleen een nieuwe inductielader toe die je telefoon beter op z'n plek moet houden, maar ook een vingerafdrukscanner waarmee je auto moet kunnen starten.
Uitgebreide Europese specificaties zijn er nog niet.
Bron: Autoweek











MET 84 KWH AAN ELEKTRISCHE LONGINHOUD
De Kia EV6 is drie jaar oud en de Koreanen zijn van mening dat het eerste model van het puur uit elektrische auto's bestaande EV-label wel een opfrisbeurtje kan gebruiken. Dit is de zowel vanbinnen als vanbuiten én op technisch vlak vernieuwde Kia EV6.
Al ruim voordat Kia de EV6 op de markt bracht, had het merk al elektrische modellen. Zo had het al elektrische versies van de Soul en Niro. De EV6 was echter de eerste telg van Kia's EV-label dat het heeft bedacht voor zijn modellen die enkel met elektrische aandrijflijnen leverbaar zijn. De EV6 was op meer vlakken een pionier. Het was namelijk ook de eerste Kia die op het E-GMP platform stond én de eerste die volgens de huidige Opposites United-designfilosofie van het merk is getekend. Kia's designtaal is op modellen als de EV5, EV9 en de op stapel staande EV3 verder geëvolueerd en nu wordt Kia's meervoudige pionier weer helemaal actueel gemaakt.

De Kia EV6 van voor de facelift.
Met name het front van de Kia EV6 is flink gewijzigd. Net als de EV9 en de andere jongere EV-broertjes van cross-over krijgt ook de Kia EV6 zogenoemde 'Starmap'-verlichting, koplampen waarbij de led-dagrijverlichting is opgebouwd uit wilde haakvormen. Het kunststof element tussen de voorklep en de bumper is anders van vorm en ook de bumper zelf heeft een vernieuwd ontwerp gekregen. Alle versies van de EV6 worden optisch bijgewerkt, van de reguliere varianten met en zonder GT-Line-optiek tot de daadwerkelijke GT-versie. Aan de achterzijde zijn de optische wijzigingen minder ingrijpend. Hier trekt vooral de nieuwe achterbumper de aandacht. Het deel rond de kentekenplaat is niet meer uitgevoerd in zwart kunststof en ook in de rest van de bumper daar minder van toegepast. Kia introduceert verder onder meer nieuwe lakkleuren en nieuw ontworpen lichtmetalen wielen.

Kia EV6: ook vanbinnen aangescherpt.
Technische wijzigingen zijn er ook. De Kia EV6 was er tot op heden met een 58 kWh accu en met een 77,4 kWh groot exemplaar. De EV6 krijgt nu een nieuwe 84 kWh accu die de 77 kWh-variant vervangt. Volgens de Koreaanse specificaties komt de EV6 - als Long Range met achterwielaandrijving - daar 494 kilometer ver mee zonder bij te laden. Let wel: dat is volgens Koreaanse specificaties. De EV6 met 77,4 kWh accu en met 229 pk sterke elektromotor op de achteras komt nu al 504 kilometer ver volgens de bij ons gehanteerde WLTP-norm. Kijk dus niet gek op als de vernieuwde EV6 met zijn nieuwe grotere accupakket hier straks wél verder komt dan de 77,4 kWh-versie. Snelladen kan weer met tot 350 kW. Kia belooft verder dat de vernieuwde EV6 stijver is doordat het de B-stijl dikker heeft gemaakt. Ook moet de geluidsisolatie verbeterd zijn en Kia geeft ook aan de dempers te hebben herzien.
De twee aan elkaar geknoopte gebogen displays in de EV6 zijn vernieuwd en zijn net even anders van vorm en profiteren van nieuwe lay-outs. Ook vernieuwd: de sfeerverlichting. Kia geeft de EV6 verder een nieuw stuurwiel en voegt niet alleen een nieuwe inductielader toe die je telefoon beter op z'n plek moet houden, maar ook een vingerafdrukscanner waarmee je auto moet kunnen starten.
Uitgebreide Europese specificaties zijn er nog niet.
Bron: Autoweek











Comment