Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alpine A290 (2024)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Alpine A290 (2024)

    De Alpine A290 wil bewijzen dat je ook in klein formaat grootse daden kan afleveren. Een beetje zoals de Renault 5 Turbo van weleer. Al is dat dan meteen de enige link met Renault die ze bij Alpine aanvaarden.























    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2
    Zeer mooi retro met nieuwe technologie.

    Dit is wat Frankrijk moet maken, elektrisch en klein. Altijd het land van de elektrotechniek(alsthom,jeumontheidmann,...) en compacte auto's geweest.

    Nu snel de tce en grote bakken met vaste achterassen van de baan en we worden nog vrienden
    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

    Comment


    • #3
      New Renault 5 GT Turbo returns for 2024 // Alpine A290 First Look Review
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        amai, te zalige wagen!

        Comment


        • #5
          Idd de max!
          2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
          2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
          2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

          Comment


          • #6
            De Alpine A290 is meer dan een R5 op steroïden

            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #8
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #9
                  Auto van het Jaar 2025: elektrische Alpine A290 is een échte hot hatch!
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #10
                    Schaap in wolfskleren.
                    Top 170 km/h en 0-100 in 6,4s.
                    Dat zijn toch geen speciale cijfers meer in 2025….

                    Comment


                    • #11
                      Vraag is...moet het sneller kunnen om fun te hebben? Naar mijn mening niet. Algemene rijervaring is veel belangrijker.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                        Vraag is...moet het sneller kunnen om fun te hebben? Naar mijn mening niet. Algemene rijervaring is veel belangrijker.
                        En laat het nu net dat zijn waar Alpine steeds in uitmunt.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                          Vraag is...moet het sneller kunnen om fun te hebben? Naar mijn mening niet. Algemene rijervaring is veel belangrijker.
                          Ding ziet er uit alsof het ronderecords wil breken...

                          En ja, een snelle acceleratie draagt enorm bij aan de fun van een auto.
                          Dit is niet een R5 GT Turbo of zo, maar een ALPINE die geacht wordt een pak exclusiever te zijn.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                            Ding ziet er uit alsof het ronderecords wil breken...

                            En ja, een snelle acceleratie draagt enorm bij aan de fun van een auto.
                            Dit is niet een R5 GT Turbo of zo, maar een ALPINE die geacht wordt een pak exclusiever te zijn.
                            Dan moet ge nog even wachten op de R5 Turbo 3, die gek genoeg, gewoon een Renault zal zijn.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                              Ding ziet er uit alsof het ronderecords wil breken...

                              En ja, een snelle acceleratie draagt enorm bij aan de fun van een auto.
                              Dit is niet een R5 GT Turbo of zo, maar een ALPINE die geacht wordt een pak exclusiever te zijn.
                              Zal mss aan mijn leeftijd liggen maar ik kom nog uit de tijd dat een golf gti nog maar net onder de 10 sec naar de 100 geraakte. En dat was een mega fun auto om te rijden. Idem mijn Kadett gsi die ik ooit bezat.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

                                Zal mss aan mijn leeftijd liggen maar ik kom nog uit de tijd dat een golf gti nog maar net onder de 10 sec naar de 100 geraakte. En dat was een mega fun auto om te rijden. Idem mijn Kadett gsi die ik ooit bezat.
                                Idd, het ligt aan jouw en mijn leeftijd.

                                Vandaag haalt bijna elke diesel de 10s.
                                De 'standaard' Tesla 3 LR zit aan 4,4, en de Y aan 5.0s.
                                Een iD4 GTX gaat al onder de 6,3s, en dat is een gezinswagen.

                                Sta je daar met je Alpine die vol plastic hangt.

                                Ik vind het gewoon bizar dat ze daar de merknaam van Alpine aan hangen.
                                Het is alsof VW een id3 zou maken met wat meer pk's, en die dan onder Porsche label gaat verkopen, maar dan met prestaties die in de verste verte niet bij Porsche horen.

                                Last edited by Tommie1; 1 Week Geleden.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                                  Idd, het ligt aan jouw en mijn leeftijd.

                                  Vandaag haalt bijna elke diesel de 10s.
                                  De 'standaard' Tesla 3 LR zit aan 4,4, en de Y aan 5.0s.
                                  Een iD4 GTX gaat al onder de 6,3s, en dat is een gezinswagen.

                                  Sta je daar met je Alpine die vol plastic hangt.

                                  Ik vind het gewoon bizar dat ze daar de merknaam van Alpine aan hangen.
                                  Het is alsof VW een id3 zou maken met wat meer pk's, en die dan onder Porsche label gaat verkopen, maar dan met prestaties die in de verste verte niet bij Porsche horen.
                                  Dat zijn geen voorwielaangedreven auto's.

                                  Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

                                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                  '15 Volvo XC60 D3

                                  Comment

                                  Working...
                                  X